Kvartsfinal 2: HV71 - Färjestad BK

[size=150]HV71 - Färjestad BK
HV71 leder med 1-0 i matcher.[/size]

Figge blev matchvinnare i kvartsfinal ett.

Andra kvarten mot Färjestad spelas i HVs hemmaborg
Kinnarps Arena. Med fansen i ryggen så hoppas vi att HV
kan få med sig 2-0 i matcher och sätta ordentlig press
på seriesegraren från Karlstad.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Från JP betalvägg:

Upp på hästen igen då. Om ett par timmar kommer raggarna från Värmland på besök. Känner redan nu lukten av skinnpaj och rövsvett :open_mouth: :unamused:

Förlorar vi denna matchen, tappar vi allt. Vinn, för helvete, vinn.

Satan va nervöst.! Vaknade ju för fan nervös.

Med lite mer offensiv inriktning vinner vi denna march

HV har genomgående fått utvisningarna emot sig i slutspelet.

Första matchen 3-4 i box play, vilket är anmärkningsvärt med tanke på att HV var det klart bättre laget.

0-2 i andra matchen, vilket är anmärkningsvärt då HV absolut borde haft ett PP med sig.

3-5 mot FBK. Kanske inte jättekonstigt, och speglar nog matchbilden.

Men. Idag hoppas jag HV får känna på hemmaplansfördelen från domarnas sida. Tycker inte HV har spelat fult på något sätt, och att man ständigt fått spela mer tid i BP än PP tycker jag inte direkt är en rättvis bild av hur matcherna i det stora hela har sett ut.

Sist tog vi två helt horribelt onödiga utvisningar också (Önerud och inte minst Gustavsson).
Får vi bort sådana så är det bra.
Samtidigt gillar jag det lite mer fysiska Hv vi fick se i fredags = fler utvisningar.

Raka snabba uppspel från back till forward, intensiv forecheck och en gubbe ständigt framför mål är andra nycklar.
Hockeyns ABC med andra ord.

Kom igen Hv!

Visst är det härligt med sport :smiley:

Ångest ångest ångest … man letar i kaffesumpen efter alla helt meningslösa detaljer som gör att man kan hänga kvar vid den sköra tråd av förhoppning man vävt ihop i sin “hjärta före hjärna”-logik. Denna silkestunna tråd är den enda barriär som finns mot den mer resonabla delen av hjärnan som med BlueGene/L-precision analyserat alla detaljer, historik, spelsystem och spelarform och kommit fram till att detta blir jäääääävligt svårt, kanske till och med osannolikt med en vinst idag.

Hur luktar Bosse Ahls kalsonger idag? Vilket håll blåser vinden på Tabergs topp? Ligger isen på Junebäcksdammen och isåfall, vad är kvaliteten på denna is?

Så. många. frågor.

Lejacques offrar sin ena njure till domargudarna för att de skall ge HV fler PP och PapaEmeritus ångestsvettdroppar formar en “do or die”-pöl på soffbordet. Nick har helt omedvetet genomlidet en kanonad av matchmardrömmar under natten och det enda hans hjärna sparat av detta är den ångest han serveras till morgonkaffet.

Herregud, det är bara andra matchen av sju i kvartsfinalserien :smiley:

Och Diabolics har dagen till ära 3 extra A-knappar på tangentbordet…bara utifall… :laughing:

precis, det är viktigt med reservdelar, man vill inte stå där utan Shift- och a-knapp, det vore traumatiskt :smiley:

Laget ikväll:

Persson som sjunde back. Bra.

Fuck it, Jag tycker detta är ett bra lag. Jag gillar denna uppställning. Hoppas bara PP och BP-uppställningarna blir lika bra… där finns det tveksamheter.

JAAAAAAAAAAA så sant!

Återigen så handlar det om specialteams när det kommer till HV71.
Vi fick utdelning sist men tycker att det saknas tempo i PP och vi hamnar för mycket utmed sargen i den spelformen.

Fixar vi PP samt minskar våra utvisningar och spela som vi gjorde senast så blir vi svåra att knäcka.
Hoppas hela Kinnarps kokar i minst 60min idag.

Kom igen Hv!!!

Fick knappt ner morgonkaffet diabolics.
Roade mig med att åka o jobba ett par timmar för att få tänka på annat.
Men va fan hjälpte de!! :laughing:

Bästa kanske vore spela 5v5 hela matchen

Hade gärna sett Brännström i pp faktiskt

Dagens match kommer bli Nisses bästa i HV dressen, minst 1 mål

Då är man på plats…kom igen och ge oss en vinst idag

Säsongens bild. Samtliga med träskor, läderväst men ingen med folierad hockeyhjälm. Skumt! :laughing: :laughing: :laughing: