Kvalet HV71 - IKO 23/24

Han gör hattrick, det är sen gammalt.

2 gillningar

Var inte Engsund också skadad i Axel, bara att ligga på han i så fall

1 gillning

Tikka på Engsund, Sjöholm på Lodin och Foppa på första krysset❤

9 gillningar

Filander efter matchen pratade i imperfekt som han gett upp nu.
Det “här har varit” vår chans till revanch osv.
Taktik eller har han gett upp. (Ikväll väljer jag glädjen, han har gett upp även om jag vet jag vaknar upp med mer ångestställd blick igen)

1 gillning

3 av 4 men lång väg kvar. Gäller att Hv samlar energi och mod till tisdag. Vi får inte bli det minsta bekväma.

2st biljetter till Game 6 sökes!!

Nu kan HV spela utan press på tisdag. Jag tycker man ska spela defensivt och inte köra på. Låt IKO göra misstag och vinn med 1-0.

Men i verkliga verkligheten så vinner nog IKO tyvärr det är känslan.

2 gillningar

Mycket som pekar uppåt nu gällande utgången i detta kval.

Inte ens Lindbom kan undvika att ställa Dichow i målet. Stor fördel.

Lodin kan i princip välja var han vill spela nästa säsong. I ett topplag med troligen högre lön eller i ett bottenlag i en liten arena.

IKO har viktigare spelare borta än HV och en mycket tunnare och billigare trupp.

Visst, HV kan spela bort sig själva men tror faktiskt inte det.

När HV får ihop det som lag och med det mentala är man bättre.

Nu är vi bäst av 5. Det vore väl tusan om vi inte är bäst av 6 eller 7 oxå!

1 gillning

“Loddas” och FBK, perfect match?

“Allt vi kan”. Klart dom kallar till sig en expert på ämnet.

Låter som en sansad beskrivning av matchen o läget.

2 gillningar

IKO måste alltså vinna två sista, alltså två på raken. Har IKO någonsin vunnit två matcher på raken denna säsongen?

Två räkmackor. Räcker det för dig? :upside_down_face: :stuck_out_tongue_closed_eyes:…HV vill ha mer Räkmackor… :sweat_smile:

1 gillning

Oskarshamn får bara in dom närmast sörjande i sitt hockey tempel så good luck med biljetterna… :upside_down_face: :stuck_out_tongue_closed_eyes: :wink:

Nej. Men.Det.Kan.Hända.

1 gillning

En gång har jag för mig

Vi har inte vunnit en enda match genom att vara bästa laget!
Att vi har tre segrar beror på oväntade individuella prestationer.
Petersons pass.
Lencs 3 sekunder av genialitet.
Sudden death
Vi har tre segrar trots att vi startar varje match utan att vara bättre förberedda.
Oskarshamn får ut så mycket mer av laget - som spelar mässigt är av måttlig Allsvensk kvalitet.
Torskar vi i Oskarshamn blir det inte lätt att förlita sig på individuella prestationer.
Ve oss för en till match hemma. Om Oskarshamn får vittring på att lyckas med det omöjliga.

1 gillning

Strålman verkar nöjd med insatsen. Han prata om att gnugga ner dom. Inte skapa så mycket men vinna på slit. Lindbom är säkert nöjd han med.

Som supporter är man nöjd med vinsten men det var 50-50 hela matchen och det känns inte alls självklart att HV vinner en match till hemma om det ser likadant ut. Tror alla hoppades på mer.

Dichow med 94.4% vilken kille fy fan vad bra han varit.

4 gillningar