Kvartsfinal 1: HV71 - Linköpings HC

Jag vill se en tillfällig kedja för denna slutspelsserie med Ledin-Davidsson-Sundh Detta enbart för att de ska plocka bort söderbergs kedja. Skulle vara otroligt nyttigt.

Jag tror det kommer se ut så här:
Rakshani-Krog-Fasth
Carlsson-Karlsson-Nilson
Sundh-Davidsson-Jämtin
Ledin-Bengtsson-Kristiansen

Kristiansen kan han nog matcha i några byten i andra femman för att t ex störa Goren.
Alternativt kan Jämtin och Fasth byta plats men tveksam då jag tror att Sundh-Davidsson-Jämtin får ta hand om LHC toppkedja.
Krogkedjan vill jag ej se matchas mot deras toppfemma, då kommer de nog tyvärr vinna den matchen.

jag är nyfiken på hur det hade sett ut med

1(Rakhshani - W.Karlsson - fasth)
1B ( m.karlsson - spang )

2(carlsson - krog - nilson)
2B(Petrasek - fälth)

3(ledin - davidsson - jämtin)
3B(Fernholm - den inlånade)

4(sundh - liket - kristiansen)

om vi nu behöver köra på 4 back par så luoma - trygg.

tanken bakom detta är krog är rätt lat och ser ut som han väntar sig att rakhshani ska åka på alla center puckar, vilket gör att rhett inte kan focusera på sitt wing spel

1k Rhett är en hårt arbetande i alla lägen så om han får spela 2 till lika hårt arbetande om inte mer det måste ju bara bli bra . alla är bra mål görare

så 2k carlsson har fått up sitt sikte och är jobbig att möta. krog står för finliret vilket nilson ofta står för med , men det bästa alla tre kan avgöra matcher med sina fina skott och deras passnigar .

och 3k jobbigt jobbigt behöver man säga mer.

4k fart och jobbiga och alla kan överaska med avgöra matcher

Skulle tro att man bygger en destruktiv kedja med Davidsson, Ledin och Kristiansen (alt Lindström), som bygger på att se till att 0-0 mot Söderberg och co. Bengtsson lär återförenas med sin kusin och Jämtin medan Sundh placeras tillsamans med transatlanterna. Karlsson/Carlsson/Nilsson lär lämnas orörd.

Dags att tagga till nu, skit i kedjorna, ut och krossa silverköping istället. Nu ska det åka skridskor utaá bara helvete, ursäkta svordom, men är betvingat en dag som denna. Nu känner man verkligen av adrenalinet i kroppen. Har inte ätit ännu och kan inte äta heller. Det enda min hjärna jobbar med just nu är hockey. I min hjärna spelar just nu ett blå/gult lag en enastående hockey och krossar allt som kommer i deras väg. I mitt hjärta och mage är det dock en annan känsla. Hjärtat hoppas och magen bubblar. Behöver jag säga mer ? :sunglasses: Dagen vi alla väntat på är här. Detta är starten på något kommande som är stort !

youtube.com/watch?v=epg_hL_yss0

för er som vill ladda upp ordentligt inför kvällen

Nja, Halvkorrekt. Vi som har canal digital har fått en extra HD kanal lagom till slutspelet: slutspelskanalenHD (programplats 39) där de matcher som annars sänds i FUL-D i kanal9, eller halvD i kanal5 sänds. Bra så!

Jag förväntar mig vinst, jag förväntar mig dessutom att det inte blir kross, utan att HV sakta ökar tempo/kvalitet för att toppa lagom till finalerna. Jag vill inte se övertändning och panik. Jag skiter helt i om vi vinner stort. Men vi ska vinna.

efter pettans guldvrål i det klippet så omnämns Daniel Fernholm i högtalarna… får hoppas han minns hur jävla surt det kändes för honom i den stunden så han taggar till. Ferholm BORDE vara en klippa, SKA vara en klippa. Jag hoppas hela försvaret taggar till och visar att man kan vinna sm-guld även om man är slö/gammal/trött/tung/washed-up :wink:

Hv ska bara vinna den här kvartfinalserien… Ska bli otroligt kul att se dom spöa Linköping :smiley:

Tycker man kan se att det lyser i hans ansikte om hur taggad han är i senaste intervjun på hvs hemsida.

@ Diabolics
Malsvar från C More:
[i]Hej sir Ward!
Tack för ditt mail.
Går matchen på Kanal 9 så sänds den endast på kanal 9 då det är dem som har rättigheterna att sända matchen.
Har du ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta mig eller mina kollegor!
Med Vänliga Hälsningar

Jesper - C More Kundservice
www.cmore.se
Tel: 020-240024[/i]

Ringde deras kundsupport igår och de sa att om man vill få tillgång till alla matcher för ett lag i slutspelet så måste man skaffa kanal 5 play premium (visar både kanal 9 och kanal 5s matcher) och Cmore. Jag kollar via datorn och har skaffat cmoreplay samt kanal 5 play premium för en månad framåt! På kanal 5 play premium har man ingen bindingstid och det kostar 59 spänn i månaden. Cmore kostar (har jag för mig) 399 :- för en månad framåt!

OT: Jävligt underhållande men även sjukt irriterande att de inte verkar ha några gemensamma riktlinjer för hur saker ska skötas och vilka paket man måste ha för att få tillgång till t.ex. slutspelet i ishockey. Alla ger olika direktiv! ^^

från canal digital:

"[i]Slutspelskanalen HD är en ny eventkanal som lanseras i samarbete mellan Canal Digital och SBS TV. Kanalen startar den 13 mars och sänder samtliga matcher från SM-slutspelet som visas i Kanal 5 och Kanal 9, varav Kanal 9:s matcher är exklusiva i HD-kvalitet för Canal Digitals kunder!

Den nya Slutspelskanalen HD finns tillgänglig för alla våra kunder med HD-box på kanalplats 39. Mellan matcherna visar kanalen highlight från tidigare matcher samt information om kommande matcher. Allt i bästa bild såklart!

Se matchschemat på webben. Du ser slutspelsmatcher på Kanal 5, Kanal 9 och vill du se matcher i bäst bild gör du det på Slutspelskanalen HD från och med 13 mars. Vissa matcher visas på C Mores kanaler och kan beställas som PPV. Nedsläpp idag 12 mars. [/i]"

Nu tycker jag att vi lämnar detta då olika direktiv har framkommit.
Matchen börjar 19:00 PUNKT!!! :smiley:

Tacklingskungen Rahimi utmanar HV71(tills han får möta Kristiansen)
hockeyligan.se/artikel/34583/

Sådär! Biljett till kvällens match inköpt. Tagga nu Hv! Woooop woooop wooooop!

Förresten, grattis till 1000 inlägg Warden. (Skaffa ett liv :wink:)

ja där ligger man i lä. (OT inlägg som gör att jag kommer ett steg närmare).

Hoppas tacklingskungen försöker sig på något ikväll, så vi kan släppa loss kristian tyrannen.

Måste fan ta något lugnande snart… tur man köpte öl.
Heja HV!

Denna matchen blir väldigt viktig för seriens utgång.

Befinner mig i Finland och har Cmore här (där man vanligtvis kan se svenska Sport HD). Försökte signa upp på kanal 5 premium, vilket endast funkar i Sverige. Så jävla retligt, så det får bli radion.

finns ju ett annat dyrt alternativ: csports.se

de har nog IP-block från utlandet.

Jag försökte det från usa när jag bodde där… TORSK!