HV-Dagen: HV71 - Linköping HC

[size=150]HV71 - Linköping HC[/size]

Dags för HV-Dagen och ett fullspäckat program. HV Dam spelar match mot Linköping kl 12.
HV71 MOT Linköping startar kl 16. Sista träningsmatchen innan SHL starten.

hv71.se/artikel/1ce7ajzdr-3 … dagen-2019

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Jag missar dagens begivenhet, hur många/någon som kommer gå och kan rapportera hur det ser ut på riktigt från läktaren? Jag hoppas att det kommer se snäppet bättre ut än mot Örebro, vilket skulle vara ett fall framåt, givet att “experterna” placerar örebro och silver på ungefär samma usla nivå.
Borde inte HV kunna anamma lite motivation i att för en gång skull inte förlora på HV-dagen?

Samtliga matcher på Hv-dagen som jag sett på plats har HV fått stryk, så jag väljer golfbanan idag så kanske den trenden bryts…

4:e träningsmatchen mot ett SHL lag!
Vi har 3 torskar varav en av dem får godkänt!
Nu mötet vi ett lag som vi historisk sett har svårt mot!
Tror denna match kan vara helt avgörande för hur säsongsinledningen kommer bli för HV71!

Av det vi sett i år så kommer vi behöva slita byte efter byte då vi inte har en leadingline som kan ge oss försprång iform av mål!
Förra säsongen så vet jag inte hur många seger matcher man satt med naglarna bort bitna och knäskålarna hade fått börja ta smällarna för det!

Hoppas verkligen vi kommet ut nu som det vore en slutspelsmatch där fysiken visar till vår fördel och vi på så sätt maler ner Linköping för det verkar ju vara det som är vår gameplan. Då måste man också spela ett sånt spel där kedja efter kedja verkligen går in och pumpar!
Det har man inte gjort mot varken Frölunda, Malmö eller Örebro och då vinner vi inga matcher på högre skills för det har vi inte!

Så enkelt av LHC

HV för spelet men skapar knappt några chanser. Linköping gör mål på sin första chans i matchen.

Det finns goda intentioner i HVs spel, men allt är fruktansvärt otajmat.

Camara ser riktigt bra ut hittills.

Alltså vad i hela helvete är det frågan om?
Vi har verkligen inte en enda spelare kapabel att hålla pucken i offensiv zon.

Inte öns öppet mål lyckas vi få in

Linköping är riktigt dåliga men leder med 2-0.

SHL börjar om en vecka.

Wow.

HV71 blir utbuade på hemmaplan. Den som borde ta åt sig av alla buropen är endast, Johan Hult.

Helt utspelade i slutet av perioden efter en ok start

Säsongen har inte ens startat men vafan… avgå!

Folk lämnar Kinnarps och åker hem :laughing:

Riktigt magont inför säsongen som de är nu är de leksand och Oskarshamn vi skall fightas med för att slippa kvala.

Nu får jag väl skit… Men i en klubb som inte är “Familjen” hade inte Hult vart kvar som sportchef efter föregående säsong. Jag ser gärna kontinuitet på de positioner som går men här hade det tveklöst varit läge att se över om Hult verkligen bör få fortsatt förtroende. Jag personligen tycker att laget är felbyggt för 3e säsongen i rad. Det tycker inte jag är okej.

En sak som slår mig är att när HVs ytterforward får pucken i uppspelsfasen så försöker de nästan alltid runda backen istf att t ex spela in framför mål till center eller annan forward. Alternativt spela pucken bakom mål till mötande ytterforward på andra sidan. Jag antar att tänket är att vinna den kampen mot backen för att få ett litet övertag men det slutar nästan alltid att de blir fast i sargen bakom förlängda mållinjen med pucken som sedan motståndaren vinner för de tycks inte ha speeden eller styrkan för att få den där metern som behövs. Just denna speldetalj verkar inte funka just nu.

Trist. Den här försäsongen har gett oss fler frågor än svar. Åtminstone har vi inte fått de svaren vi hoppats på.

Nästan så man hoppas att man förlorar 10 raka matcher och man kickar hela ledarstaben. Tror att de krävs att hela SC o ledartrojka måste bort för att rensa bort det tänk de har idag

Bra mycket bättre intentioner än mot öhk. Dock känns det trögt och fantasilöst. Väldigt få uppspel med fart och kreativitet. Plus till Camara som ser het ut, vinner puckar och är påpasslig. Visst plus till Martinsson och Fröberg som är lugna med pucken. Persson håller inte längre, seg, dåligt passningsspel och tvingas alltför ofta kompensera sina brister med att ta utvisningar. Ikonen kan bli årets flopp, deltar inte i spelet och söker alldeles för svåra lösningar de få gånger han har pucken. Laget är, som många varit inne på, felbyggt. Vem ska styra pp? Vem ska göra mål? Hur kan man skapa kemi i formationerna när alla mer eller mindre är stöpta i samma form? Som jag ser det saknar vi både första och andra center likväl som en topp fw.
Jag har en otroligt dålig känsla inför säsongen- hoppas jag har fel…

Roligt att du tycker det är kul. Lika roligt som att du hittat tillbaka till forumet. Kul.