Kan bara hålla med, ursäkta trampade tår nu. Hult kunde göra märkliga värvningar, men Nubben måste tagit priset alltför ofta och hans personlighet många gånger gjorde att man skämdes satan… Samtidigt förstår jag inte än idag alla värvningar med Timrå koppling, de måste funnits nån mer spelare för tilltänkt roll i truppen ju.
Visst han verkade va öppen och ärlig så raka rör hela vägen där, MEN som sportchef måste man kunna hålla hemligheter för sig själv tills dom är presenterade ju.
Man kan undra om det finns nån koppling till att Strålman är en av få som aldrig tackats av på sociala medier. Jag har två gånger påmint HV under hösten men inte fått svar.
Eller bara en slump.
Det är väl det som är kärnan i alla problem, just ryggdunket på gamla kompisar och ingen som vill/vågar såga något fast alla internt ser problemen. Ta bara artikeln om powerplay i Jp där Davidsson återigen tar på sig att pp börjat funka så bra fast det är Bech och ingen annan som fixat till det. Strålman insåg ganska tidigt att Nubben ”lurade” dit honom med sitt svamlande och när Andreas Davidsson körde sitt enmansrace var väl tålamodet slut helt enkelt.
Vad har du för belägg för det? Från det jag ser på träningar har Beech väldigt lite med pp att göra.
JD är däremot mer involverad, men ännu viktigare för att HV nu har ligans bästa pp är spelarna själva. Det är hos dem kreativiteten och skickligheten finns. Skulle säga att 80% av framgångarna i pp beror på spelarna och 20% på JD eller annan valfri tränare.
Tyler Matson tar över Pelle Prestberg i Rögle som ass. Tror ju Pelle P är en bra ass och inte där skon klämmer för Rögle.
Men å andra sidan så kanske man letar halmstrån för att få igång laget.
Tror det är bra att vi inte tar tillbaka Anton. Hade troligen varit en dyr spelare i de lägre kedjorna. Dessutom pekar inte prestationerna åt rätt håll heller. Tror vi kan få samma prestation för drygt halva pengen eller bättre prestation för samma peng, läs Kero.
Liljander kanske sa nej medan Chris kanske ville ta in honom då det spekulerades om detta i höstas?
Efter lite Google Translate på deras forum tyckte jag mig tolka det som att han helt enkelt är petad för att de har 5 utländska forwards som behövs mer.