Kvartsfinal 2 : HV71 - Västerviks IK

[size=150]HV71 - Västerviks IK[/size]

HV möter Västervik i femte kvartsfinalen på fredagen.Efter
nederlaget i Västervik efter tappad 3-0 ledning så hoppas vi
på semifinal på fredagskvällen för Hååvee blåå!!

[size=150]FORZA HV71!![/size]

HV71–Västervik
När: Lördag 26 mars, 18.30.
Vad: Kvartsfinal 2:7.
Var: Husqvarna Garden.
Läget i HV71: När HV-truppen tränade på is på fredagen saknades David Ullström, som inte spelar mer den här säsongen, Zion Nybeck, som spelar match med juniorerna på fredagskvällen, samt Nichlas Torp, som åkte på en smäll i första kvartsfinalen och fick lämna isen. Torp uppges dock må bra men är inte med i matchtruppen på lördagen. Alexander Ytterell var med i full träning men är klar för spel först nästa vecka. Marcus Davidsson, Jonathan Wikström, Pontus Netterberg och Max Wennlund är alla uttagningsbara men tränade på egen hand i B-hallen.
Läget i Västervik: Västervik hade plusstatistik på HV71 i seriespelet men fick en tung start på kvartsfinalserien då HV vann första matchen med hela 7–0, detta trots att målvakten Carl Lindbom kanske var lagets bäste spelare. Nu väntar alltså ny match i Husqvarna Garden på lördagen och Västervik får chans till snabb revansch.
JP/Jnytts Patrik Sjöblom tippar: 5–2.

Bara fortsätta där vi avslutade. Då vinner vi komfortabelt.

Släp handbromsen redan på uppvärmningen. Vila får vi om vi slår upp vvik i fyra raka. Jag tror på seger idag men första målet blir viktigt.

Dåligt tryck på biljett-utlåningen igen. Glöm inte av att vi behöver fylla platserna. Särskilt viktigt nu i slutspelet. Idag släpar jag med släkt för att fylla dem, men jag hade önskat lite mer hjälp av klientelet här inne :mrgreen:

Nästa hemmamatch, om nu vvik lyckas knipa en seger innan dess, tar jag med glädje emot (kanske t.om 2?) biljetter då jag planerar ta med 10 månader gamla sonen till hans första match, så han vet vilket lag som gäller.

Skämt åsido, tänkte gå med sambon alternativt en kompis men finns två biljetter tillgängliga till en ev. femte kvart hemma tackar jag inte nej!

Första målet viktigt idag. Västervik startade bra förra matchen och hade man fått med sig målet hade matchen utkristalliserats sig helt annorlunda, misstänker jag. Även fast HV säkert vunnit över 60 minuter ändå.

Idag lär östkustgänget vara desperata för de förstår skillanden mellan 0-2 och 1-1 i matcher mot ett lag som HV.

Tror på HV-dominans från första nedsläpp och 4-1-seger.

Säger det redan nu så jag slipper upprepa mig sen: Lätta Västervik.

Är vi påkopplade och ödmjuka inför uppgiften så är det inget snack!
Men agerar vi som vi gjorde i början av första senast och Västervik tar ledning så får de energi. Men Hv71 är totalt överlägsna om vi kommer in med ödmjukhet och ett jävlar anamma.

M Davidsson petad idag alltså? Visst han gjorde mål, men det är ju bara att flytta på Kokkonen om Marcus är kry.

Härligt att se Oscar Sundh på läktarn (dock i Oskarshamn). Hjälte!

Verkligen.
Han såg dock inte speciellt lycklig ut. Han skulle behöva flytta hem till Jkpg igen. :slight_smile:

Idag tror jag inte Hv får det lika lätt som sist.
Fullt fokus HV!

Heja hv! Krossa vvik!!!

100% från början hela vägen in i kaklet, tack. Nu kör vi.

Olofsson i mål i vvik. Intressant.

Slääääääp pucken fan :exclamation:

Oj va nära…

Fan… Bp

Kristo lyfter alltså Bertovs klubba upp i sitt eget ansikte, gör döende svanen, och får utvisning med sig.
Suck.

Dirlanda :exclamation: