HV-Dagen: HV71 - Frölunda HC

HV71 - Frölunda HC, HV71 J18 - LHC J18, Dolly Style, Bröderna Norberg, autografskrivningar, pannkakskaos, hoppborg, ansiktsmålning och utställare. Det är en del av allt som händer under HV-dagen söndagen den 4 september i Kinnarps Arena.

Program HV-dagen 2016

11.30 Kinnarps Arena öppnar.

12.00 HV71 J18 - Linköping HC J18

13.00-16.00 Pannkakskaos 35:- inkl en Mer
Ät så mycket du orkar!
Restaurang Cezar, HV71 Zone och Big Ice Sportsbar.
Med reservation för slutförsäljning.

12.00-15.00 Ansiktsmålning

12.00-16.00 Hoppborg för barnen utanför Kinnarps Arena

ca 14.30 Dolly Style och Bröderna Norberg

16.00 HV71 - Frölunda HC
Presention av spelartruppen innan matchen
Autografskrivningar utanför Arenabaren
ca 30 min efter matchens slut.

Fri entré!

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Och för oss som inte kan komma till eventet då verkar det som om Cmore-sport sänder matchen.
:smiley:

Jippo-dag men ändå ett bra motstånd och troligen en bra värdemätare.

Jag har lite svårt att tagga till denna försäsong mkt pga att vi inte direkt gjort en man United-silly. Det var inget jag förväntade mig förvisso, men det gör så att man inte behöver överanstränga sig för att bekanta sig med laget. Dock skall det ju bli ett lag av det å lyckas man med det tror jag HV kan överraska. Således är nog coacherna den viktigaste kuggen detta år och där finns ju anledning att glädjas mer nu än för ett år sedan. Däri ligger även min största förväntan. Ett lag som är format kring ett lyckat spelsystem är i en bättre position än ett lag som förlitar sig på ett par stjärnvärvningar.

Ingen Laine eller Abbott idag, tyckte Lindbom sa att Laine var fit for fight och skulle lira i eftermiddag.

Amen…
Dessutom saknar jag inte den där första centern fullt lika mycket som jag hade förväntat mig.
Kan innebära att det går ha is i magen.

Hoppas vi kan göra en bra match idag. Vi brukar ju inte visa oss från vår bästa sida på HV-dagen tyvärr.

Såg lineupen på Facebook, Örnskog är med. Trodde inte han var med i truppen längre?

Örnskog!! Är det division 1 Örnskog från Dalen?! Allvarligt?

tuff match men jag gillar femman med Thörnberg - Brithen - Arlbrandt

Min gissning går på yngre brodern Ian född 97 som spelar i J20.

Ian Örnskog, hade en bra säsong i J20 förra året.

Head Coach: Lindbom, Johan Assistant Coach: Rahm, Nicklas
Goalies
30. Söderström, Linus
53. Petterson-Wentzel, Fredrik

1st Line
42. Reese, Dylan 5. Almquist, Adam
19. Andersson, Erik 28. Bengtsson, Anton 13. Sundh, Oscar

2nd Line
33. Hansson, Niklas 20. Pilut, Lawrence
17. Örnskog, Ian 11. Önerud, Simon 21. Tedenby, Mattias

3rd Line
55. Borgman, Andreas 6. Persson, Christoffer
40. Arlbrandt, Pär 90. Brithén, Ted 10. Thörnberg, Martin

4th Line
27. Cederholm, Jacob
16. Sandberg, Filip 23. Andersson, Lias 67. Törngren, Christoffer

Extra Players
26. Andersson, Rasmus T (RW)

Var är abbot, Laine, Berglund? Säg inte att skadeproblemen börjar nu igen… Laine klev av efter första perren förra matchen o är inte med idag? Bakslag?
Hade varit kul o matcha ordinarie lag en dag som denna motverkande svenska mästarna… Tyvärr blir de väl en skadefylld säsong igen… Hoppas inget allvarligt… Vi har inte bredd nog att ha råd med skador på nyckelspelare…

Så jävla snygga tröjor!

Är nog böjd att ändra mig angående tröjorna, dom var riktigt snygga.

Fö pigg start på matchen.

0-0 ?

1-0 efter första via Brithen.

Ser bra ut. En del fina uppspel från egen zon, rätt heta framåt, mkt avslut, inte sedinx2 i hörnen.

Inte rättvis ledning, men ok.

Hög press och hårda pass som sitter på bladet. Kedjan med Thörnberg-Brithén-Arlbrandt ser pigg ut.

12-5 i skott till HV efter första dessutom.