Hemvändare

Denna tråd är inte skapad för att hänga ut någon spelare utan för att det skulle vara intressant att höra era tankar angående ämnet.
Ute i hockeyvärlden finns det en hel del spelare med någon form av HV-anknytning. Det jag funderat över är vilka vi så småningom kommer se i HV-tröjan igen.
Jag vet att det inte är som “förr i tiden” då man mer eller mindre automatiskt kom hem till den klubb man lämnade innan utlandsäventyret.
Så, min fråga är kort och gott: Vilka tror ni vi kommer få se iklätt blått matchställ i Kinnarps igen?

Adam Almquist
Sebastian Strandberg
Mattias Tedenby

Tror att både Borgman och Söderström en vacker dag spelar i blått i KA igen.

Edit: om det var tal om spelare med HV som moderklubb kan ni bortse från detta inlägg. Jag tolkar dock TS att frågan gäller alla som representerat HV i någon form.

Ullström - Han har nog HV som första alternativet när välbetalda utlandskontrakt inte erbjuds mera.
Borgman - Kommer troligen till SHL nästa säsong men blir det HV? Stockholmskille, känns att DIF är mer lockade för honom.
Adam Almqvist- Går bra i KHL i ett bra lag. Kommer troligen inte till Sverige på ett tag.
Lawrence Pilut - Nere i AHL utan att få chansen i Buffalo som numera är ett bra lag och svårt att slå sig in. Utgående kontrakt. Finns en chans.
Kevin Stenlund - Har svårt att slå sig in i NHL. Utgående kontrakt. Behöver göra något. Ett år i HV?

Petersson, Borgman, Söderström är några jag verkligen vill se tillbaka i Hv igen.

Sen är det klart att Tedenby alltid är underhållande, hade inte lipat om han kom tillbaka.

Niklas Hjalmarsson är ett namn som jag hoppas hårt på!

Tror ni William Karlsson har “tillräckligt stort” HV-hjärta?

För vad? Han kommer aldrig spela i Sverige och troligen aldrig utanför usa.

Kanske om 10 år o avsluta karriären med 1-2 säsonger i SHL men inte annars ser jag ingen rimlig chans elr anledning varför han ska spela i SHL i de närmsta åren när han är som bäst

Syftade inte på de närmaste åren utan snarare var han isf skulle avrunda sin karriär.
HV och Västerås är väl de enda klubbarna han representerat här.

Skulle Wille av någon anledning vända hem i slutet av sin karriär är HV definitivt hans enda tänkbara alternativ om inte Wings har “gjort en Växjö” och avancerat åtminstone till allsvenskan. Åtminstone säger han det själv just nu.

Hoppas ju på Hjalmarsson inom en snar framtid men frågan är ju om han vill då han sagt att det inte lockar om man inte spelar mot de bästa.
Fasth, Almqvist och Teden tror jag kommer att komma tillbaka om några år.

Borgman har hjärta för Hv71 likaså W.Karlsson samt Söderström men kommer de komma tillbaka i bra ålder? Tveksamt!
Fantenberg tror jag kommer välja Frölunda.
Petersson känns som att han inte kommer komma tillbaka. Känns inte som han har hjärtat!

En jag gärna ser i Hv igen är Lias men där är ju hjärtat för Frölunda tyvärr.

Ja, tveklöst. Men däremot har han kontrakt i NHL till 2027 (då är han 34 år) och kommer väl troligen aldrig mer spela i Sverige.

Hjalmarsson tror jag hänger lite hur det är med familjesituationen. Han är ju frånskild men exfrun och barnen bor ju än så länge kvar i USA.

Jesse Joensuu sa väl att han ville återvända till HV någon gång i framtiden då han lämnade? Jag tror säkert han var uppriktig när han sa det men jag är tveksamt till om det fortfarande är så där jätteaktuellt. Skulle ta emot Jesse med öppna armar alla dagar i veckan och så tror jag nog nästan samtliga HV-fans känner med.

Hur som så går Jesses kontrakt med Jokerit ut efter säsongen. Vågar vi hoppas?

inte omöjligt han ersätter Thörnberg

Jouensuu alla dagar i veckan! En spelare som inte fegar ur för att ta sig in mot mål! Det saknas ju helt i Hv71!
Hv saknar det vilket gör att vi hamnar ute i sarghörnen! Där gör man inga mål!

Jesper Fast är en drömspelare. Jönköping måste väl ändå vara bra mycket roligare än Manhattan?

Fast ändå…det är bara tre lag som gjort fler mål än HV!!! Men jag håller med om Joensuu!

Bengtsson?

Någon Sebastian Strandberg blir det inte i Hv71 nästa säsong om någon hade hoppats på det!
Förlänger med DIF vilket jag har full förståelse för! En klubba som verkligen trott på honom.