Macce, tack för en tidig matchtråd!
Tror vi är många som behöver blicka framåt nu och inte fastna i vår egen ångest…
Är inte speciellt imponerad av matchen igår, många kan bra mycket bättre.
Försvaret och målvakt såg ändå bättre ut än på länge.
D Strömberg börjar bli en liten favorit, kanske i brist på annat, med sitt uppoffrande spel.
Vi behöver bli hårdare och jobbigare. Tycker framför allt våra forwards är alldeles för bekväma.
Önskar lite medstuds på fredag.
Är det för mycket begärt såhär på stupet?
Jag tycke mig se ett trött Brynäs många stunder, redan i match 1 och detta måste vi ta nytta av och verkligen utnyttja. Det gjorde vi inte i Gävle och därför gick det som det gick. Sen måste alla kliva fram och våga göra mål. Målskyttet bara måste komma igång, 1-2 mål/ match håller inte.
Vi måste spela hårt mot Rödin Scott och Molin. Tryck till så fort tillfälle ges. Bertov och Arell, ta rygg på Strömberg, sen kommer väl Murray tillbaka på fredag, då har vi ytterligare en som kan spela fysiskt.
Jag sa att jag inte skulle gnälla och vara negativ , men en sak bara som kan falla i den kategorin:
Holmström hade klart sämst +/- i grundserien och han var -2 förra matchen .
Ingripandet på det första målet så backcheckade han till en yta som var helt onödig att täcka upp istället för att ta en fri spelare som nätade … (om jag läser situationen rätt, döm själva på länken nedan …)
[url]https://www.shl.se/play/video/120833?provider=staylive&autoplay=1[/url]
Har för mig att han var i vägen för egen spelare som skulle rensa i matchen innan dess men kan komma ihåg fel…
Hur som helst tror jag att han är rejält överskattad - kanske ska spela begränsat - i lägen där man behöver en stor kropp och pucktäckning eller vad det nu är han ska göra , annars kanske läge för ersättare …
problemet är väl att vi inte riktigt har någon att plocka in i hans frånvaro? Jag tycker han är en väldigt begränsad spelare som dessutom har statsen mot sig. De gånger någon i media höjt upp hans insatser denna säsong är inte många. En väldigt osynlig spelare som jag har svårt att se nyttan med, men jag skall säga att jag inte är det minsta kompetent att analysera dessa grejor.
Siikonen kanske får ta platsen som tredjecenter med uppgiften att hålla tätt?
Första och andrakedjan med Illomäki och Fröberg får stå för producerande kedjor. Och Siikonen och Sandberg får defensiva uppdrag?
Mina kedjor:
Wedin-Illomäki-Önerud
Sandberg-Fröberg-Bergström
Törngren-Siikonen-Nybeck (där kan Siikonen och backpar täppa igen bakåt och Törngren och Nybeck kan få friare roller att gå på snabba kontringar). Törngren är en av seriens vassaste hot i BP.
Kokkonen-Sandberg-Olausson
Egentligen hade jag velat ha mer av en brunkare än Kokkonen i fjärde. Konstigt nog blir min fjärdekedja för offensivt lagd, och då har jag ändå inte sorterat in vår skyttekung i laget (som bör få chansen i andra powerplay-enheten).
Men det är väl problemet, att vi har för få spelare som gör ont att möta, eller som ser till att få ont själva. Tänker mig typen Anton Bengtsson eller Sundh.
Ja den trubbiga backsidan förbättras lite med Murray tillbaka men shit vad Donovan och Kinnvall saknas, backar som oxå kan spela puck och vara ett hot framåt.
Enligt Aftonbladet smällde VF-fansen fyrverkerier utanför motståndarlagets hotell.
Man ska väl inte uppvigla, men skulle passa bra med lite EPA-traktorer uppe på Elmia i dessa “Påsk”-dagar…
Måstematch ikväll. Positivt att Forsberg är tillbaka. Han var tydligen tillgänglig förra matchen men Lillis valde att peta på grund av att Foppa hade lättare skadekänning.
Tycker det var helt fel. Vi spelar som max sju matcher, och nu till en början med tre dagars mellanrum. Det är ingen grundserie där vi kan spela igång killar och vara smarta. Det är som sagt max sju matcher där våra bästa måste lira.
Här får jag känslan att Lillis precis som övriga HV-ledningen tycker vi har ett brett och bra lag och därför kan ställa över spelare. Att man har råd att vara lite kyliga. Verkligheten är dock en annan. HV har ett svagt lag, en trubbig forwardssida. Det visar om inte annat jumboplatsen.
En annan spelare som jag inte fattar att man inte ger istid är Olausson. Sett över säsongen har han imponerat mer än Nybeck. Han har bidragit mer än Kokkonen. Idag lär han väl inte ens vara ombytt eftersom Nybeck går in som 13:e.
Dags att släppa på gasen. HV har försökt vara smarta och trott sig veta bättre än alla andra i sju år nu. Men de har haft tokfel, så släpp gasen, prestigen och allt vad HV-hockey heter. Då kan det bli vinst. Annars blir det nog fyra raka torsk.
Håller med fullständigt. Har tjatat om olausson hur länge som helst. Varför får han inte chansen. Lovar att han kommer göra de bättre än många andra.
Dags att släppa gasen nu. Bara köra. Full fart framåt.
Kan man bara spela som förra matchen men komma upp något snäpp framför båda målen så vinner HV komfortabelt. Brynäs är inte alls bra, jätte enkelt för HV att ta sig in samlat i offensiv zon senast. Kan man plocka bort Rödin linan så har de heller inget framåt. Jag har väldigt svårt att se Brynäs snubbla sig till 3 ytterligare segrar. Iofs så är det kanske inte så lätt att se HV ta 4/6 heller .
Haha. Sista meningen. Precis så. . Brynäs är inte bra, men hur bra är egentligen HV?
Jag känner mig typ som Shitkicker gjort fram till kvalet. Det blir inte bättre än så här. Därför har jag så sjukt svårt att se hur HV ska lyckas skrapa ihop fyra segrar under en tvåveckorsperiod.
Hur tänker man egentligen. Vi har svårt att göra mål och man bänkar Olausson som gjort fler mål än Kokkonen och har ett helt annat driv.
Är nästan så man tror Hv vill åka ur. Olausson är en framtidsman som var med i JVM och har kvaliteter som inte Kokkonen har.
Nu måste de bästa spela oavsett lön.
Fullfölj varenda tackling och ge andra energi är AO samt att man trycker in mot mål och skicka gummitrissan konstant mot mål. Kolla Martinssons loppa som tog i ribban. Allt kan hända och med tanke på hur svårt vi har att göra mål så måste man ta till alla medel. Skjuter man inte så kan det aldrig bli mål!
Gasen i botten och ingen jävla fegspel utan ger oss själva chansen att vinna.