Kvartsfinal 3: HV71 - Färjestad BK

[size=150]HV71 - Färjestad BK
HV71 leder med 2-0 i matcher.[/size]

Mycket skön vinnst i Karlstad på måndagen men med smolk i glädjebägaren,
när David Ullström bröt armen. Mycket tråkigt för David själv och laget givetvis.
Men en kanske pånyttfödd Erik"Slayer"Christensen kan axla den rollen. Sen har vi
ju kapten Abbott att kasta in från läktarplats. Tur att HV har en så bred trupp i år.

Ullström om skadan i JP: jp.se/article/ullstrom-kansk … i-klacken/

Abbott i JP: jp.se/article/abbott-jag-ar- … mitt-jobb/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

jag är redan 100% pepp och nervös, även om jag inte är lika nervös som inför gårdagsmatchen…

Tar vi denna match tror jag vi knäcker dem å det slutar 4-0 i matcher.

Skall bli spännande att se hur Lindbom formerar laget… vem kliver in var nu när en av stolarna i “hela havet stormar” nu är ledig.

Det går inte göra nån form av “check” i matchrutorna?

Du menar såhär?

Denna är ju annars ganska flashig!

HELT SUVERÄNT! Snyggt!

Nu tillhör ju jag stenåldern och det kanske är simpelt gjort men jag är ändå impad av det du gör!

Abbot kliver in i laget ikväll enligt Lindbom.

Jag hoppas det tänder till i den kroppen och att all erfarenhet sätter avtryck PÅ isen.

Har mått dåligt sen igår. Sjukt att man ska behöva må såhär men är väl så när man bor typ i FBK/Frölundaland. Hoppas på vinst ikväll. FBK ska inte få vinna I KA

Tycker Abbott var bra i de sista grundserie matcherna han spelade i så hoppas han kan vara minst lika bra ikväll, han är ju en stark tekare och är inte rädd för det fysiska spelet.
Sen är det ju jäkla trist att vi tappar vår förstakedja med Ulla som center men EC gjorde det bra sist och för hans skull och med hans skador och elände förra säsongen så är det ändå kul att han får spela i en riktig förstakedja igen.

Ikväll blir det kross 4-0 !

Christensen hänger 2 och Abbot gör en kanon match defensivt och vinner 87% av tekningarna och får även en assist i boxplay där Önerud hänger ett mål i BP

kan man betta nånstans på den profetian? Jag vill sätta en hunka på allt ovan!

och vem gör det fjärde målet?

Söderström sätter den i tom kasse! :smiley:

Tror på en överkörning som heter duga ikväll. Nyckelmatch och vid vinst så har vi matchboll. Ikväll ligger all press på FBK. De har spelare som redan börjar bli trötta och sega, detta såg vi i förrgår.
HV71 är just nu en maskin som kanske inte spelar nått skönspel, men vi maler ner motståndet med tålamod och vilja.
Målmässigt har det vart tight, men ikväll tror jag det rinner iväg, till vår fördel. FBK måste chansa mer och spela en anfallshockey, vilket innebär att det kommer öppna upp sig mer och det ska vi ta till vara på. Kan vi tajma in rätt lägen där så kommer vi få många 2 mot 1 lägen ikväll. Då gäller det också att sätta sina chanser. Gör vi det, som sagt. Då vinner vi stort.

Jag tippar 5-1 till HV71. Thörnberg fortsätter visa fin form och gör hattrick.

haha, tippar nog mer att nån av bumbibjörnarna sätter nån

inte riktigt bestämt mig än men jag säger som Donald på Jnytt. Abbot kommer nog stånga in målet med hjälmen i ren jävla anamma ikväll

Kvällens match är lite av en nyckelmatch. Om HV vinner kommer förmodligen FBK inte kunna resa sig. Vinner FBK däremot så är matchserien normaliserad och de tar lite av initiativet för att kunna utjämna i nästa match.

Viktigast nu är att HV inte underskattar FBK och tror att det är klart, för då skiter det sig.

Nu får vi se vad Ryno betyder också. Hoppas inte att Ullströms uttåg och Rynos intåg blir av avgörande betydelse i fel riktning.

Tror och hoppas på seger. Spelar man som man kan och ska så ska FBK inte kunna hota idag.

Kom igen, HV!

OBS. Efter möte med mod/admin så är det inte tillåtet med inlägg med jaaaaaaaaa…

Däremot JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA funkar finfint :wink:

[size=150]FORZA Hv71[/size]

Nervös vid vinst så tar vi detta blire förlust så är de nästan fördel fbk igen för då har de luft under vingarna