JVM 23/24

Håkan Loob säger att monten är MYCKET kompetent. Syn på den

:skull::skull:

Ja han såg väldigt välmående ut, är glad för det. Det krävs en riktigt uthållig människa för att lyckas hos oss.

5 gillningar

Konstigt att han inte lyckats få Wallin och gänget i FBK att förstå detta alldeles uppenbara.

Sa han inom vad Monten är kompetent?
Power Point? Samla puckar? Lön utan att jobba? Aldrig nå några mål? Tippa SHL resultat?

Det är miljonfrågan som arbetsförmedlingen desperat försöker hitta svaret på.

Men vad gör målvakten i Tjeckien? Stor är han, men han verkar ha en enormt svag plockhandsk sida.
Dessutom mer felplacerad än mina fonder.

Sandin pelika gjorde en fin kroppsfint och fick han att tro att han lämnade över pucken.
Tror de var därav han var jävligt sen över haha

Ja nu när de visade analysen så såg man vad som hände. En bra kroppsfint :+1:

Hönsgård i det svenska dommarteamet i Finland -USA. Fruktansvärt kassa sista 10 min…

Ja vilken jävla domarskandal. De där sista utvisningarna var helt felaktiga. I ett sånt läge när man tagit så lite innan så måste man vara riktigt säker på sin sak. ”Om domaren är mutad…?”

Först ta en felaktig utvisning, och sen en kompensations utvisning som också är felaktig. Sen blåsa icing utan att pucken är över förlängda mållinjen. Sen missa sista icingen…

Ja det är för jäkla synd att de inte blir bättre i slutspelet och utan sämre…

Kul ändå att svenska domare visar upp sig för övriga världen

1 gillning

Och ändå får en av de båda huvuddomarna från igår (Tobias Björk) döma bronsmatchen.
Om någon av er såg semifinalen igår mellan USA och Finland, var det samma domare (Daniel Eriksson) som tog de felaktiga utvisningarna, eller är det bara inkompetens i hur de tar ut domarna? För baserat på vad man läst i media idag så verkar det inte direkt varit en bra insats från rättskiparna igår.

Tror Tjeckien vinner brons och Sverige guld

jävlar vilka mål vi får se nu i bronsmatchen :ok_hand:

1 gillning

Ja men Tjeckien är riktigt risiga. Finland ser ut som dom skulle köra över alla lag idag.

Trodde aldrig Tjeckien skulle vända. Nu lever min dubbel så vinn på full tid tack Sverige

1 gillning

Finlands insats idag var ju en stilstudie i hur man kastar bort matcher.