Forna HV71-spelare och -ledare

Extra kul då med att #71 får göra GWG i game 3.

Mycket skoj. Jag tittade på halva tredje perioden medans jag käkade frulle denna morgon, fy fan vilket steal av VGK. Kul att Wild Bill hittat nätet i slutspelet.
Fantenberg med assisten på Kopitars mål oxå, shysst duell.

Vilde Bill nominerad till Lady Byng. Kul!

hockeysverige.se/2018/04/21/ … ng-trophy/

Törngren lämnar FBK:
“–”Törna” har inte fått den utveckling som både vi och han hoppats på.”
“Det är tråkigt när inte saker faller ut som man tänkt…”
[url]https://www.farjestadbk.se/artikel/wzshajgez-23h01/christoffer-torngren-lamnar-farjestad-bk[/url]

Bara hugga direkt, Precis den spelaren vi saknat i laget. Rivig, skicklig, hårt jobbande. Skulle inte förvåna mig om han kan göra en liknande säsong som Filip Sandberg om han får lira med Teden i en bumbikedja.

Hade mer än gärna sett Törngren tillbaka i HV nästa säsong. Tyvärr är väl den chansen ganska liten.

:smiley:

Intervju med Kennholt

hockeysverige.se/2018/04/29/ … -kennholt/

Tack Zetha och fick inlägget nyligen från moderator kny.
Samtliga, nya som gamla fans är det en order att läsa denna mäktiga intervju.
Sköt sönder allt som var i vägen och snäppet farligare än legenden Ove Thörnberg. Säger ju allt.

Har träffat Kenneth Kennholt många gånger, dels på inskolningarna med nya spelare ( där Kai “nykter” Nurminnen är etta och Keskinen är vannsinig) och köpte hans svarta värstingpimpade BMW. E30, hartgefälgar, sänkt, logga - kung där…

Han sköt så hårt, så vid missat målskott så vallade han studsarna iskallt pucken till sig själv.
Låter inzane men sant. Såg detta flera gånger. Jävligt iskallt där samtliga spelare tittade på isen och förstod inget.
T.o.m domaren blev yr. En på den tiden.

Forza Kenneth Kennholt

Kevin Fiala avgjorde match 2 i andra övertid. Riktigt kul

nhl.com/video/fialas-double … c-60170103

Säga vad man vill om Andreas Johansson men han är kunnig o passar väldigt bra som xpert i tv’n… Dessutom med glimten i ögat

Erik A klar för Rögle

aftonbladet.se/sportbladet/ … -for-rogle

Engvall och Borgman var med och vann Calder Cup inatt.

Grattis till dom! Synd att Borgman utgick skadad tidigt i slutspelet men han förtjänar titeln likväl!

Trots att dom gjort fina första framträdanden i nordamerika så får dom stå i skuggan för Andreas Johnsson dock. Jädrar vad den killen dominerat AHL på sistone.

Rhett Rakhshani är på väg mot Frölunda. Snart har han hoppat runt bland alla SHL-lag i Götaland… Fortfarande är den första säsongen i HV71 den poängbästa.
[url]https://www.expressen.se/gt/sport/hockey/shl/frolunda-nara-varva-fran-konkurrenten/[/url]

… och folk var svin-missnöjda med honom då, mycket underligt. Men det var innan de sura åren slog till. Bortskämda fans.

På tal om Rhett.

youtu.be/WP4eh5Qtp6A

Hv71 var rejält intresserad Rhett Rakhshani(fakta), och förlorade gentemot Frölunda :confused:
Hv har, som alla läst på, duktigt med stålar.

Hade annars velat se en selfie mellan Diabolics och R.Rakhshani, i feskekyrkan med en fet torsk. :wink:

Rhetts problem när han var hos oss var kontinuiteten. Är den bättre nu hade det varit en riktigt bra värvning, han har ju levererat helt okej under slutspel också. Men det är ingen spelare att gråta blod över att vi missar heller.

Om HV verkligen ville ha Rhett men förlorade mot Frölunda blir jag både lite överraskad och orolig. Visst är han en duglig SHL spelare men han har haft en del skadebekymmer, poängsnittet är inte så imponerande och han blir knappast bättre. Den back och forward som det talats om har jag högre förväntningar på annars tycker jag truppen ser ganska alldaglig ut.