Kvalmatch 5: MoDo - HV71

KVALMATCH 5 - 2025

Pojken som ropade varg. Det är vi det. Inför samtliga 52 omgångar plus kval. Alltid ödesmatch, alltid en match från att oändlighetsharva i hockeyallsvenskan. Etta nolla. Svart vitt. Åt helvete med nyanser och balanserad analys. Varför skall vi vara den vuxne i rummet?

Det har ju gått sådär, så låt oss testa de små ordens väg. Ord som “kanske”. Som “ifall”. “Om”. “Möjligen”. Finns där en mental styrka att finna, ett safe space för oroliga själar och krassligt mående? Är det här vi bör klamra oss fast i osäkerhetens och rädslans tid? Anamma en svag lugg, ta emot vad som komma skall med feelgood-känslan hos Oscar Sundhs tandglugg? Tänka mjuka tankar, blommor och bin, sång och vin.

Bäst av tre? Nja. Tveksamt om vi har det i oss, men det räcker med minst sämst av tre. Där har vi det. Det lilla. Lilla ordet, lilla hoppet. Det finns där ändå, helt orädd för den hockeyallsvenska glufsvargen som hotar att svälja oss. Det är styrkan och visionen vi bör anamma. Kontra med sprättkniv, nål, sytråd och stenar. Fylla vargens mage och för alltid parkera det hockeyallsvenska hotet bakom oss.

Framåt och uppåt, kamrater.

Silenzio stampa (4 real)

FORZA HV71!!

24 gillningar

Snälla HV, bara vinn.

5 gillningar

Uuurk. Vet inte om mina nerver klarar av att vara på plats.

1 gillning

Ähh.
Andas in, andas ut.
Upplagt för en promenadseger!

10 gillningar

Fy fan. Vinn. Bara vinn.

4 gillningar

Blir det hårtork eller spelarna på isen som igen gör sitt. Tror på det sist nämnda. Verkar som framförallt AP inte orkar degradering.

Spöa skiten ur modo och sparka Blomman. Vilken söndag det kan bli!

6 gillningar

Hoppas alla har skuggboxats i WINs spegel. Kör bara!!

2 gillningar

Jobbigt nu. Garaget är nästan färdigstädat. Pastaladdning snart.

Är skavsåret på höger häl ett dåligt omen ikväll?

Brukar annars ha det på min vänstra häl.

Satan också!!

Bra omen. Jag har också ett på höger häl. :partying_face:

1 gillning

Vaknade idag obehagligt bakfull. Har spenderat merparten av dagen på balkongen i solen, har nu tagit tre ölbärs och har en bra känsla i kroppen. Idag blir det torsk, vore ju synd att få vara lycklig för länge.

6 gillningar

Ett av livets stora frågor:

• Ska man ta ut segern i förskott och vara glad ända fram till man får stryk?
  • Ska man vara deprimerad av förväntad förlust fram till man blir glatt överraskad av en vinst?
0 röster
1 gillning

Hmmm. Det verkar just nu inte vara ett särskilt svårt svar på frågan. :upside_down_face:

Mitt högra knä gav upp i natt. Det betyder vinst med 5-1.

6 gillningar

Aaaaaah orkar inte. Vinn bara hv.

Överkörningskänsla inför ikväll. Ej åt rätt håll.

Jag fick stödrösta för Team glas halvfullt :laughing:

1 gillning

Blomman stängde ute spelarna från HG!

1 gillning

Sitter här och är med i team kvartsfullt.

Svarsalternativ 3

Deprimerad hela dagen fram till storförlust sen helt bananas!

1 gillning