Forna HV71-spelare och -ledare

Tur det är februari snart då :blush:

2 gillningar

Men han sa inte vilket år…

3 gillningar

Nästan så att man kan sakna J.Gunnarsson. Ingen toppmålvakt som stal matcher men likväl någon form av lägsta nivå man kunde förlita sig på. Håller ni med eller är man bara skadad efter alla usla målvakter i HV senaste åren?

1 gillning

Gunnarsson hade väl också en väldigt låg lägstanivå egentligen, nä, det är inte en målvakt jag saknar.

Hade kunnat tänka mig en tandem med Glifford/Gunnarsson i HA.

Kan vara så att jag upphaussar Gunnar felaktigt baserat på Alnefelt/Dichow/Ortio

Huu… Gunnar utan plockhand. Allt på plockhandsksidan gick in plus att han va helt överspelad så fort pucken försvann ur synfältet rakt framifrån. Hemsk runt kassen.

1 gillning

Gunnarsson var urusel. Hade alltid två luckor (nere och uppe vid första stolpen). Luckan nere vid stolpen berodde på att han alltid satte skridskon mot stolpen istället för “i nät” vilket gav en glipa.
Säger också något om vår målvaktstränare vid den tiden.

I värsta fall. Ett Nubben bygge :see_no_evil:

15 gillningar

:rofl: :rofl: :rofl:

Ilomäki var väl inte såååå himla dålig ändå iofs.

2 gillningar

Ngn glömde ordet mar framför dröm…

3 gillningar

Fyfan :rofl:

2 gillningar

Tedenby petar lätt Nättinen.

P.s Nubben såg inlägget och tog med telefonen in på toaletten.

4 gillningar

Ortio startar kvällens match stabilt med 3 insläppta på 11 skott…

Vad har vi egentligen för scouting kring målvakter??

Vilka har förbarmat sig över honom?

Lukko Rauma… 1a i Liiga

1 gillning

Håller inte med ab i båset ens i as. Vi behöver martin brodeur och tim thomas när dom var som bäst som tandempar om vi ska ha en chans.

Nybeck med bägge målen för Oskarshamn ikväll, förlust mot AIK.

5 gillningar

I en intervju med JP säger Simon Önerud att det inte alls är omöjligt att han spelar ishockey snart igen. Han har anbud att ta ställning till från både SHL, HA och andra ligor, men inget har passat ihop bra med hans familjesituation ännu.

Han har för övrigt sett i princip varje HV-match under säsongen.

Tankar? Vi har redan en hel del folk i bottenkedjorna, men Önerud kanske kan bredda laget så att vissa spelare inte behöver spela alls… :smiling_face_with_tear:

5 gillningar