Kvartsfinal 3: HV71 - Linköpings HC

Ganska jämn period och jag tycker ändå att HV trummar på med bra intensitet. Det gäller bara att det blir utdelning på chanserna.

Ja inte är de många i alla fall. För att vara landslagsbackar så är det lite pinsamt.

Tycker det är bra att Mats Trygg äntligen får lira i PP, han har det bästa skottet av alla backar i laget. Dan Spang dock??

LHC startar klart bäst och sätter den press jag hade hoppats HV skulle ha. Svårt att få ut ur egen zon, de är ettriga så inåt helvete. Sen börjar HV trampa, får snabb utdelning och därefter växer HV enormt. Tycker de spelar otroligt bra under den perioden, vinner tillbaka puckar och har kontroll över spelet. Så slappar Pettan och där smäller det och vips har vi en ny matchbild igen.

Att säga att LHC är det bättre laget efter första tycker jag är fel men förstår hur de tänker. De spelar lite lättare och behöver inte jobba lika hårt för att få till bra lägen. Många chanspuckar och studsar som ställer HV-försvarare.

Rätt säker på att nästa mål avgör, 1-2 så får the chocolate boys ännu mer medvind. För tycker det studsar deras väg äckligt mycket. Tycker att 2-0 hade varit mer rättvist än när 1-1 kom. JOBBA NU GUBBAR!

Trygg har varit riktigt riktigt bra… Som ngn annan skrev, skönt att få in honom i PP!

Stör mig som fan på hur Petrasek försöker stötbryta Manges pass ist för att säkra upp och på hur Rhett ist för att passa pucken i ett tidigare läge försöker dribbla sig förbi ett gäng lhc spelare bara för att torska pucken och senare ta en horribelt klantig utv.

Våra s.k bärande spelare får inte agera så… FÅR INTE!

Kom igen nu HV, studsa tillbaka i andra å mosa asen från staden utan framgångar.

Alla kommentatorer håller på något lag och agerar oftast professionellt därefter, men det som Arto gör istället
är att han öppet visar att han avskyr HV.
Det hörs tydligt och frågan är om en är medveten om det själv?
Bannlys Arto Blomsten Cmore! :imp:

Helt rätt Ward, Ankan är ju AIK:are exempelvis men har skött sitt kommenterande väldigt bra och neutralt, det var bara en match mellan Rögle-AIK denna säsongen som han råkade bli för partisk.

Trygg och Spang är de enda som avlossar direktskott. Tycker det är rätt matchning faktiskt.

Stör mig på att man chansar i egen zon ibland istället för att spela enkelt och säkert .

Sen ser jag tyvärr också att HV fortfarande inte verkar förstå vikten av att skymma målvakten lika bra som Linköping och andra lag.

När Linköping kommer in i anfallszon försöker de alltid parkera en spelare framför Wesslau innan de tar avslut men när HV skjuter är det oftast fri sikt …

Det ser väldigt jämnt ut just nu men jag är orolig att Linköping får fler mål eftersom de som sagt ordnar trafik framför HV:s mål på ett mycket bättre sätt …

Du får väl starta en FB sida Warddden mot Arto Blomsten. :exclamation:

1-2

jaha

fan… jävla skitmål. Dessutom står Louma i baren.

Uppförsbacke.

Wesslau tydligt tagen av att vara i slutspel. Höll inte i Kvalserien sist och ser inte ut att hålla nu heller. Han lever endast på slutspelet 2010, och det är tre år sen.

Jag är MYCKET bekymrad över Wesslau.

Varför får Figren stå ensam där? Varför gör Louma som Louma alltid gör. Backar undan å petar med klubban. Förbannat irriterande!

Sa jag att det studsar LHC’s väg?

God natt moder Jord. Kan HV börja spela lite ju också.

Haha dt är skrattretande dåligt agerat av hela Hv på det målet,skott mot mål sedan är HELA målet öppet och en motståndare står och väntar ENSAM på pucken,FY FAN vad svagt.

Men det gör det ju för att LHC är hetare än HV. I princip alla avseenden.

Dags att visa lite tränarsisu nu Dalle annars kan du lika gärna fara åt varmare breddgrader.

[size=200]FÖRIHELVETE - KÖR ÖVER DEN GENOMBRUNA CLUBEN NU[/size] :imp: