Forumet 10 år – 2012-2022

I september smäller det. Då fyller världens finaste forum ett decennium! Och vilken resa det har varit.

Under de här 10 åren har vi käbblat, bråkat och firat framgångar (digitalt).
Vi har fått uppleva ett SM-guld, en degradering och ett SHL-avancemang.
Vi har diskuterat tränare som Dahlén, AJ och Rahm.

Visste ni förresten…
…att Tedenby är den som gjort flest poäng (SHL) under de här åren.
…att Anton Bengtsson spelat flest SHL-matcher för oss.
…att Simon Önerud är den som gjort flest mål i HV-tröjan.
…att Jämtin är den som i särklass varit mest utvisad.

Tänkte att vi i den här tråden kunde samla lite minnen. Kan vara vad som helst. Skulle även vara kul om vi kunde dela med oss av det första inlägget vi skrev på forumet. Jag tänker inte citera just mitt inlägg (vill inte röra upp gamla känslor), men det handlade om Purre Carlsson. Jag hade druckit några öl för mycket och var urless på P.C:s oförmåga att göra mål. Gav honom en handfull matcher säsongen 12/13 när jag bestämde mig för att det var dags att säga några “sanningens ord”. Kanske inte mitt mest välgenomtänkta inlägg, och det märktes också på reaktionerna. Det blev också startskottet på mina heta diskussioner med dekman :smiley: Men eftersom jag tror på the Butterfly effect (eller inte) så måste vibrationerna från allt intensivt knappande på tangentbordet ha påverkat P.C. För den säsongen och framåt blev han en extremt viktig kugge i HV.

Oavsett vad. Jag är trots allt glad för att jag gick in den där dagen och skrev. För jag blev kvar. Det har varit extremt kul att vända sig till forumet när man behöver skriva av sig. Det har varit grymt att få diskutera med duktiga och pålästa skribenter, även om man inte alltid tyckt lika. För mig har Forumet blivit lite av en egen supporterfraktion, som man är glad att tillhöra.

Med det sagt. Jag är en av de supportrar som inte bor i Jönnet med omnejd. Men skulle någon (mods eller admins) fundera på att dra ihop ett tioårsjubileum i samband med någon match eller så framöver så är jag lätt på!

1 gillning

Hahah, grymt… för mig är smeknamnet pu**e för alltid förbjudet…

Att Bengan gjort flest matcher och att Teden gjort flest poäng förvånade mig lite faktiskt.

Men hur som, kul att det är ett så levande forum med många olika skribenter. Man kan alltid gå in här o veva lite med mer eller mindre seriösa åsikter och trollanden. Eller hitta intressanta diskussioner som ofta slutar i att man inte är överens. Men kul och givande är det faktiskt, annars hade man aldrig orkat fortsätta hänga här.

Tack till alla som bidrar och varsågod till er som bara läser.

O de viktigaste jag är forumets mest hatade person just fråga en viss *** ****

Självklart lite ironi men ändå lite milstolpe på forumet

att du överlevt till över 4000 inlägg är ett mirakel :smiley:

För 20 år sen var det hvfantasten.com som gällde. HV71 hade då ett forum som var stendött. Alltså föregångaren till detta som i princip var dött. Det var knappt ett inlägg i veckan. Jag såg det som en utmaning att få igång forumet. Fick en hel del kloka skribenter att skriva här, även en del bortafans hittade hit och lyfte nivån. Vi hade experter inom tjeckisk hockey och finsk hockey.

Lyckan var när vi nådde över 100 som var online samtidigt under vissa matchdagar. Det var en kul resa att varit en del av. Tack till er alla som gjorde det till något bra. Många kunniga skribenter med ett resonerande klokskap. Sen utvecklades det, och blev ett nytt självständigt forum. Detta forum fyller helt klart sin funktion. Blir inget djup och utvecklande resonemang i trådar på Facebook, som går att ha på detta forum. 128 inlägg har det blivit för min del.

Ha det gott HV-vänner.

1 gillning

Kul att du fortsatt lurkar runt här efter alla år! Det uppskattas.

Tack Diabolics :slight_smile:

Tjena!
Skulle vi ordna något nu när forumet fyllt 10? :slight_smile:
Va tänker ni?

Det vore ju kul med en lite forum-träff i mellandagarna eller så. Oklart hur uppslutningen skulle vara. I samband med match, kanske på en sportbar eller så. Man kan ju ha flera träffar samtidigt, i olika städer om det finns underlag för det.

ALLA TILL DEKMAN! :smiley: :wink:

Med tanke på hans lite introverta framtoning kanske det blir hans död :wink:

Men inte omöjligt att man kan tänka sig att han kan få bli hedersgäst.

Säger som Åskan, började på hvfantasten och hamnade här. Har till stor del forumet att tacka att jag träffat en Hvbroder. Nu kom vi från samma lilla by men vi ingick inte i samma åldersgrupp eller bekantskapskrets. Det har blivit några resors till JKPG där guldet 17 lyser klarast.

Hade väl en del böneinlägg Finalen 2010 som blev till vinst och allt var ju min förtjänst. :wink:

Skriver mindre och mindre men man är ändå här varje dag och läser.

Då är jag på plats i HG! Tar även med mig Sonen.

Tröja nr 10 skall ju hissas. Det är väl för att fira 10års jubileet va?
Ok kanske inte. Men det är väl ett bra tillfälle ändå?

Då står stjärnorna helt rätt. Bra förslag!

Boys & girls! Vad sägs om att dra ihop nåt i sommar i Jönköping? Boka El Gordo med Pettan och ses där. Går ju kanske boka samma hotell för de som vill stanna över?

3 gillningar