Lagbygget 22/23

Jag är inget fan av att sparka tränaren, kan man hitta andra lösningar med samma utfall så är det bättre, framför allt kostnadseffektivare. Men helt klart är väl att TS inte har allt för många matcher kvar på sig att få resultat. Men som jag sagt innan så behöver vi i så fall få in ett bättre alternativ än det vi har, annars är det bättre att låta bli. Jag tror heller inte på att flytta upp Stille och Åkerman som HC.

1 gillning

Nää, det har inte kommunicerats att Bödker är assisterande. Likväl reagerade jag redan i match 2, borta mot Malmö, att han hade ett A på bröstet. Även senaste matchen mot Växjö hade han ett A.

Så vi får väl se i kväll. Är det fortfarande kvar, lär det vara en “löneförmån” att bära ett A.

Samma här.

Vad lustigt att ni reagerade. För jag såg inget A på Boedkers bröst nu när jag kollade highlightsen från omgång 2 eller matchen mot Växjö. Ni kanske dock hittar bättre bilder. Däremot hade han ett A borta mot Malmö i slutet av december. Och ja, det är ju lite oklart varför med tanke på att samtliga ordinarie kaptener spelade.

Verkligen en skitgrej. Men rätt ska vara rätt. Boedker har vikarierat som assisterande.

nej du har rätt, det var inte så tidigt. jag tror jag blandade ihop det. Hade för mig att det var mot malmö just, men det var nog efter minst 10 matcher. sen dess tror jag den varit kvar…

Tycker allt osar desperation.
Visst kanske det finns ett signalvärde kortsiktigt.
Men problemen kvarstår och truppen är för dålig.
Checklista för ett bottenlag:
Spelare uppmanar lagkamraterna att se sig själva i spegeln.
Det vänds på stenar. I HV:s fall vänder man på stenar varje år nästan.
Byte av lagkapten.
Man gör flertalet ”omstarter”.
Stor spelaromsättning under säs.
Grundmurat förtroende för ledning
Nubben hotat med konsekvenser i media vi är inte rädda för att göra si eller så.
Osv osv…
HV71 uppfyller allt man inte vill.
Jag är uppriktigt jäkligt orolig och det kommer bli ångest och besvikelse säsongen ut.
Lyckas HV71 vinna sista matchen för säsongen får man vara nöjd som läget är just nu.

3 gillningar

Precis så är känslan. Samtidigt. HV befinner sig i ett läge där man måste vara desperata. Hult försökte agera lugnet själv och hade som strategi att låta saker rulla på i tron om att kontinuitet (oavsett om det var en dålig sådan) skulle lösa alla knutar. Och vi har sett lite liknande tendenser hos årets ledare. I alla fall vad gäller det grundmurade förtroendet till varandra. Men bortser man från det är det ändå bra att något görs med truppen när tid fortfarande finns.

Sen är det som du säger, desperat. Tämligen övertygad om att skulle HV åka ur så kommer det komma fram en massa skit om spelarmissnöje hit och dit. Men så brukar det ju vara. Spelare som vinner säger alltid att de aldrig spelat i en bättre förening och lagkänslan är så jäkla grym etc. Helt tvärtom i förlorarlagen. För som tidigare påtalat, det är inte kul att spela i en förlorarklubb. Förluster leder till missnöje, vinster till självförtroende och go stämning.

2 gillningar

Ja det är bra att man gör det man kan. Hoppas det får avsedd effekt.

Inge så värst stor va? Föreningen är i spillror. Ingenting hjälper denna förening. Trönarbyte kommer inte heller hjälpa. Ingen vill nånting. Alla glider omkring. Dom lyfter sin lön. De räcker så. Parodi är vad de är!!

Kul tajming. Klart de måste ha läst, haha!

Tydligen har MoDo varit på rejält om att få loss Vigneault, men HV vill inte släppa honom.

Nä vi släppte bröderna Davidsson istället. Dom enda spelarna med nåt som kan liknas vid energi.

3 gillningar

Ja det var lite konstigt att man släppte bröderna istället för Vesel och vignault. Men samtidigt lite logiskt utifrån att man konsekvent fattar det minst troliga och förväntade beslutet.

När laget gick bra för några veckor sedan, tog man in Kaski och Shore och skickade samtidigt iväg bröderna Davidsson. Man rörde om i grytan på ett sätt som inte var bra. Eller?

Man tog bort två killar som lärt sig älska HV, som trivdes i stan och som ville kämpa för märket. Hmm…

4 gillningar

Helt jävla obegripligt. Men ingen förstår nåt av vad hv gör nuförtiden.

Spelmässigt är jag tämligen övertygad om att det varken gjorde från eller till att vi släppte bröderna. Den ena spelade ju inte, medan den andra fick minimalt med istid och tvärtom.

Däremot. Som du skriver. Även om det kan vara nödvändigt så är det alltid en risk att röra om i laget. Och som lag klarade kanske inte HV av just det? Sen hade det här ju inte behövt vara ett problem om Nubben gjort sitt jobb från första början.

1 gillning

Något extraordinärt måste hända för att vända detta. Alla i laget har tappat kärleken till sporten och då är det omöjligt att vinna matcher. Sen tror jag seriöst laget tappat förtroendet till tränarstaben. Att spela dåligt är ju en sak men detta är något helt annat. Skicka Tommy och låt någon annan tar över, vem och hur spelar inte så stor roll just nu. Jag hoppas det börjar sippra ut missnöje internt snart för då har klubben inget val.

1 gillning

Skicka ut Åkerman också för han tillför inget bra alls.
Bästa vore att skicka ut alla 3 för något måste göras.

Bara de inte tar in någon gammal avdankad tränare som de gjort förr utan en helt ny röst.

Stämmer det att Modo vill ha tillbaka Sam men att HV71 säger nej så är det ju fel i huvudet på hela bunten!!

1 gillning

Glöm inte hans testresultat samt oerhörda hockey-IQ…