Utan att kolla om de har tippat än så kan jag berätta att undertecknad, @Esa16 och @Kamy är de enda som hade rätt gällande HV71’s placering i förra säsongens tips så håll tummarna att vi 3 orakel samtliga lyft HV från botten denna säsongen. Då kan ni känna er trygga för vi har aldrig haft fel gällande HV i denna formen av tippningar (vi har bara gjort de en gång va?) ![]()
Mycket av mitt tips bygger på att botten 6 bör lyfta rätt ordentligt jämfört med tidigare säsonger.
Jag tror som sagt inte att vi har bättre toppspelare men rätt säker på att våra sämsta spelare är bättre nu än ifjol.
- Färjestad
- Luleå
- Skellefteå
- Frölunda
- Rögle
- Växjö
- Örebro
- Brynäs
- HV71
- Malmö
- Timrå
- Djurgården
- Leksand
- Linköping
Första steget till en bättre framtid kanske?
Lättare att göra justeringar och spetsa till laget när/om det finns en grund att stå på.
- Färjestad
- Frölunda
- Skellefteå
- Luleå
- Brynäs
- HV71
- Rögle
- Växjö
- Linköping
- Örebro
- Timrå
- Djurgården
- Malmö
- Leksand
- Färjestad
- Luleå
- Frölunda
- Brynäs
- HV71
- Rögle
- Malmö
- Skellefteå
- Linköping
- Växjö
- Örebro
- Timrå
- Djurgården
- Leksand
- HV71
- Brynäs
- Färjestad
- Luleå
- Frölunda
- Skellefteå
- Växjö
- Malmö
- Djurgården
- Örebro
- Rögle
- Linköping
- Timrå
- Leksand
Så kan de va.
Spelar ingen roll vart HV hamnar, bara det ser ut så här när vi avrundat säsongen.
- LHC
Och sedan åker de ner till Allsvenskan..
- HV71
- Frölunda
- Färjestad
- Brynäs
- Luleå
- Skellefteå
- Rögle
- Malmö
- Leksand
- Örebro
- Djurgården
- Växjö
- Timrå
- Linköping
- HV71
- Linköping
- Hv71
- Färjestad
- Linköping
Guld. Hv71 och Blomman blir Helgon förklarad och käkar en välförtjänt pizza efter sista matchen.![]()
LHC åker ur!!
1-13 skiter jag i.
14. HVskjutersnett.
Wennerholm har redan lagt sin förbannelse över oss.
1.frölunda
2.luleå
3.färjestad
4. skellefte
5. brynäs
6. lingkpng
7.rögle
8. växjö
9. timrå
10. djurgårn
11. örebro
12. leksand
13. malmö
14. HV71
@nick har rätt, men gör det alldeles för komplicerat för sig:
1 HV71
.
.
14 silver
Tycker att det på det berömda pappret finns en tydlig topp-8 och vi är inte med i det sammanhanget. Tror vi kommer harva i botten-6 tillsammans med Leksand, Djurgården, Timrå, Örebro och Silver. Ser att vi kan ha 2, eller 3 lag av dessa bakom oss (de 2-3 förstnämnda), så med en skopa optimism tippar jag HV på plats 11.
- Frölunda (Ett redan bra lag har blivit bättre med Max Lindholm och Jere Innala)
- SAIK (Fått in några spännande spelare i Aagard och Oliver Okuliar, bra målvakter)
- Luleå (Har liknande trupp som förra året, men några procent hunger har nog tappats)
- Färjestad (Bra trupp absolut, men börjar det inte kännas lite gubbigt? Och hur bra är Larmi?)
- Brynäs (Väldigt gubbigt här också, men visst många klass-spelare)
- Rögle (Dags för lite revansch med många skadade spelare som är tillbaka? Bra målvakt)
- HV71 (Jag väljer glädjen)
- Växjö (Tycker inte laget ser sådär jättebra ut. De kan nog tråka ihjäl varandra även på träning. Frågetecken för Björn Hellquist som tränare)
- LHC (Karlström sjukt överskattad, gjort ett bra slutspel i Sverige. Resten av spetsen är ålderstigen, stort frågetecken för målvaktssidan. Hultström bar dem bort från kval förra året och han är borta)
- Leksand (Chansar på att denna grupp kan ta sig samman och skapa en vi mot världen känsla, men hänger mycket på Gidlöf i målet också…)
- MIF (Om finnarna håller sig skadefria så ska de undvika kval, MEN kommer sakna arbetshästarna Johan Olofsson och Christoffer Forsberg, tveksam målvaktssida).
- DIF (Tror DIF undviker kval på ren entusiasm)
- Timrå (Här ser det rejält svagt ut, och vad händer efter all turbulens med Jokinen och Kimmo Kapanen som plötsligt lämnar? De bra spelarna börjar också bli ålderstigna)
- Örebro (Tråkigt lag som var nära kval redan ifjol men räddades av Arntzen som storspelade första 10 matcherna, tror inte det händer igen, dessutom tror jag Kossila och Karlquist kommer gå mycket skadade i år)
- Luleå
- Färjestad
- Frölunda
- Skellefteå
- Timrå
- Rögle
- HV71
- Brynäs
- Djurgården
- Växjö
- Örebro
- Leksand
- Linköping
- Malmö
- Färjestad
- Frölunda
- SAIK
- Rögle
- Luleå
- Brynäs
- Växjö
- Linköping
- Örebro
- Timrå
- Leksand
- Malmö
- Djurgården
- HV71
Jag tror vi kommer sist tills HV motbevisar mig.
Det kommer bli en svajig start innan laget spelat ihop sig, men sedan kommer det ta sig riktigt ordentligt. Vi blir starka i slutspelet™. Enkel vinst i åttendelsfinal mot Timrå men förslut i kvartsfinal mot Frölunda efter sju matcher.
========
- Frölunda
- Luleå
- Skellefteå
- Rögle
- Växjö
- Brynäs
========
7. Färjestad
8. Timrå
9. HV71
10. Malmö