Forna HV71-spelare och -ledare

Det handlar inte om att inte fatta längre. De fattar allihopa.
Det handlar om att inte tappa ansiktet. Prestige.
Inte våga vara vuxen och ta ansvar. Inte våga ställa sig upp och säga “Jag hade/gjorde fel”
Inte våga sparka en sportchef för han är sjukskriven, osv osv osv.
En samling konflikträdda fegisar.

8 gillningar

Elvenes… vad hände där? hur lyckades vi slarva bort den grejen? Jag vet, han ansågs otränad, loj och grejor, men vad hände egentligen?

1 gillning

Vad som hände? Han kom till HV71.

2 gillningar

Om vi jämför OSL med Elvenes, OSL får skit bra på alla tester, v02 max osv

Elvenes får det inte.

Elenes kan leverera poäng, OSL kan leverera tester

Vi prioriterar vem som kan leverera i tester kontra på isen.

Sen tror jag ett stort problem i Hv är att vi tror fortfarande vi ska till NHL, vi ska ha jämna hockeyspelare som är ganska bra på allt. Vi har inte plats för rollspelare som Elvenes.

Elvenes är ju “bara” bra på det offensiva, han är inte så duktig på backcheck och att spela BP, näe ysh och fy det går ju inte ha någon duktig offensiv spelare i Hv, en som man kan spela i offensiva situationer men kanske peta när man försvarar en ledning, NÄE alla måste kunna samma saker så slipper ju coachen behöva tänka och vara kreativ med vem han matcher mot vem och när osv

3 gillningar

Tretton baljor (såg att han gjort ytterligare en idag) från Brännström är otroligt imponerande! Tyvärr lär vi nog inte få se honom i Hv-tröjan igen på många år. Dock klandrar jag honom verkligen inte för att han väljer Schweiz före cirkus Hv.

1 gillning

Galna siffror.
5:a i skytteligan nu. 1:a av backar, hela 8 kassar mer än 2:an.

Det är väl där hoppet om en ljusare framtid lever nånstans, att spelare som Lias, Erik B, David G etc väljer att avsluta med ett par goda år i HV.

2 gillningar

Många hurrade när han lämnade och såg fram emot ”riktiga statistik-proffs som håller över tid”.. topp 3 NL med minst antal spelade matcher.. än kan gubben.

Jag tyckte också att dom borde ha förlängt med Malte.

1 gillning
1 gillning

Våran AP20 uttagen till Tre Kronor :white_heart: :yellow_heart: :blue_heart:

19 gillningar

Vilken revansch för AP20, han dög inte hos superduon Blomkvist och Liljander i ett etablerat bottenlag men däremot i vårt landslag tre kronor.
Ha ha ha.

19 gillningar

Fantastiskt kul för vår AP. Helt sjukt att föreningen väljer blomman och liljander före AP. AP kommer ha en legacy i HV. Blomman och Liljander ska vara glada om de snabbt blir bortglömda för deras legacy vill ingen ha…

13 gillningar

Hoppas AP gör en riktig kanon turnering och fortsätter sin “ in your face “ säsong mot Blomman / Liljander.

Men riktigt kul för AP! Gläds över framgångarna :blush:

6 gillningar

AP har alltså högre poängsnitt än det HV som inte var beredd att ge honom en topplön.

8 gillningar

Det säger ju allt vilken låg kompetens det är på både styrelse, sportchef och coacher!

AP20 i Tre Kronor men i HV71 dög han inte! Med facit i hand så suger vi AP20 lackande minst lika mycket! Men jag kan erkänna att jag tyckte fel! Men å andra sidan är det inte min styrka att bygga ett lag! Men å andra sidan så hade man nog fan lyckats bättre än Björn!

2 gillningar

Att Björn/AB inte kunde tänka sig att erbjuda topplön för en:

1. ”Egen produkt”
  2. Landslagsman
  3. Poängspelare
  4. En av Europas skickligaste forwards.
  5. Given kapten som vågar stå upp.

Lägg därtill att han räddade oss från både kval och HA, undrar även hur många NL förslag han avböjde för att spela i HV.

Ah vad ska man säga….

30 gillningar

Mycket bra inlägg!!

1 gillning

Kan svaret finnas här?

3 gillningar

Det är min teori med.

3 gillningar

Skönt att det verkar ha gått okej med Oscar också. Usch, var riktigt läskigt igår när vår Oskar åkte på sin skit.

3 gillningar