Hockey VM 2024 Tjeckien

Han, Stakkestad och Tedenby skulle gå in och ta över PP1, sen jävlar…

1 gillning

Tycker Dahlin ser frånvarande ut. Karlsson är ju bara WOW asså

Ser ju dock Sverige har klass backar satan vad pucken går.

Hade inte IIHF bestämt att halsskydd var obligatoriskt? Inte sett ett enda på NHL-spelarna men kanske har egna regler? Enda jag såg var på Linus Johansson.
Om det nu är obligatoriskt känns IIHF för j-a mesiga. NHL bestämmer alltid.

1 gillning

Varför vill man ens spela utan halsskydd? Det tragiska dödsfallet tidigare under säsongen lär ha gett eko över hela hockeyvärlden, så uppmärksammats har det ju

Läser nu på Sportbladet: ”

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/RzR1xd/nhl-stjarnorna-nobbade-halsskydd-i-vm-maste-ta-det-pa-allvar

Tummen upp till Linus Johansson: ” – Man borde ha det, men sedan är det inte alla som har det och det är inte samma regler för alla. Det är en säkerhetsgrej. Jag har haft det länge och jag fortsätter att ha det. Jag har haft det i fem år och störs inte av det alls. De här är ju snygga och coola med tre kronor på, säger Linus Johansson.

Rasmus Dahlin är positiv till IIHF:s kommande regeländring.

– Det är väldigt viktigt. Vi såg ju vad som hände, så vi måste ta det på allvar.”

Men Rasmus vill vänta tills det kommer ett som andas… halsskydd har liksom funnits krav på sen 1995, man får väl vänja sig. Vette fan om de hinner bli så mkt bättre på ett år.

Dichow gör en riktigt fin match mot Canada. Tog ett friläge mot Connor Bedard.

Ser dock ut som att Bedard vinner HV-duellen. Jävla bra spelare. Han har en bättre omgivning i landslaget än i Chicago men hade varit skoj att se han tillsammans med riktiga topp kedjekamrater.

Modos nya första center True i Danmarks lag, vad tycker ni om honom?

Jag kollade förra matchen utan att ens lägga märke av honom så han var nog inte super het

Kikade jag med och tyckte han kändes slö i åkningen

Titta inte på Hockey VM när Sverige spelar… De spelar så bra att man blir deprimerad över HVs spel som man tyckte funkade förra säsongen

Ja Sverige har fått till spelet bra men av nån anledning har jag i år mindre känsla än tidigare för laget. Kanske har det bidragit när några pratat om att man vill ställa upp för att andra turneringar väntar framåt. Bättre säga man vill ta guld med Sverige eller som Lunkan som ville enas med brorsan och vinna ihop. Har blivit för lite sådana historier i år. Att nån kommer för att visa upp sig för tränaren inför nästa år ger noll för fansen.

Vad i hela friden sysslade Kanada med ikväll? :yum:

Kanada gjorde något fint - de snodde extrapoängen mot Österrike och är med stora steg på väg mot VM-slutspel för första gången sedan 2023!

Tjusningen med hockey är ju att det går snabbt och att underdogs kan skrälla. Så jag tackar och tar emot när det bjuds. :ice_hockey:

2 gillningar

Vår käre dansk OFM gjorde mål på Tjeckoslovakien idag. Gött att se

2 gillningar

Österrike vänder 0-2 och vinner med 3-2 mot Finland efter att ha gjort sista målet med 0,1 sekund/en tiondelssekund (!) kvar, sjukt! Det matchen efter den galna upphämtningen mot Kanada.

1 gillning

Grymt ju. Kul med lite mer spännande matcher n sveriges matcher som är lite trötta och väntade redan från start. Lär bli spännande först i kvartsfinal för tre kronor…

1 gillning

Två hv backar (en fd) på isen när de släpper in mål i sista sekunden haha. Lehtonen och Kaski. Inte för att det var deras fel direkt.

Sån osannolik avslutning. Bara lägger in ett höstlöv i sista sekunden som går i mål med 0.2 s kvar.

1 gillning

För övrigt märker man vilken jäkla skillnad det är mellan nhl spelare och shl spelare när man tittar på tre kronor nu. Sån jäkla spelskicklighet.

Man hittar hela tiden medspelare oavsett vilken situation man är i och slänger aldrig iväg den som alla lag gör i shl hela tiden. Är en fröjd att se faktiskt.

shl har blivet en jäkla brunkarliga där det viktigaste är att åka skridskor snabbt, förstöra för det andra laget och sen hoppas man kan grisa in några puckar.

3 gillningar