Kvartsfinal 2: Linköpings HC - HV71

Ledin kan spela ikväll, låter dock ändå osäkert. Jag hoppas inte de kör en chansning bara, då kan de få konsekvenser senare.
jnytt.se/nyhet/53836/ser-ut-att-spela-mot-lhc

Det ska bli intressant om Engstrand har psyket att skaka av sig matchen från i onsdags.

Samtidigt så slog det mig att vi faktiskt har lyckas neutralisera deras superkedja även under grundserien men att andra spelare klev fram och avgjorde dem matcherna. Om vi tittar på den sista matchen i grundserien som de vann efter straffar gjordes deras spelmål av Söderberg, Goren & Himelfarb. Söderberg avstängd & Himelfarb borta pga skada resten av säsongen samt frågetecken på Weinhandl, det är dessa spelare som bidragit till många av målen mot oss under grundserien.

Hahaha… vilken jäkla kommentar! :laughing:

expressen.se/sport/hockey/el … lut-dodar/

Resultat: 1-4

Målskyttar (icke ordning): Rhett Rakshani x2, Jesper Fasth, Marcus Nilson

Förövrigt , tror jag HV71 kommer gå in och visa vart skåpet skall stå, och kommer få en allmän enkel match, lik den förra.

Snart smäller det!

Låt han fokusera på Ledin så fokuserar vi på spelet och matchen :wink:

Kommer inte bli någon lätt vinst ikväll. LHC kommer kämpa som små svin och det kommer nog bli en väldigt fysisk match. Kristiansen, Ledin, Sundh och Jämtin kommer vara i sina rätta element ikväll.

Arto…
Skjut mig.

Grillchips & kall läsk uppdukat framför TV:n samt HV-tröjan, nu kör vi :smiling_imp:

Läsk? Är det Bolibompa? Här är det öl, grogg och pizzaslices som gäller.

Alla dricker inte alkohol så du :wink:

Kom igen nu vår starka klack i chokladborgen och vi alla andra. Nu ger vi järnet. Detta ska vi vinna.

Bra med tidig icing.

Bra att de fokuserar på att häckla Ledin. Han har lyckats med sitt uppdrag.

Kul start. Intensivt.

Är det ngn som sneglar också på andra matchen? Vihko är ju inte älskad i Götet om man nu säger så. Mer burop och skanderingar än mot Ledin.

PP tyvärr till ingen nytta, eller?

Bra att försöka undvika icing.

Så får de lite tryck och så brinner det lite och vips en utvisning. Men vem trodde först att det var en utvisning på en LHC spelare?

AJAJAJAJAJ

Sååå jävla dåligt!!!