Forna HV71-spelare och -ledare

Såg att Axel är presenterad utav Brynäs nu.

Bara önska honom lycka till förutom när han möter oss då. :zany_face:

1 gillning

Fan vad dåligt skött alltså… Vi har en right back i rätt ålder, som precis gjort sin bästa säsong i karriären och som uttryckt att han trivs väldigt bra i Jönköping. Då skeppar vi iväg honom till en konkurrent i SHL. Hoppas jag får fel och att Hult vet vad han gör.

2 gillningar

Skeppade vi iväg honom eller ville han bara åt mer pengar? Jag tror på det sistnämnda.
Han är säkerligen inte värd lönen Bryppe betalar.

1 gillning

Jag personligen hade gärna haft kvar Axel. Var en favorit hos mig förra säsongen.

2 gillningar

vi hade inte råd

Jo, råd har vi. Om det var värt är dock en annan fråga.

3 gillningar

Till en början ville inte hv förlänga med honom

Tråkigt, personlig favorit här med.

Varför tackades han inte av direkt då?

1 gillning

Bla bla bla… :winking_face_with_tongue:

2 gillningar

Prompt…:wink:

Troligen ser man Malte som ersättaren. Kanske var det t.o.m ett krav för att han skulle stanna att se en tydlig top-6 plats för sig själv.

Ett rimligt krav och jag tycker det var helt rätt av HV isåfall. Vi har tillräckligt med PP backar.

4 gillningar

Är så otroligt viktigt i dagens hockey att ha balans med rightare och left. Men Hult verkar inte veta det Har noll förtroende för Hult och har alltid haft.

Det va det sämsta som kunde hända att han kom tillbaka. Vänta och se vänner.

1 gillning

– Dels hade jag en väldigt bra tid när jag var i Luleå senast, sedan kändes snacket med tränarna och sportchefen väldigt bra. De har en tydlig plan och känner att de vet vad de kan få ut av mig. Något som jag kanske inte fått ut under de tre åren i HV.

Du glömmer att vi har helt andra människor runt om hult. Fritz, pettan, hansen och NE. Skulle en rightare fattas så lär hult blir varse om detta. Att vi inte signade rindell är helt rätt, rindell hade ett career year. Han kommer inte lyckas bära det ansvaret som lönen han fått i brynäs innefattar. Se bara på hans säsong i LIF.

Fungerar utmärkt med spegelvända backar.
Fransson tycker jag är given till höger även som vänsterskytt. Särskilt om vi vill ha honom som offensiv kraft.
Bakom honom har vi Hansson och Annborn.

Malte Gustafsson har spelat lite till höger och gjort det bra. Skulle tro att Islanders gärna vill att han spelar där också.
Borgman är också ett ok alternativ.

Hansson passar inte superbra i ett defensivt backpar men Hatakka-Hansson borde göra det okej. Är väl framförallt sämre och trögare spelare som behöver spela med sin forehand utmed sargen.

Borgman-Fransson
Alsing-Gustafsson
Hatakka-Hansson

Är i mitt tycke välbalanserat.
Vänster-höger uppställning känns som en nittiotalsgrej. Backarna är ju minst lika viktiga offensivt som centrarna nu och då finns det mycket att vinna med klubban mot mitten av isen.

1 gillning

Jag tycker Franssons största styrka i offensiven är när han kommer på vänsterkanten och kan antingen skjuta eller ta sig runt bakom mål. Att spela honom till höger hindrar detta.

Alsing ska definitivt inte spela till höger der har vi sett hela förra säsongen.

Men kanske värt att testa Borgman till höger?

3 gillningar

Känns som vi är ett fåtal som uttrycker en saknad av Rindell. Jag är en av dessa. Tror vi kommer sakna hans spets rejält, men också hans passion och snågrinighet. Liksom HP:s skott. Problemen förskjuts. Förra säsongen var det avsaknad av naturliga centrar och i år är det PP-skills/rightskyttar.

10 gillningar

Kommer vi spela bättre men inte göra mål som krävs. Den känslan får jag när jag läser ditt inlägg.

Jag gillade Rindell. Mycket. Till det priset Bryppe betalade? Kanske inte.
Jag hoppas att han får en bra säsong mot alla andra än mot oss.

1 gillning