Det är just den detaljen som oroar mig. Trender bryts mot HV, det är sen gammalt.
Sant. Och oförmågan att inte göra mål när man är det bättre laget.
Fast det är ett annat Oskarshamn nu… och det är hv man möter.
Tror ändå vi fixar det men säker är man fan inte
Av nån konstigt anledning känner jag mig ganska avslappnad nu. Det som händer får hända liksom.
Que sera har nått dig?
Viktigt att dra av plåstret redan imorrn i Oskarshamn. Skulle det bli en sjunde i jkpng finns stor risk för mental kollaps.
Om jag bara räknar på det har jag också nästan exakt 80 / 20 till HV:s fördel just nu.
Tror Oskarshamn har 55% att ta nästa.
Om Oskarshamn skulle vinna har HV fortfarande typ 64% mot 36% i sista matchen. (nåt i den stilen beroende på hur man bedömer lagens styrka just nu)
Jag hoppas dock att Oskarshamn blivit trötta av matchande på sina bästa och HV borde kunna jobba ned dem på att ha fler kapabla spelare om de bara slipper (eller tar) utvisningar i nästa match - det känns centralt.
Samt naturligtvis att hålla kolla på Lodin , Wagner och nån till.
Känns OK just nu - imorgon vet vi om man hamnar i psykiska kval igen eller i himmelriket
Nu jävlar har jag biljetter till matchen imorgon. Nu jävlar!
Kul, sjung av hela ditt hjärta
Snälla hv. Avgör imorrn. Orkar inte mer av denna serien…
Orkar inte mer av denna säsong…
Hoppas våra hjältar ser Rögle-FBK. Stort spelövertag för FBK men korkade utvisningar och vips är man i underläge…
Nu ny korkad utvisning…
Mitell börjar anta samma färg som Lindbom i fejan…
Intressant matematik…
Om matchen imorgon spelas 100 ggr skulle Hv vinna 45…
Nästa match 64
Alltså 109 vinster av 200 matcher totalt… dvs 54,5%
Jag gillar inte de oddsen…
Jag tror Dichow ger oss chansen att vinna, frågan är vem som kan sprattla till på andra sidan. Jag undrar om inte shore har sin dag kanske…
Jag tycker att vi till statistiken gott kan lägga ett religiöst perspektiv på kvalet. Match en långfredag är väl uteslutet!? Nej det får vara nog med imorgon!
Långfredag blir ett enormt lidande och sen återuppstår HV i hockeyallsvenskan efter påskhelgen
Eller så blir det glatt med påskharar, ägg och godis
Stämmer inte riktigt eftersom match 2 inte blir av OM vi vinner match 1. Istället får du räkna på att OIK har 55% * 36% chans att vinna båda matcherna. I övriga scenarion klarar vi oss kvar. Alltså har OIk 0.55 * 0.36 = 0.198 = 19.8% chans att klara sig kvar. Och vi då 80.2% chans. Lite bättre
Om 80,2 % chans så föredrar jag lottning och att vi skiter i att spela matcherna.
Gameday. Kan inte riktigt bestämma mig för åt vilket håll jag tycker att det lutar åt. Men på något sätt ser jag ändå att det lutar åt hemmaseger. Och det baseras på
HV:s allmänt kända bortafacit.
IKO:s sista rycket rus, hänger HV med
PP vs BP
HV vill dem mest så vinner dem
Vinn HV bara vinn
För staden för HV71