HV-Dagen: HV71 - Linköping

Dags för HV-Dagen och ett fullspäckat program. HV Dam spelar seriematch mot Modo kl 12.
HV71 MOT Linköping startar kl 16.

jmini.se/nyheter/53392/stjar … tar-over–

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Sänds matchen någonstans?

Matchen sänds på C More Hockey, med start kl 15.50.

Tack

snart igång, kass kommentator.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

bra spel, bäst i år? fast det är ju förvisso cluben vi möter…

Nu har jag inte sett allas Hvs matcher på försäsongen, men detta ser lite småtrevligt ut…kass PP dock.

kass PP = SM-guld?

Är det den slutsatsen man skall dra av förra året? Isåfall ser det bra ut just nu.

Figren fick lite luft, synd att de blåste offside…

BP-träning.

skit.

Tycker det ser helt OK ut efter första.
Men Ejdsell o Engvall måste börja ta för sig mycket mer.

Som vanligt är det Tedenby som visar mest.

Tycker Figren är förvånansvärt dålig, särskilt vad avser puckkontroll/-hantering. Klart sämst i laget. Tappar pucken hela tiden och får aldrig fram en pass oavsett situation.

Håller helt med. Tedenby bäst, som vanligt. Engvall har jag ingen koll på, men Ejdsells svaga inledning förvånar mig. Tyckte han dominerade stort i BIK under play off i våras. Men nu syns han knappt alls. Märkligt.

Vad står det?

Målskyttar?

Kan man följa resultatet nånstans?

Vad är ställningen efter första?

1-1. Jaakola hängde 1-0 efter knappt 4 min. Gordon kvitterade i PP med ca 30s kvar av perioden.

HV har haft det mesta av spelet, men har haft svårt att skapa några riktigt farliga chanser utöver målet. LHC har inte heller skapat speciellt mycket och har inte lyckats komma i sina typiska effektiva LHC-kontringar (än).

HV spelar ok i anfallszon även om det är lite osynk fortfarande. I egen zon har man det svårare, särskilt med markeringarna och att hålla ett enkelt passningsspel för att undgå press. Man trevar och har svårt att hitta sina positioner.

Söderström…den MÅSTE du ta…