Hv-dagen: HV71 - Malmö Redhawks

Många som faller ur ramen hittills i eftermiddag. O’byrne gör inte sin bästa match… Cederholm en av få ljusglimtar.

0-4 Malmö.

0-4 och Hv skämmer ut sig totalt inför hemmapubliken,hönsgård i egen zon,passningar som går fel…uppgivenhet lyser på planen. Malmö är bättre än Hv på precis allt…

Kan vara så att jag missminner mig men brukar inte matchen på just HV-dagen vara av ganska låg kvalitet? Isf fortsätter iaf den traditionen…

jo

Jo det brukar aldrig vara någon höjdare. Minns en match mot Rögle för ett par år sedan som var riktigt zzZZzzZ

Det här ska vara dagen då man gör reklam för HV och visar smakprov på vad publiken kan vänta sig i höst. Nog inte många som omedelbart går och löser säsongskort idag…

Katastrofalt dåligt på nästan alla sätt. Ingen ordning i försvarspelet, ingen forcheck, ingen backcheck, ingen agresitivitet i anfallszon, ingen finurlighet, darrigt målvaktsspel. Katastrofalt!

Något bättre i andra, men fortfarande riktigt lojt och virrigt på plan… Lite liknande hur första perioden mot Salzburg såg ut, och det håller inte mot lag på den här nivån!

Måste väl ha med artistbokningen att göra eller?!

Aj, så kommer man in till cmore’s sändning lagom till slutet av andra… helvete, vad är det första man ser? Jo i en match, som är på självaste hv-dagen, när man tror att man skall va glad å allt skall gå HVs väg, stora smilgropar, etc, så sitter CHIPS-ARTO där i sändningen!!! Jag dööööööör…

Matchen? nja, 5 snabba i tredje!

4 kvar

Snyggt mål och HV reducerar till 1-4 genom Tedenby.

Laine får matchpenalty efter tjafs med domaren. Blir automatiskt avstängd en match. Jävligt onödigt.

Alltså. Jag har aldrig sett en 7mins utv förut? Är det en ny företeelse eller är det jag som yrar?

Jag förstod inte heller den utvisningen riktigt. Speakern sa att han fick 2 min för typ Roughing, 2 min för abuse of officials samt 20 min Game för abuse of officials. Men han måste fått 5+20 för abuse, och 5+2 för Roughing blir ju 7 min. Men däremot så hade ju Malmö en tvåa också så dom borde kvittats och blivit 5 min i så fall.

Förövrigt så slutar det aldrig förvåna mig hur kassa vissa domare är på att läsa av situationer. Laine var märkbart irriterad efter situationen med Malmöspelaren och gestikulerade tydligt sitt missnöje. Men han åker ifrån situationen efter att domaren sagt till honom. Ändå så ska den där linjedomaren hänga o slänga efter Laine och till slut måste Laine säga åt domaren att sluta klänga på honom. Och då får han matchstraff för det…

Trist att få stryk när det kommer en skaplig prövning. Men å andra sidan så tryckte vi dit Frölunda första matchen. Man var inte helt på tårna idag och långt ifrån en toppad uppställning. Men det positiva är att man kanske kommer ner på jorden lite efter 7-1 vinsten och fortsätter jobba hela tiden för att vara redo när SHL drar igång. Kul att Tedenby fick göra mål efter att sett riktigt bra ut i flera matcher till och med fysiskt lite stabilare än förra säsongen. Bådar gott. Nya tag på Torsdag.

Ingen höjdarmatch kvalitetsmässigt men ändå hyfsat tempo av HV killarna och en del stunder var det ju ganska mycket spel i anfallszon. Tyvärr var Ersberg lite darrig och försvaret i övrigt lämnade en del att önska samtidigt som avsluten vi tog framåt var antingen 2m utanför eller i magen på en oskymd målvakt. Måste dock säga att Alsenfelt var nog bäst på plan för övrigt, gjorde en del vassa räddningar.