Kvartsfinal 4: Linköping HC - HV71

Jag sätter en tjuga på Fegons tips :wink:

Får Hv ordning på försvarsspelet och wesslau börjar spela okej då vänner vi detta. Denna match måste vi vinna. Inte är de många mål i denna matchserie Lhc har gjort utan att Hv har bjudit på de. Hur svårt ska de vara att inte bjuda på mål petrssek m.f. Kan inte fält spela vill jag se han Nicklas Edman eller spela på fem backar.

Wesslau kommer storspela idag som den halvgud han var i början av säsongen!

Resultat:
4 - 0 efter mål av davidsson i tom kasse!

En för alla, alla för en, tillsammans är vi HV71

SAIK spelar med 4 forwards i PP och igår spelade junioren Viktor Arvidsson som back och pangande in mål.

Hv har ju materialet för det. Gör något åt saken nu Dahlén det är du som bär ansvaret till slut så.
Kan ju undra vad som rör sig i huvudet när PP inte funkat de senaste 40omg och inte försökt bryta mönster.
Snacka om att vara oengagerad.

Ikväll blir det till att heja fram hv i chokladasken och visa arlbrandt vilken klubb son är bäst!

Spelar roll vem fan som står framför mål. Hans uppgift är att skymma målvakten oavsett PP eller 5 mot 5. HV har gjort detta alldeles förlite. I gårdagens matcher hade lagen ibland 2 gubbar framför mål. Men detta är ju inte ett huvudproblem. Problemet är alla 100 mål HV släppt in och alla 100 slarvfel spelarna gör som inte hör till ett slutspel. Lägg där till en målvakten som inte är bra. 2 snabba mål av LHC och denna säsongen är finito! Håll tätt och kriga i 60 minuter så kan det gå vägen.

HV-låten går på repeat sedan kl.10 idag… nu vänder det, nu blir det enbart glädje! Allt annat är perifert, skit i allt eftersom …

[size=200]håve hutti-ett spelar bäst ändå!!![/size]

onwards and upwards!

Då får man hoppas att tändvätskan fungerar.
Dagens pucksnack repeterar vad som sagts, kolla from 2:28 in i klippet.
hockeyligan.se/artikel/34931/

Känslan idag är mycket bra, tror på seger med 3-1! Krog och Nilsson nätar, sedan sätter Davidsson sista i tom bur.

Kalla mig sjuk i huvudet, men satsat via min svenskaspel.se , 8000:- på vinst för HV71, på Lången. Vinner jag så får jag 6 dubbla. Så håll tummarna för mig nu. Dags att vinna ikväll. Är det nån gång det ska slå in så är det nu. Hade sparpengar och la till lite extra, börjar ångra att jag satsade 8000:- nu, kan ej annullera spelet heller och det vill jag iofs inte heller. Det får bära eller brista !!!

8000:- på Vinst för HV71 på LÅNGEN !!! KOM IGEN NU !!!

Våghalsigt, pank eller rik när dagen är slut då :wink:

Håll tummarna nu då gubben :smiley:

Varför spelade du inte 1X, så hade du varit lycklig oavsett kvällens resultat? :smiley:
Edit: håller självklart tummarna, både för dig och HV!

Håller tummarna för dig men fattar inte riktigt hur du kan få 6 ggr pengarna. Eller missförstår jag 6 dubbla… ? Hursomhelst så hoppas vi alla att du och HV vinner ikväll under ordinarietid.

Idag vill jag att HV ska VISA att man vill vinna och inte bara SNACKA om det, som det har varit hittills. Nu börjar kniven närma sig strupen på allvar och torskar man ikväll så blir det oerhört svårt att ta sig till semi.

Viktigast ikväll:

  1. var kyliga, inga matchstraff och idiotutvisningar.
  2. släpp inte in mål SH.
  3. skapa tryck mot LHCs mål.

Jag tippar inte, men hoppas att HV vinner såklart. Men om man faller ska man falla med flaggan i topp, och inte som sist när man hade allt i egna händer och bara slarvar bort det.

Det kan väl inte vara 6 gånger pengarna på att HV ska vinna?

2,55 var det när jag lade mitt spel för ett par timmar sedan.

Idag åker matchtröjan på! Hade den på när Hv vann första matchen, men inte under förlusterna… Kom igen Hv!

jnytt.se/nyhet/53904/mattias … -och-grisa

Elias Fälth kommer spela ikväll