Kvartsfinal 5: Färjestad BK - HV71

[size=150]Färjestad BK - HV71
2-2 i matcher.[/size]

Femte kvartsfinalen mot FBK går i Kaffeburken på
lördagen.Hoppas HV kan få till sitt PP i elfte timmen
annars svänger det nog över till Färjestad tyvärr.
Hoppas att bortaplansfördelen fortsätter. :wink:

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Bra jobbat i vanlig ordning Macce.

Kommer inte att sova ett sket inför matchen.
Sa till samtliga grannar, dom som jag tror och håller HV - matchen sänds faktiskt på kanal 4.
Värmer självklart upp gatan i morgon.

UT MED PLANETENS AVFÖRING - FÄRJESTAD.

Carl Ljungqvist på Jönköpingsposten verkar lika frustrerad som oss fans här på forumet angående HV71:s powerplay. Carl viker inte undan, utan ställer frågan rakt upp och ner i ansiktet på tränaren, Lundh:

Carl: “Varför inte testa med Isac Brännström, David Gustafsson och Christoffer Törngren ? De har ju vart bra mot Färjestad. Kan inte de få spela powerplay tillsammans?”

Lundh: “Nej, tanken är att vi kör med de vanliga uppställningarna för att inte krångla till det”

:open_mouth: Snälla, skjut mig!

Tyvärr, Ragnarsson, så citerar du det som står i JP helt fel. Antingen förstår du inte vad Lundh säger eller så vinklar du det medvetet fel för att framställa det hela i dålig dager. Det Stefan Lundh faktiskt säger angående pp i morgon är följande: “En tanke är att vi kanske kör med de vanliga uppställningarna OCKSÅ i spel fem mot fyra för att inte krångla till det.”

Det lilla ordet OCKSÅ, tolkar åtminstone jag som att man överväger att köra de vanliga femmorna även i pp, alltså inga specialuppställningar.

Jag vill inte mer. Mina nerver…

Kopierade texten rakt av tidigare. Gick in nu och ser att du har rätt. JP har redigerat och ändrat sin “groda”. Jag ändrar aldrig en text som jag citerar. Men förstår dig, att du regerade. Hade jag också gjort. Men då så. Då har ju texten en helt annan innebörd. Det lilla ordet “också” fanns som sagt inte med i texten tidigare. Ser nu att även en hel rad är borta också. Stod tidigare om Thörnberg längre ner på sidan i JP där han delade med sig av sina tankar angående domarna och det fysiska spelet. Det har försvunnit nu.

Idag går nog proppen ur. Tror inte HV kan repa sig ytterligare en gång efter den fruktansvärda och ovärdiga ickeinsatsen man ställde till med i torsdags. 6-0 till FBK trots att Gunnarsson kommer vara HVs bästa spelare.

Är sådär skråkfylld. Gillar inte att matchen går på 4an. Minns inte när vi vann senast. Har bara ett minne från Scandinavium där 4an visade 1-6 förlusten.

Vinst idag och det tämligen enkelt mot ett darrigt Färjestad. Gött! Snart mot Olearys i Könsöppning eller jag menar Jönköping… :sunglasses:

Oj vilken viktig match det är idag.

Det viktigare idag är att spela konsekvent i 60min.
Sen att vi sätter våra chanser. Att tro vårt PP kommer lösa sig har man givit upp då inte ens tränarna verkar tro på en lösning när man envisas med att tillåta samma loja spel i den formen.

Kampen och hårda jobbet krävs av samtliga och inte bara 67-27-17.
Våra erfarna måste kliva fram nu också.

Kämpa Hv!!!

fokus o effektivitet är nyckeln idag. Bra PP lär aldrig hände men va effektiva i 5vs5 tror fbk kommer gå ut hårt idag efter mommentum de fick efter förra mtachen då hv såg trötta ut

Tack som fan. Du lugnande ner samtliga på forumet. Bra! Visste att jag kunde lita på dig.
Kör på 6-0 till HV och ditt fel om det inte blir slutresultatet. :wink:

Det är snart över. Troligtvis måndag kväll.

Oj positiv!

Fy fan tufft läge. Sundh och Bengtsson inte med ikväll. Två nyckelspelare i boxplay.

Men där var det kört.

Tror Fbk manglar oss idag, 5-1…sen tar det slut på måndag :frowning:

Utan Bengtsson och Sundh vinner vi aldrig. Kul ändå att Wännström får chansen…bortaplan… snacka om att slå ur underläge. Inga som helst förväntningar på att hv ska vinna idag.

Skärp dig. En spelare skadad och det är kört på förhand? Tycker Sundh har varit klart sämsta spelaren i kvartsfinalerna. Där har vi väl förklaringen om det varit på grund av skada. Sundh är vanligtvis en slutspelslirare men i år har det inte gått att känna igen honom. Bra istället med en revangesugen Wännström som får går in och bevisa att han vill spela resten av slutspelet.

Jag känner mig positiv till kvällens match. All press på Färjestad nu och klarar vi av att hålla oss borta från utvisningar så tror jag det finns goda chanser att vinna då vi varit bättre i 3 av 4 matcher.

Dela gärna med dig var man läsa det.
Bra för framförallt kommande medlemmar på forumet.