Hv-dagen: HV71 - Malmö Redhawks

Vad tror ni…blir det seger mot rödhökarna?
Får Björn Melin autografer av samir och viktor? :wink:
Eller du sir Ward :slight_smile: :laughing: ?
Jag har inga planer på autografer :unamused:

MEN jag hoppas på HV seger i både dam och herr matcherna.

FORZA HV71!

Ska bli intressant att se hur nya SHL laget står sig mot HV. Nu har vi kommit så långt i försäsongen att man kan börja utläsa något om kvalitén hos lagen i matcherna.

Hoppas vi får se samma intensitet idag trots att det var match igår. Blir ett kvitto på hur bra tränade man är också. Framåt HV!!

Hv vinner 4-1,sen har jag hört från säkra källor att sir Ward ska stå längst fram i autografkön i nyinköpt onepiece :slight_smile:

Jag tror inte det kommer vara några som helst problem med orken/energin idag då man rullade på ett ganska brett lag igår.
Märktes även i andra delen av gårdagens match att HV71 gick på ca 40-50% så intensiteten bör det inte vara några problem på.
Man kommer ju även ge ett par juniorer chansen och de lär ju köra 120%. Det enda jag är lite “rädd” för är att det vanligtvis brukar vara ganska tråkiga tillställningar på HV-dagen, matchmässigt. Allt omkring är ju underbart :slight_smile:

Skulle någon som ska gå på matchen kunna spela in spelarpresentationen? Hade varit guld värt! :slight_smile:

Svårt att säga någonting alls kring form etc. utifrån gårdagens match. Trodde faktiskt inte att de danska mästarna skulle vara fullt så dåliga.

Men HV ser bra ut och kan ha något spännande på gång. Jag är dock lite orolig över smällen Christensen fick igår? Andrafemman är mycket bra i anfallszon men får problem, även mot sämre motstånd, i den egna. Det oroar…

Annars är materialet mycket bra anfallsmässigt. Utan problem kan tre riktigt giftiga anfallstrios formeras. Melin, Bengtsson och Önerud är en supervass tredjeformation!

Byt ut O’byrne mot Melin och Tedenby mot Önerud i PP är mina förslag på förbättringar. Kanske bör man överväga att byta plats på 21 och 11 även i 5vs5 för att få en bättre balans i off/def?

Ryan kommer garanterat inte spela PP när serien drar igång. Anledningen till att han lirat lite PP de två senaste matcherna är för att ordinarie “PP-backar” så som t.ex Pilut och Hansson varit/är skadade samt att han lirar med Campoli.
Vanligtvis så brukar ju Campoli lira mest ju Pilut i både 5v5 och PP. När serien drar igång/Hansson blir spelklar så kommer han troligen att ta över O’Byrne’s plats i PP. Alternativ att man sätter Sandberg eller Melin på den platsen och kör 4 forwards och en back.

Jag tycker inte man ska byta på Önerud och Tedenby i 5v5 då andra kedjan (Laine/Abbott/Teden) har varit riktigt heta.
Förstår ditt tänk men jag tycker att de har löst det ganska bra defensivt hittills. Chris är ju nyckeln i kedjan både offensivt men framförallt defensivt. Skulle däremot gärna se att man testar Törngren, när han är spelklar, med just Bengtsson och Önerud. Bengtsson och Önerud funkar även väldigt bra tillsammans i BP. Fjärde blir då Melin/Sandberg/Sundh med Ahl och Stenlund som extra.

Sänds matchen någonstans?

Cmore hockey,finns fortfarande massa platser å pannkakor kvar i arenan :slight_smile:

Någon som har numrena för alla junisar? Har fortfarande inte full koll där känner jag

twitter.com/HV71/status/637963647474647040

0-1 till Malmö.

Okey, hjälpte ju inte så mycket men än sålänge har jag:

4 Moverare
5 Cederholm
23 Josef Jonsson
27 Lestan

0-2 Malmö.

0-2, Ersberg skapligt darrig.

slappt av Ersberg där

0-3 Malmö.

Ersberg spelar riktigt darrigt,sen har HV många borta…nu gjorde Ersberg sin andra tavla…läcker som ett såll

HV spelar verkligen inte bra just nu. Tvåa på pucken i alla lägen och många utvisningar.

Härdsmälta nu…

Riktigt, riktigt dålig period av HV…