gick på denna
den glömde/missade jag ![]()
Plockar man med alla aktiva spelare med historik i HV hade vi kunnat ha ett riktigt bra lag
Vet inte om det delats tidigare
Alnefelt blev tydligen skadad. Hoppas han snart mår bättre.
Hugo har fortfarande en egen tråd!
Pär Arlbrandt ska vara klar som en del av ledarstaben i Luleå nästa säsong. Detta tillsammans med Dennis Hall.
Hopp… blir säkert succé.
Har insett att jag inte bryr mig om vi åker ur eller inte.
Om vi får stanna, skönt.
Om vi åker ur, nyttigt.
Det behövs en rejääääääääääääääääääl omstart för att få denna föreningen att funka rätt.
Då kan vi lägga till Reber som en fd hv spelare.
Känns konstigt o säga det men känns som vi behöver Johan Hult nu ![]()
Vore nog en toppkandidat just nu ja.
Om Hult får träffa Leisse, så kommer dom klicka och bli best friends forever, sen kommer dom värva hela laget 100000% baserat på underliggande statistik, så kommer vi spela deby emot HC dalen om 2 år
Var Hult också ett Underliggande-freak?
Jag minns inte så påminn mig gärna.
Njao han var väl en lightvariant av det. Det var mycket snack om corsi och bara vi har bra corsi så går det bra. Vi hade typ bäst corsi och låg i botten är väl det jag minns av han.
Sen körde han ett sista år och satte ihop ett lag som vann serien och förlorade tre slutspelsmatcher totalt. Jag vill tro att han lärde sin läxa. Och baserat på vad vi har haft de senaste åren… ja, jag hade också välkomnat honom tillbaka.
Hult som GM nu och sen ta över som KD i april låter som en bra lösning faktiskt
Hult är ju definitivt den mest aktuella och rimliga med tillräckliga erfarenheter. Om man vill se honom som KD sen hade det ju inte varit helt fel att ta in honom som interim, som @Hvallan säger.
Du menar i allsvenskan? Där han mer eller mindre fick värva ihop en femma till?
Powell, Shinkaruk mm. Han hade ekonomiska ramar allsvenska lag bara kan drömma om. Han kunde värva ihop 4 femmor som hade varit 1a femma i många allsvenska lag.
Ja, men han gjorde det också. Tvek på ifall Nubben eller Liljander hade lyckats lika bra.
Absolut. Så han använde pengarna till att värva ihop ett framtungt lag som vann, inte ett gäng 3-kedjelirare. Och han fyllde på med mer slagkraft även när vi låg etta. Det är poängen.
Självklart hade han en budget ingen annan i ligan hade. Och han använde den fenomenalt.
Jag är nog beredd att hålla med om att Hult lärde sig en hel del. Men det är svårt att säga eftersom han hade helt andra förutsättningar än övriga i ligan.