Kvartsfinal 4: HV71 - Linköping HC

man kan väl sammanfatta denna kvartsfinalserie på det sätt att plastlaget lyckats göra en del plastmål (som tyvärr räknas lika mkt)

hög tid för bra PP!!!

En stilla BÖN om ett bra PP tack :exclamation:

värdelöst

Ny chans till bra PP!

värdelöst

HV:S PP är inte alls bra en skal man säga LHC har fruktansvärt bra BP

shit vilken kompensationsutvisning…

Hv borde leda denna period.

Wesslau får inte släppa en sån puck…han har sett tafflig ut iaf ton. …Detta blir nervöst…en pärs! Vår 2a lina MÅSTE komma igång

Wesslan har gjort sånna sjukt bra matcher men det är inte första gången som han gör en sådan tavla och denna gången kan det bli helt avgörande för hela serien för om vi inte lyckas vända på detta så kan det bli tufft att åka upp och vinna där igen. Sen har han gjort många bra saker men man kan inte ha en målvakt SOM GÖR TAVLOR i avgörande lägen. Stefan var flaxig ibland men i finalserien mot FBK så höll han NOLLAN i alla matcher vi vann tex, det gör en vinnar målvakt. Även om vi vinner idag så kommer jag inte sakna Wesslan om han lämnar.

Annars tycker jag vi spelade bra fram till målet men vårt pp är totalt under isen men det beror på att man försöker hålla pucken i sargen för mycket, spela mer back back eller fram och tillbaka bakom mål och sen upp till back så hinner inte LHC överbelasta.

Hyfsad förstaperiod men lite passivt o klent i defensiven ibland, PP ser lika dant ut…dvs förjävligt. Mer skott o trafik i andra nu.

Hmmmmm. HV ser inte alls så taggade ut som jag hade hoppats… Några spelare är osynliga hittills, t ex Jämtin och Tedenby. Dom behöver kliva fram och visa vägen nu. Laine slarvar med pucken och passningsspelet.

Jag tycker LHC leder rättvist. HV för spelet, men chansmässigt är det klar fördel för LHC. Deras omkastningar i kedjorna verkar ha gett resultat för deras game plan lyckas bättre i första perioden.

Wesslau släppte en riktig tavla, visst, men han gjort en och annan räddning där jag inte hade skjutit topplocket om det hade blivit mål, så jag avvaktar till skillnad från vissa andra med att starta motorsågen…

PP hopplöst fantasi- och självförtroendelöst. Bättre att spela 5 mot 5.

Halvdålig magkänsla just nu…

Ja, ska HV gå långt är det ett måste. Ser inte hur det ska gå till i så fall.
Gäller även PP.

Men att det plötsligt ska börja fungera nu, tror jag inte riktigt på.
Tänk ett mål på #72, och sen ett till. Det vore mumma, och skulle eventuellt funka…

Kom igen nu HV!

Ny chans till bra PP!

:laughing:

värdelöst

Ser inte bra ut just nu. Dålig magkänsla.

Hvs PP är skrattretande dåligt…