Lagbygget 24/25

Engsund är absolut en spelare för oss om IOK åker och vi är kvar.
Engsund är en toppback i SHL men det är fan inte lätt att gå ut match efter match och leverera i ett bottenlag.

Se på vår stjärna Petersson som har turen att det finns några som helst lekkamrater för honom.
Det är inte lätt att spela på SHL nivå med allsvenska kompisar.

1 gillning

Snacka om micro-managing på en HELT ny nivå om ledningen i princip delar sportcheferiet tillsammans med Nubben nu. Sen står AD och skojar bort det samt gör sig lustig på Nubbens bekostnad.

Förstår dom inte att de direkt både underkänner Nubben och sig själva i och med detta?
Precis ALLTING i klubben är så dåligt skött numera att det liknar ingenting. Avgå alla.

3 gillningar

Håller med. Tf ordf är ju direkt pinsam.

Tror tyvärr inte de förstår bättre.

Bra självförtroende tillsammans med inkompetens brukar sällan vara en vinnande combo.

1 gillning

Lite ödmjukhet hos nämnda personer hade varit på sin plats

1 gillning

Tror vi de finns nån chans för hv att få hem Sandberg till kommande säsong?

1 gillning

Sandberg är min favoritspelare men jag tror ärligt talat inte han kommer till HV under dessa omständigheter. Han har haft chansen tidigare år men altid valt att förlänga med Skellefteå. Och jag förstår honom verkligen.

Jag tror han valt bort HV för att han inte tror på föreningen. Han var med vid nedflytten och hade förmodligen full koll på vilket kaos det var och vad som inte funkade i föreningen. För att gå från ett fungerande Skuffalufteå tillbaka till HV tror jag det skulle behöva lockas med exceptionella förutsättningar.

Om jag var han skulle jag vara extremt försiktig med att ha med HV att göra igen.

Jag skulle aldrig ta tillbaka svampen i denna föreningen, drar man vid en degradering så osar det dålig karaktär i min smak. Inte direkt vad vi behöver nu.

Jag vill ha spelare som oavsett hade stannat i HV!

Jag håller inte med. Jag har skrivit detta förut, men med tanke på hur misskött föreningen var, är det knappast bara fans som har rätt att bli besvikna. Varför ska man som hockespelare i sin absoluta idrottsliga topp följa med en dålig förening ner en serienivå för att organisationen misskötte sig?

Det var ju inte så att Sandberg spelade dåligt det året - tvärtom var han en av de få som verkligen försökte. Jag har full förståelse om de som verkligen jobbade och slet helt tappade tron på organisationen.

Jag känner tvärtom att det är spelare som hade någon sorts professionell integritet och känsla för var föreningen var som har tillräcklig smartness för att man verkligen skulle vilja ha dem i laget. Så länge sådana spelare undviker HV kanske det snarare är något fel på föreningen. Kanske är det så att Sandberg undvek HV detta år för att han hade ganska bra koll på vart det barkade?

Vi är liksom jättesnabba på att konstatera att HV varit ett enda stort fuskbygge i flera år samtidigt som vi blir skitsura på spelare som har tillräckligt integritet och hög målbild för att undvika laget. Hur ska vi ha det?

Så jag skulle snarare säga att om Sandberg dyker upp är det förmodligen en bra indikator på att organisationen är på rätt väg. Om han inte dyker upp är det förmodligen för att det är “business as usual” på Husqvarna Garden.

5 gillningar

Jag håller INTE med, De som stannar vid en degradering är verkligen HJÄLTAR.
Men de som inte stannar, jag klandrar dem inte, inte så att jag skulle stannat kvar i mitt jobb om chefen kom och sa “du vi har lite ont om pengar nu så vi tänkte halvera din lön, men du har väl hjärta för jobbet och stannar?” Fuck nej att jag hade stannat, speciellt inte om jag var hockeyspelare som har X antal säsonger på mig att tjäna in mina stålars. Pengar är inte allt, men det är mycket. Det är så enkelt att stå här bakom tangentbordet och tänka “SVIKARE” men hade det varit ensjälv så hade man gjort samma sak.

3 gillningar

Det får fan vara nog nu. En styrelse som åker på scoutingresor och ska sätta truppen nästa säsong. Åker vi inte ur i år så åker vi ur nästa år.

Et totalt jävla organisatoriskt fiasko.

1. Klubbdirektör i båset
  2. Styrelse som leker sportchef
  3. En värdelös sportchef utan mandat att utföra sitt jobb. Som dessutom verkar stanna.

Var fan ska detta sluta?

8 gillningar

Det är en värdering som är konstig. Jag tror inte du lever upp till den själv, så det blir lite hyckleri.
Skulle du hänga kvar hos en arbetsgivare som eldar upp sig själv? Skulle du offra din karriär för det?

Om man erbjuds en shl-lön så tänker jag att man borde vilja stanna och fixa oredan.
Problemet är att hockeyspelare inte har så många aktiva år så en lönesänkning mitt i eller i slutet av karriären kan ha stor påverkan.

Frågar du mig privat, så är jag otroligt lojal mot min arbetsgivare. Jag tycker att det definierar en person när man vid ett nederlag ställer upp på att rätta till det.

Du har helt rätt. Det definierar en person, men inte på ett positivt sätt om det är så att arbetsgivaren utnyttjar din s.k. lojalitet när de skitit ner sig själva och drar med sig alla andra.

2 gillningar

Det där håller jag med dig helt om dock.

1 gillning

Nästa år lagbygge känns ointressant om inte allt annat är i harmoni först. Spelar ingen roll vilka som spelar om inte fysiken, kravställningen och ett stabilt grundspel är löst.

Tyvärr tror jag det kommer va oreda även nästa säsong för dom ger inget intryck av stabilitet än så länge.

2 gillningar

Lite så jag känner också. I min värld är det ointressant fram till den dag Nubben drar.

Man kan ju liksom inte ta något på allvar så länge det fortfarande är han som är ansvarig för lagbygget.

3 gillningar

HV71 är ett alldeles fantastiskt exempel på hur en förening INTE ska skötas.

Tyvärr tror jag att vår ledning saknar all form av ödmjukhet och självinsikt, därmed även kompetens.

De är alla lika bra / dåliga i sina roller som Nubben är i sin roll så lika barn leka bäst osv.

HV71 Ostriches it is!

4 gillningar

Nubben är en del av problemet men ju längre tiden går och han är kvar känner jag det finns lika stora andra problem.

1. Värvningen av Björn Melin kan ju tolkas som att man tummat på träningen en del sista åren.

2. Vem ställer kraven som gjorde oss framgångsrika i flera år?

3. Ryggdunkarmentalitet före det sportsliga?

Visst Nubben har gjort några kassa insatser men jag undrar vilken sportchef som hade lyckats få ihop det här om det finns nån sanning i ovanstående punkter.

Noterbart är ju att Kaski, Laleggia, Shore, Lenc och Kalle alla försäsongsträna med andra lag förra säsongen. Denna säsongen har både Kaski och Kalle gått ner sig. Lenc är bra och Shore är väldigt bra då han inte tränat med HV.

1 gillning

Precis som ni är inne på så har ju vår senaste kräftgång inneburit att det blir svårare att locka till sig bra spelare och även att behålla den kärna av hv bekantingar som faktiskt håller hög SHL nivå (Sandberg, Bengtsson, Engsund, mfl)

Dessutom får vi ju de legoknektar som är mer intresserade av pengar än att vinna om man är lite krass. Sen finns det absolut spelare som är här för att de gillar att spela i HV men det går ju inte att komma ifrån att det är pengarna som är vår största attraktion.

Vi lider fortfarande av vårt år i HA och de senaste säsongernas kräftgång när det kommer till att bygga ett lag tyvärr. Bakgång föder bakgång. Det måste till nåt speciellt för att vända det. Nån spelare eller ledare som kan leda laget mot nya höjder och inspirera tro och hopp. Lite som Abbots gjorde i Rögle. Plötsligt blåste det positiva vindar och bra spelare anslöt från höger och vänster för att “de har nått bra på gång”.

Hv har inte haft nåt bra på gång på mycket länge.

5 gillningar