Introlåt till SHL 15/16

Tjatig men mäktig - Scooter Fire

“The mars to war” som mörkt intro och lite lampor sen kommer explossionen, (med rejäl pyro) med Ghost Division.
Tänkt på detta under flera år. Ja, självklart är det Sabaton. Får gåshud bara av tanken

Lurar själv lite på Backyard Babies senast, den börjar bra.

30 seconds to mars feat afrojack - Do or die
open.spotify.com/track/6rK8YLvFotZ78rb9m6MeqE

Bygger upp riktigt go stämning innan drop både med lyrics och musiken

Enter Sandman har ju redan LHC kört med så det går såklart inte. “Eye of the beholder” med metallica däremot vore perfekt :slight_smile:

Ska det vara elektronisk musik hade denna varit underbar youtube.com/watch?v=XBPwVFJV9eo
Bra buildup och bra drop :smiley:

Denna laddar upp bra kan man ju säga :slight_smile:

youtube.com/watch?v=nppfBvTLy5M

Denna kanske börjar lite väl mörkt, men det är ganska mäktigt också, härlig när den pumpar igång. Tung låt, utan skriksång.

Grand Magus - Black Sails
youtube.com/watch?v=jExym4mLx10

Judas Priest - Between the hammer and the anvil (vid första “skriket” skulle spelarna kanske kunna komma in)
youtube.com/watch?v=NOGMQ-ySqOY

Dags att tvätta bort den kristna stämpeln vi har i Jönköping.

youtube.com/watch?v=a5mAxXU9-yU

Laget skrinnar in vid 00:23. Satan håller på HV71.

Tummen upp på den!

Tummen upp här också!

Annars går ju denna också, låter lite farligt nästan.

Ghost - From the Pinnacle to the Pit
youtube.com/watch?v=_Tdlg2JXuaQ

Slutet av Devil church + början av Cirice hade nog varit nice!

Borde överlag vara mer hårdrock i arenan.

Hej!
Detta blir mitt första inlägg på forumet som jag följt i många år…
Håller med om att det aldrig kan bli för mycket hårdrock i arenan! :smiley:

Mitt förslag är
m.youtube.com/watch?v=bXyNR6j9_14

Inte jättehårt men passar in i var HV är nu…måste finnas en hel del revanschlust i hela organisationen.

Tror att denna säsong kan bli riktigt rolig!
Forza HV :smiling_imp:

Metallica - Ecstasy Of Gold!
youtube.com/watch?v=a41bERTFBUI

Alternativt

Ennio Morricone - The Ecstasy Of Gold (Digital Remaster)
youtu.be/PYI09PMNazw

Börja på runt 46 sek

Ni kan tacka mig senare :wink:

youtube.com/watch?v=em30XL9c5NQ

Så, då var det bestämt :slight_smile:. Denna kör vi.
Så fick man upp den här låten direkt efter givetvis som är lika bra. youtube.com/watch?v=9jK-NcRmVcw
Svårt val.

Introlåt spikad, på Törnas begäran.

jp.se/article/ta-bort-introt-hv/

Läsvärt och tänkvärt. Min känsla av introlåt är att man blir taggad och får alltid upp ett scenario i huvudet av ett All-star lag glider in på isen och kommer mosa andra laget :slight_smile: I alla fall kände man så när (Levels) spelades. Men tråkigt att Tifon blir lidande. Kanske skulle man köra en låt som alla kan sjunga med i lite då och då. typ Thunder ahhhahhah. som blir lite drag i.

SÅHÄR–> youtube.com/watch?v=V5iTQf5PDyY

Spelarna står i gången lite tidigare och känner pulsen innan intro drar igång. Då hör man bara publiken för att det är släckt. När spelarna åker ut tänder man istället belysning och drar igång denna låt med en smäll av nåt slag för att kicka igång den. så man får se sina fans med tifo och alla sjunger med i Thunder ahhhhaahhhh som spelas på lagom volym så att publiken hörs igenom kraftigt.

Vore nästan mäktigare eller vad säger ni.

Tänker bara på blue mountain state när man hör introt som är nu, frågan är bara vem som är Thad =)

JP-sportens Magnus Sundvall kommer med ett kontroversiellt förslag - Ta bort introt, HV!

Hur skulle ni ställa er till detta? Ligger det nåt i det han säger?

jp.se/article/ta-bort-introt-hv/