Kvalmatch 2 (25/26): HV71 - Leksands IF

HV71 vs Leksands IF

Nöd och neppe. Det är ändå den känsla man har med sig efter batalj nummer ett. Detta trots en mangrann annamning av allehanda känslor och fysiska utspel hos vår spelartrupp. Fart och fläkt var temat för dagen och det höll i sig, åtminstone i hälften av matchens 60 minuter. Flera hitintills sovande gestalter vaknade till liv och bidrog på ett saknat sätt. Bra så, mera så. Faktiskt mycket mera så, om man får önska. Vilket man inte får, med den demonclown till tränare som vi har. Men det är “varken här eller där” som vår “Anton Blomqvist pilot fish”-ordförande gärna hävdar.

Men. F that. Själv är bäste dräng. Det är grabbarna som skall lösa detta. Samt vi, med tangentbord, tummar och ölbärs. Krossa kommunens IF.

Alsing along

FORZA HV71!!

4 gillningar

Sugit några ölbärs på garden. Känslorna är av!

Yadayada.
Diskutera i ring.

GÖR MÅL

Jag känner mig lite nervös, funderar på om jag ska se det eller inte. Å ena sidan är det kul att se hockey i sig, men å andra sidan känns det som att om man tittar och de förlorar så har man kastat bort två-tre timmar på inget alls. Det är synd att de inte spelar bättre än de gör för tillfället.

Nycklar:

• Snälla gör mål framåt
  • Sandström måste mura igen
  • Rindell får icke dräll
  • WIN tackling första 5 sek
  • Domarna måste lära sig “spelare i målgården-regeln” och ta en utvisning till HVs fördel
  • Publiken måste iklä sig HV-tröjorna
  • Blomman måste spela Johnsen i frilägen
  • Ölbärs

Räcker så och HV borde dra det längsta strået :grimacing:

1 gillning

Härligt med årets första, men inte sista, fredagsmatch. Älskar dom!

Kör nu Hv!

Min vy ikväll. Nu kör vi :flexed_biceps::flexed_biceps::flexed_biceps:

13 gillningar

Då åk’ vi.

Extra härligt att det fortsätts med dom i HA!

2 gillningar

Kom igen nu då.

6 gillningar

Kom igen nu!

Trådarna är lika förvirrande som HVs spelsystem

2 gillningar

Sorry för stöket med matchtrådarna, det blev lite väl många kockar i soppan samtidigt. Nu ska ordningen vara återställd.

Kör, bara köööör!

8 gillningar

Såg trådstarten i den andra tråden och tänkte att ja, nu har Diabolics gett upp helt.

1 gillning

Kom igen nu Håve!!!

Det här kan bli en nyckelmatch. Tänker HV att ”nu går vi bara ut och manglar ner dem”? Eller ”det gick ju bra sist så vi behöver nog inte förta oss”?

Snart vet vi.

2 gillningar

Nu har man en match till godo så nu kan man vila med puck …

Svårt att se Hv kunna kopiera insatsen idag.

Hv har ju inte kunnat det på hela säsongen så blir tufft idag.

1-3 tror jag tyvärr det blir.

Möller ser ut att vara med och leda klacken idag. Positivt.

3 gillningar