HV-tippet 2022/2023

Grattis Jordfelsbrytare!

Grattis Jordfelsbrytare! Väl värd vinnare!

Jag tippade 2-3 men HV71 var tvunget att vinna med 1-4… :grin:

Grattis Jordfelsbrytare!
Och även grattis PapaEmiritus!

Återkommer imorgon med den färdiga tabellen.

Tyvärr så (som jag skrev i första inlägget) så har jag ju inget pris att dela ut.
Känns lite futtigt men om vinnaren kommer förbi här så kan jag bjuda på en egenhändigt importerad öl från den permanent parkerade färjan i Puttgarden.

5 gillningar

Stort tack allesammans :pray: Extra tack till @Goddamn som orkat rätta och hållit tippet levande hela säsongen :pray::blush:

Årets sista tabell kommer här.

Omgång 52: Oskarshamn - HV71

jordfelsbrytare 80 (+0)
Robert.76 74 (+0)
Macce 68 (+0)
DocSeverinsen 67 (+2)
hv-mannen 67 (+0)
Mixon 67 (+0)
Lexhed 64 (+4)
NightWalker 63 (+0)
topsy 62 (+0)
Turisas88 58 (+0)
Windom Earle 57 (+0)
haard 54 (+0)
Tibia 54 (+0)
Garlic 52 (+0)
Skåning 50 (+0)
Goddamn jr 47 (+5)
FirstSwitch 47 (+0)
Jorma 47 (+0)
MarcusClaesson 43 (+4)
Wildzide 43 (+0)
Goddamn 41 (+5)
Rsn73 38 (+0)
Otroligtkackt 31 (+0)
Quila 30 (+0)
Titus 28 (+0)
imguybrush 25 (+0)
Sir Junior Ward 21 (+0)
Sir Ward 21 (+0)
Diabolics 13 (+0)
Dovahkiin 12 (+0)
Zed73 6 (+0)
Jackass2 4 (+0)
Jompii 4 (+0)
Bluebulls1975 2 (+0)
scopulus 2 (+0)
The_Wall 1 (+1)
15.48 1 (+0)
Andersson711 1 (+0)
Mordy 1 (+0)
Danneman 0 (+0)
Davestar 0 (+0)
Dysso 0 (+0)
matsqq 0 (+0)
Nick 0 (+0)
sqz 0 (+0)
TimpanHV71 0 (+0)
Weirdo 0 (+0)

Egentligen stämmer inte tabellen helt men eftersom @PapaEmeritus ville bli struken så är det som det är.
Han hade landat på en andraplats annars.

Jag har plockat fram lite statistik också efter säsongens tippande.

PapaEmeritus lyckades med konststycket att bli årets förrädare :kissing_heart:(Flest tippade omgångar med målgörare från motståndarlaget) på 41 omgångar.
Ovanstående lyckades även få till 29 omgångar med poäng under säsongen.
Men i den kategorin kom han bara 2:a.
På första plats har vi @hv-mannen som tog poäng i 31 omgångar.

Bästa enskilda omgången Hade @DocSeverinsen med 10 poäng. Han lyckades dessutom pricka in det 2 gånger (omgång 41 och omgång 44).

Jag får också ett omnämnande här, på nåt jäkla sätt prickade jag in flest rätta resultat. hela 6st.

Populäraste omgången att tippa var den första, då var vi hela 33st som tippade. det var lite värre nu i slutet och i omgång 50 så var vi bara 22st.
Omgången som genererade mest poäng var omgång 23. Då roffade vi åt oss hela 72 poäng som kollektiv. Tvärtom var det i omgång 27 OCH 45, då fick vi inte in ett enda poäng.

De spelarna som tippades flest antal gånger under säsongen var.

1. André Petersson - 325 gånger
  2. Fredrik Forsberg - 219 gånger
  3. Joey Laleggia - 154 gånger

Jag lämnar inga garantier för att något av ovanstående stämmer men jag har gjort så gott jag kan och alla fel jag (och andra… :sweat_smile:) har stött på har jag rättat till under säsongen.

Grattis till vinnaren. Du får en digital klapp på axeln.

5 gillningar

Tack för engagemanget kring tipset. Ser fram emot och hoppas det blir ett tipp även till nästa säsong. Kanske skulle vi chippa in en liten slant var till priser. ÄR vi många behövs ju inte så stor peng heller :slight_smile:

1 gillning

Snyggt skött Goddamn. Världsklass, framförallt din statistik! Tack!

• Fan Robert.76, som tippat fiende-tipp alla tider, utan att skämmas.
  • “hoppade Hv71”, vet inte när, typ innan jul och skrev inget. Klarade helt enkelt inte
    av den här negativa stressen.
1 gillning

Kul att det uppskattas.
Eftersom jag kör allt via datorn så finns ju alla uppgifter där och det är bara att plocka ut dom.

Om jag inte minns helt fel så var Robert.76 tvåa i förrädar-kategorin på 27st tippade motspelare.
Jag har dock inte dokumentet framför mig just nu så jag kan inte kontrollera det.

Haha, eller så känner jag till HV71 styrkor och svagheter…man tippar ju för att vinna, inte för att komma sist :slight_smile:

2 gillningar

man tippar ju för att vinna, inte för att komma sist

Suck Robert!