Kvalmatch 1: Brynäs IF - HV71

Ja, det vore grymt bra med en sådan överkörning. Så får Boumediennes och Nisses tränarkompetens ställas på prov omedelbart. Ingen tid för spelarna i Brynäs att känna att någon fångar upp deras kris.

HV:s förberedelser känns mycket bättre och jag känner optimism, men det har jag gjort många gånger den här säsongen vilket har grusats ungefär halvvägs in i andra perioden. Det är inte någon trygg känsla. Hoppas att det inte blir för jobbigt med det stora manfallet på offensiv backsida.

F ö anser jag att Karthago inte bör förstöras i det här fallet, lider över att antingen HV71 eller Brynäs ska spela HA nästa säsong :frowning:

Hämtat från nån snubbe på twitter.

”Inte slutspel. Men som Fleury skrev en gång: ”You can throw analytics and corsi out the window at playoff time. It’s heart and balls that matter at this time of year. The teams that have this usually win. When talent doesn’t work hard or battle you have zero chance of winning.”

Ångesten är enorm. Är ju inte precis detta man förknippar detta lag med? Vilka kliver fram???

Läs denna twitter-tråd, det är en order!!!
[url]https://twitter.com/erikwilderoth/status/1379410376064909314?s=21[/url]

Läst! Frågan är om du läste mitt inlägg! :laughing:

Fy fan!

Denna dag trodde jag aldrig skulle behöva uppleva med Hv71. Men nu är det tyvärr kommen.
Nu har man haft några dagar på sig att finslipa det spel man spelade mot Linköping. Det måste till den typ av spel om vi ska slå Brynäs.
Vi kan inte tro att ett alibi spel offensivt kommer funka mot Ersson.
Här måste vi få in trafik och våga ta fler skott utifrån än vad vi gjort under hela säsongen.
Viktigt är att också att hålla egen blå hårdare vilket jag äntligen såg mot Linköping.
Sen farten genom mittzon måste vara hög.

Får vi dessa tre saker att fungera så hade vi inte varit där vi är idag. Då hade vi med all säkerhet varit ett av lagen som väntar att få spela slutspel!
Hoppas spelarna har 10% av den vinnarmentalitet som en annan besitter. Då kommer det sluta bra. Men åker vi runt och tycker synd om oss själva så kommer det aldrig att gå.

Kom igen Hv! Kämpa Hv!

Tackla Bertilsson och andra nyckelfigurer hårt men schysst… Skym målvakten …

Känner jag SHL-domarna rätt kommer HV att få dubbelt så många utvisningar som BIF.

Tackling mot huvudet :
på HV-spelare får man vara glad om det ens renderar 2 minuter …
på Brynäs-spelare = matchstraff och 7 matchers avstängning

Allt som vanligt alltså …

De kompletterar varandra utmärkt :wink:

Nervositeten inför sudden i finalen 2017 är ingenting mot detta. Känslan för ikväll är blandad… tror på oavgjort och skitmål i sudden åt något håll.

Wikegårds senaste insta sågar Brynäs brutalt. Lyssnar mellan raderna så är Brynäs redan i allsvenskan. Vinst ikväll kommer ge ett enormt mentalt övertag och det kan vi nog alla hålla med om. Tror tyvärr spelarna i Brynäs inte bli så mycket sämre bara för att man byter tränare i båset. Vi bara måste vinna ikväll! HV71 måste skjuta in en ”gett upp känslan” i skallen på Brynäs.

Hela Brynässoppan är ju väldigt… Ja, det kaos som pågår just nu, där allting vänds upp och ner, där en hel förening körs in i torktumlaren, är ju precis det jag själv önskat skulle hända HV.

Men nu när man ser det faktiskt hända en annan förening, så nära inpå kvalet. Ja, då känner jag mig rätt nöjd med att vara HV-supporter.

Med det sagt menar jag fortfarande att oddsen är till Brynäs fördel, även om de höjts en del efter de senaste dygnen.

Skrev inför säsongen att nu hade Hult inget att skylla på, bryggan mellan gamla HV och Hults HV var helt riven, och nu var det verkligen Hults trupp till 100 procent. Det gick ju sådär… Nu när Brynäs valt att gå in i kvalet på ett sätt som är helt tvärtemot vad HV gjort så blir det plötsligt även en kamp mellan HV:s filosofi om “kontinuitet”, “trygghet” och “försiktighet” mot “Avgå alla” och “riv allt”. Skulle HV åka ut skulle det bli den sista dödsstöten mot Hults och HV:s filosofi.

Vad gäller dagens match vet jag faktiskt inte om den nödvändigtvis är avgörande. I någon riktning. Jag är nog mest spänd på att se hur HV kommer ut och fullföljer matchen.

De gånger HV överraskat en positivt den här säsongen är få till antalet. När man trott på en vändning har man fallit tillbaka och om möjligt visat upp ett ännu sämre spel än tidigare. Så idag hoppas jag se tendenser till att HV faktiskt vill något, att de faktiskt kan skaka om Brynäs, att den här serien inte kommer sluta med fyra raka torsk.

Känner exakt samma. Har mått dåligt i flera dagar. Nästan spyfärdig. Fyfan att vi satt oss i denna sits. Hoppas dom grejar det.

Oddsen på att Rhödin eller Scott gör 1-0 efter 38 sekunder på ett tveksamt målvaktsingripande alternativt en grav felpass av Emil ??
Skulle ju spegla denna säsongen hyggligt väl .

Usch så nervöst detta känns !

Hjärnan säger 5-1 till Brynäs. Hjärtat säger 3-2 i sudden till HV.

Hjärna och hjärta blir avgörande ikväll…

Släpp pucken dååå!! KÄMPA HV!!!

Jag tror att nästan varje match i den här kvalserien kommer gå till sudden.

Varför är matchtiderna ändrade? Känns lite skevt att folket i restaurangen får gå redan efter 1:a perren.

Tjenare,

Önskar Er lycka till och håller tummarna för Er! Jag har inga band till HV mer än att S.Liv var min favorit målvakt…generellt sett så är HV:s supportrar schyssta och håller bra tryck. Sen är det betydligt kortare resa från Ängelholm till er än till Gävle…kämpa på!

M v h

En Rögleit

Börja bli nervös nu, kommer bli jämn match och serie och inte oväntat om det går till förlängning. Fy fan hu ska man klara sig igenom detta nykter ???

Fyfan. JAG VILL INTE! MÅR SÅ JÄVLA ILLA. :,(

<3 lycka till i slutspelet.

Tänk om man kunnat odla slutspelsskägg istället för gå runt med skämskudden…