Kvalmatch 4: HV71 - MoDo

KVALMATCH 4 - 2025

Som en vårblomma.
Utvecklad, invecklad, avvecklad. Detta är lagets alla ångestfaser. Ett kretslopp för en misantrop. Enbart misär. Väl nerkörda i jorden, halvförmultnade, hittar vi livet, vägen och sanningen, i en stark käke från den Finländska hufvudstaden. Vem hade trott detta?

Man gör nog bäst i att fortsätta att inte tro på detta. Doktorn ordinerar minnesförlust och amnesi. Återbemanna skyddsvärnen. Lufta morgontofflorna och damsug katten. Kort sagt, gör eder redo. Klara färdiga gå. Gå direkt i fängelse, utan att passera gå. Och med fängelse så menas naturligtvis närmaste inrättning med ölbärs.

Men trots all den mentala självspäkning som vi utsätter oss för, så finns där ett litet litet frö av nyfikenhet, som slått rot och gett upphov till att en stjälk-formad förväntan nu brutit sig loss från mörkret, fukten och kylan, framtittande i vårsolen. Sannolikheten är dock formad som en hockeyallsvensk marschkänga vars stålförstärkta häl, snabbt och obarmhärtigt krossar små gröna förhoppningar, oavsett form.

Men tills det händer så vårdar vi våra gröna stickling medelst ölbärs och skrikvevningar. KOM IGEN HÅÅÅVE!

Engsund engagerar

FORZA HV71!!

13 gillningar

Fy fan. Vinn. Bara vinn,

4 gillningar

Sitter strax i bilen på väg mot matchen.

6 gillningar

Ångest:)

1 gillning

Katt gömmer sig. Vill inte bli dammsugen. Inväntar nya instruktioner.

8 gillningar

Åh fy, snälla vinn

1 gillning

Det här går aldrig…

2 gillningar

Orkar inte. Bara vinn.

Laddar med dagens förlustvisa,
allt för att hamna i rätt “state of mind”
Släpp pöcken!!!

"Över hela denna jord oh yeah oh yeah
Sker katastrofer terror mord å ack o ve
Men vi som går med Nubben har ändå ryggen fri
För roten till all världens ondska är inte vi
Nej det är Blommans fel Blommans fel
Blommans fel Blommans fel
I hockeybibeln står det skrivet “Det är Blommans fel”
Jag vet inte vilken rad och vers kapitel eller del
Men nånstans här i står det “Det är Blommans fel”"

2 gillningar

Ang, Brännström och Lenc målskyttar ikväll. Modo nollade som vanligt.

2 gillningar

Jag gissar att det här kommer bli utspelets långkörare. Avgörs i femte perioden. AB äter pizza som segrare.

2 gillningar

deal!

Livrädd för att Tikka och Win ställer till det rejält ikväll.
Fulla av självförtroende och energi efter att äntligen ha fått stå i centrum och hört publiken jubel. Nu jävlar ska det bli repris!
Kungarna af Garden kliver in rejält övertaggade och en av dom tar en 5 + game tidigt i matchen.
Snipp snapp så vart den sagan slut.

5 gillningar

Hoppas inte segersiffrorna stigit HV åt huvudet -

xG var väl nästen helt jämnt enligt hockeysiffror och Dichow tog ju flera “1 mot 0”- lägen som kunde blivit mål.

Så man får hoppas de har fötterna på jorden

1 gillning

När lyckades Hv komma ut bra efter en seger?
Vetifan om detta går vägen. Har fortfarande intalat mig själv för Allsvenskan. Allt annat är bonus!

Modo lär ju inte gå in i skiten denna gång och risk att vi drar på oss en massa utvisningar istället!

2 gillningar

Efter kyrkan så blir det gamla stan. Krävs en del starka drycker för att man skall få ned ångesten.
:rofl:
Apex gör bra grejer!!

3 gillningar

Får nog bege mig ut på en två timmar lång promenad med hunden för att stilla ångesten lite. Snart äre dags för torsk

1 gillning

Sätter min högra hand och min vänstra pungkula på att vi kommer få se “det vanliga” Hv ikväll.
Alltså dom går in o tror att dom är världsmästare efter senaste matchen och blir således överkörda.

Kom ihåg var ni hörde det först.

8 gillningar

Äsch, de har ju Blomman som är känd för att vända såna mentala snedsteg på en femöring.

Samma här - hundpromenad och sen laga torsk.

Hoppas det bara blir till maten. Torsk alltså.