Lagbygget 24/25

Och jag tänker att spelare som Strålman, Laleggia och Sandberg kanske bara var aktuella när Nubben styrde skutan. Abbott kan ju vilja ha helt andra spelare.

2 gillningar

Jag tänker att han kan väl inte kommentera på ett annat sätt?

Vi har ju 9 backar på kontrakt nu varav 2 st kommer lånas ut? Så det gör väl att det är en in till men om Seppälä lämnar så öppnar det väl för en back till.

Forwards är ju också rätt " tjockt " med 15 st på kontrakt men det blir väl utlåning där också och nått bryts så det kanske öppnar för nån mer värvning framöver.

Tror ändå att det kan röra på sig lite mer under vår silly men då måste det väl skeppas nån först, litar på att Abbott löser det här :blush:

Funderar lite på denna kommentaren, från JP.
Innebär det att man har 3-4st namn klara när man säger att truppen mer eller mindre färdig?

Så vad är det som händer i truppen? Har du hunnit få dig en bild av vad som finns och vad som behövs på den här korta tiden?

– Jag utvärderar gruppen och så hela tiden, men det jag kan säga är att truppen är mer eller mindre klar och det är kanske tre eller fyra spelare till som ska in och kanske några som kan lämna. Jag tycker att truppen är ganska stark och tror att Anton (Blomqvist) kan pusha den ännu lite till.

2 gillningar

OM Strålman bestämt sig för att sluta alternativt inte får nytt kontrakt kan man tycka att det borde varit ute nu.

Tror de har pausats med tanke på att Nubben fick kicken. De valde nog att vänta plus att strålis får lite mer tid att tänka

Oavsett så borde Strålman inte vara så dyr? eller?

De jag inte gillar med Strålman är att han aldrig gör mål. När han har pucken så VET man att det inte blir mål. Tar hellre Släggan!

Fast och jämföra honom med Laleggia blir ju lite haltande.

Köper att laget behöver en offensiv back men om Strålman vill spela så skall han erbjudas kontrakt tycket jag. Han lär inte kräva så hög lön. Den backsidan med Strålman och LaLeggia känns ok:

Alsing - LaLeggia
Engsund - Strålman
Sjöholm - Nyberg
Fransson

3 gillningar

Ska strålman in på bekostnad av Fransson, så tycker jag likagärna man kan skita i att förlänga. Strålman har högst en säsong kvar, Fransson är vår framtid. Dessutom en av våra bättre backar förra säsongen, efter hans sejour i Nybro.

10 gillningar

Håller med. Strålman är en grym kille som är oerhört värdefull att ha i laget, men med den backsidan vi har nu så får han inte plats. Och vi ska inte offra nån lovande junior tycker jag.

1 gillning

Säg att ingen mer back kommer in som det är i nuläget? Då tycker jag att det absolut inte håller. Tänker framförallt på skador. Säg att Alsing blir skadad en 20 matcher. Då finns Fransson tillgägnlig vilket är en grym spelare att slänga in. Spelare kommer skadas och den nuvarande backsidan håller inte måttet, speciellt inte vid skador tycker jag

Haha jo visst men du kan inte jämföra Fransson med strålman, strålman kommer vara bättre än Fransson när han är 50

1 gillning

Jämför ingenting. Jag säger att jag tycker inte vi ska förlänga med strålman om det innebär att vi måste “offra” Fransson.
Vi bygger om, bygger nytt. Då måstr vi också våga satsa på våra egna som platsar. Kommer bära frukt i framtiden sen.

Gillar också strålman o behåller gärna honom. Men inte till vilket pris som helst.

2 gillningar

Men det ska ju in en back till det är väl sagt? Då får vi ju förhålla oss till det när vi resonerar.

Allt som är sagt innan Abbott tog över ska vi nog inte fästa någon som helst vikt över längre!

Foppa lämnar. Detta borde öppna upp en till plats på forwardssidan kanske. Jävligt tråkigt förövrigt att en sån fin människa med hv hjärta lämnar.

2 gillningar

5 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om #56 Fredrik Forsberg

Ja, detta sved men ändå rätt.

Med Foppa ute, nu utgår jag ifrån att Chris utökar antalet spelare man söker med iaf 1 till så vi kan se 2C och en FW.

1 gillning

Detta borde frigöra lite plats och pengar i truppen… Måste hittas någon ersättare?

1 gillning