Kvartsfinal 4: Västerviks IK - HV71

[size=150]Västerviks IK - HV71[/size]

HV71 har 3-0 i matcher mot Vvik efter hela 11-2
till HV på måndagen och hoppas på ännu
en seger på ostkusten på onsdagen.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Tror ni man fortsätter med samma lag eller låter Larsson, Wikström mfl få speltid?

Det vore bra att lufta Filip Larsson lite idag. Och jag tror inte att 23-4 I målskillnad är tillfälligheter även om 11 mål är lite väl högt. Men här är det stor skillnad i kompetens och vi bör avancera idag.

Spelar men som man gjort innan så inget snack oavsett om vi vilar spelare.
Men vinner vi idag så får vi ju vilan ändå! Lika bra att ge Västervik på nöten direkt eller vill vi ha en hemmamatch till och dra in lite kosing!

Heja hv! Krossa vvik! Ikväll går vi till semi!

Säger det redan nu så jag slipper upprepa mig sen: Lätta Västervik.

Västervik–HV71
När: Onsdag 30 mars, 19.00.
Vad: Kvartsfinal 4:7.
Var: Plivit Arena.
Läget i Västervik: Har hamnat i ett riktigt tufft läge i kvartsfinalkampen mot HV71. Underläge med 0–3 i matcher och detta efter att ha släppt in totalt 23 mål och gjort fyra framåt på de tre matcherna. Västervik måste vinna på onsdagskvällen, annars är lagets säsong över. Får klara sig utan backen Luke Green, som har stängts av i en match på grund av ”abuse of officials” i den tredje kvartsfinalen.
Läget i HV71: Kommer att säkra avancemang till semifinal om det blir seger på onsdagskvällen. HV:s interna poängliga i slutspelet toppas för närvarande av Tyler Vesel, Tyler Kelleher och Myles Powell, som samtliga har producerat fem poäng på tre matcher. Exakt hur laget formeras på onsdagen återstår att se. I måndagens match saknades Max Wennlund, Pontus Netterberg, Jonathan Wikström och Zion Nybeck som var utanför matchtruppen samt Alexander Ytterell, Nichlas Torp och David Ullström som var uppsatta på skadelistan.
JP/Jnytts Carl Ljungquist tippar: 2–4.

Ska jävla mycket till om hv förlorar idag. Tippar 1-5

Tresiffrigt idag! :unamused:

Kom igen nu hv!

Jadå.

yay

BILLINS

Ettan kom :smiley:

Kung Billins!

Snyggt kelleher :smiley:

Jadå.

Då var det avgjort :smiley:

KELLEHER

trots svagt pp gör man 2 mål :smiley: :smiley: