HV-Tippet 2017/18

hv - djurgården 4 - 1 Ullström

Hv- DIF 3-2
Thörnberg

HV71-Djurgården 2-2
E.Andersson

HV71-Djurgården 4-2

Poängspelare: Martin Thörnberg

HV-DIF 5-2
Ullström

HV71 - Djurgården
2-2
Wennström

Då så, då är det äntligen dags. I år har jag lyckats få med hela familjen så nu blir det sju tips per gång från oss.

HV71-Djurgården:

MarcusClaesson tippar 3-2 och Tedenby
Frun tippar 1-0 och Ullström
Samuel tippar 1-1 och Reese
Debora tippar “1-3 till andra laget och Tedenby”
Jemina tippar 3-4 och Wärn
Pauline tippar 3-2 och Thörnberg
Titus tippar 3-1 och Thörnberg

HV-Dif 4-2 Ullström

7st blir lite väl mycket. Pratat med Robert och vi båda bestämde max 3st per familj.
Hoppas det inte strular till sig, annars kan ni ju alltid registrera nya medlemmar :wink:

Med vänlig hälsning sir Ward och Robert.76

HV-DIF 4-4 Wännström

Hv vinner med 3 - 1
Målskytt: Martin Thörnberg :smiley: :smiley:

HV71 - DIF
4-3
Thörna

2 av tipsen borde nekas redan från början ju :wink: :laughing:

HV71-DIF 4-1 Ullström

Har aldrig varit med i HV-tippet tidigare men nu kör vi!
HV-DIF 3-3 Ejdsell

Hej.

Jaha… Nu förstår jag faktiskt inte riktigt anledningen. Jag var så nöjd över att ha hitta ett sätt att få med de andra i familjen på intresset för HV, särskilt då döttrarna. Till den här första matchen lyckades jag uppbåda ganska mycket intresse. Vi gick igenom hela laguppställningen med varje spelare var för sig, “annars vet man ju inte vem man ska tippa på” sa min 11-åring Pauline. Jag ser det som osannolikt att någon av de andra skulle vilja bli medlemmar på den här sidan bara för att kunna tippa, så det enda som begränsningen på tre per familj innebär vore i så fall att det bara blir tre deltagare från familjen.

Jag har varit med i tävlingen i två år. Första gången var det bortåt 100 tippande, i fjol runt 60, antalet stadiga tippande kanske runt 40. Är det inte roligt om det blir fler deltagare i tävlingen? Är det tänkt att det bara är vuxna medlemmar som får vara med?

Marcus

Det här är i första hand tänkt som en tävling mellan registrerade medlemmar, men vi har tillåtit ett maxtak på 3 st per familj. Och som Ward säger, vill man vara med och tävla så kan man registrera sig som medlem på forumet. Mvh Robert

Jag tycker det låter som en utmärkt familjeaktivitet att tippa hv-tippet. Det borde väl snarare uppmuntras och underlättas än att avskräckas och försvåras.

Herregud. Ska jag dunka in 30 resultat från arbetskollegor och grannar varje omgång? Känns rätt ihåligt och oseriöst. Tycker att tre per hushåll är ganska givmildt ändå.

Skulle t.ex. Marcus kunna dela upp sin familjs tippningar bland fler medlemmar?
Jag har inga planer på att skriva tippningar från familjen eller vänner (några är Brynäsare, ni hör ju själva hur det låter) och kan väl i praktiken lägga in några tippningar i mina inlägg?

Tycker att familjen självklart kan få vara med på ett hörn. De kanske är för unga för att ha ett konto idag men får de upp intresset för HV ser vi nog dom på forumet en vacker dag.