Kvartsfinal 4: Färjestad BK - HV71

Söderström i mål och man vill skicka signaler till truppen. Vi är i Karlstad för att avsluta detta. Kom igen Hv, nu gör vi detta!

Ikväll är jag på plats.
Ser ni en snubbe utan skinnväst så är det jag.

:laughing:

Brännström kan jag tycka gjort sig förtjänt av en match. Hansson har lirat i kvartsfinal…

:laughing: :laughing:

Så nu ökar pulsen. Nu gäller det att tagga till. Jag vill se, naturligtvis, 4-0 i matcher. Bredd samt få matcher håller HV fräscha inför nästa runda. Sånt kan bli viktigt.

Ja synd på Brännström, nu gör man det onödigt svårt för sig att vinna med Hansson på isen som allt för många gånger är en stor risk. Brännström tror jag hade gjort det bättre och kanske även öppnat upp spelet mer för HV att skapa fler chanser än tidigare. Tycker det är synd att han inte får chansen att visa upp sig i den här matchen, Kanske rentav kan vara hans spel som behövs i en semi för att skapa chanser framåt.

Med tanke på att Törngren heller inte spelat 1 match i slutspelet så måste han ju vara klar för Färjestad. Märkligt att han inte fått chansen nån match ännu. Trist.

inte helt otrolig tanke.

Sen tror jag nått hänt mellan törngren och ledningen, tror det är nån spricka eller nått med tanke på hur tyst det är. När man filmat omklädningsrummet har man sätt alla andra spelare, hansson, laine, Ullström och abbot men ldrig törngren. Jag tror nått har hänt förrutom han lär vara klar för en annan klubb, troligtvis FBK

Nu kör vi kom igen HV!

Jag tycker också att det är synd att inte Erik Brännström får chansen, det har han verkligen förtjänat.
Angående Borgmans avstängning tycker jag 5 matcher verkar rimligt. Åslund kommer visserligen mot honom rakt framifrån, väldigt lågt,men Borgmans armbåge kommer omotiverat högt. Och med tanke på utgången ska förstår jag att FBK är upprörda. De fick inga 5 min att rycka loss på,fick en viktig kugge borta samtidigt som HV har 2 bra backar på läktaren. Sen att skylla matchen på det är ju ett tecken på frustration, de har kommit billigt undan på många slashingar tycker jag.

Att söderström står tror jag är ett bra test för honom att stå många matcher i rad, ändå ett tag till semifinalen börjar, det gäller att mönstra bästa laget.
Kom igen nu HV!

va

fy fan va billig, jag gissar på 8 matchers avstängning.

Ja det kan man undra… Om det är nivån blir det inte mycket 5-5 ikväll…

filmning om du frågar mig.

Vad hände? Kan bara följa via liveuppdatering just nu :frowning:

Ingenting, men Berglund fick en tvåa för hög klubba.

hur kan man missa där??? :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

Tack då vet jag. Fått ge mig idag för husfridens skull idag. Sambon är Brynäs supporter

bra igen domaren.