Tycker ändå det är på tok för tidigt att säga att Liljander är en ny Nubben.
Hittills är han i alla fall klart sämre. Får hoppas han jobbar upp sig till Hultnivå i alla fall de närmaste säsongerna och lyckas bli lite bättre än nubben.
Hoppet lever fortfarande.
Förlängde med och sparkar inte Sveriges sämsta tränare. Han är absolut inte ett lyft mot Nubben. Handlingsförlamad.
Nubben var ju ändå en go gubbe
Jag tror att Liljander jobbar långsiktigt. Nubben är lite mer skjutjärn, vilket han kan göra bra.
I As måste Liljander vara ett skjutjärn, vill se flera “håll-käften” värvningar och ett uberstarkt lag för vi ska upp direkt, i As går det inte att bygga långsiktigt.
Tyvärr är jag rädd att det kan bli lite slätstruket lag med OSL som största stjärnan framåt och Fransson mest namnkunnige på backen.
Facit i hand, skulle Hv71 lastat på för att bjuda över Örebro för att få in Kossila?
Hade han gjort den skillnaden att vi hade sluppit kvala? (29 poäng på 35 matcher)
Hur stort misstag var det att HV inte plockade in honom när vi visste hur svag för center sida är? Notera att OFM fortfarande var skadad under den här perioden, och Ang hade inte heller anslutit.
Vad hade vårt lag kunnat åstadkommit med en riktigt 1a center som nästan snittar 1p per match?
Kossila eller någon likvärdig hade säkerligen gjort skillnad ungefär på sin höjd som Borgy och Ang. Men om vi tittar rent krasst på det här. Mycket mer än så tror jag inte. Så länge 5vs5 är som det är och social verksamhet bedrivs så är jag tvek.
Skulle vilja veta vad Kossila gör sina poäng är det i PP eller i det öppna spelet? Hur ser hans +/- ut?
Örebro sitter dessutom ihop lite mer än HV. Bara det skapar utrymme.
Känns spontant som att kossila inte är en center i blommans smak
Nubben är en “buy high, sell low” typ av sportchef
Om Blomman vaknar och ställer upp med:
Louto-Ang-AP
Lenc-Kero-Borgström
Brännström-Ofm-Tedenby
HP-Reber-Träff
Lina 1 och 2 klickar i och målen rasar in i 5 mot 5.
Vi spelar ut Modo i fyra raka.
Då ska jag idiotförklara Blomman för evigt, för det där kunde han ha provat för länge sedan.
I verkligheten ställer vi upp med ungefär samma linor, Tikka får 22 min per match och vi åker ut i 4 raka.
Även då ska kommer jag idiotförklara Blomman.
Suck.
Tänker sticka ut hakan här och säga att Tikka faktiskt ska vara på isen i kvalspelet. Absolut inte logga många minuter men i kvalet ifjol var han faktiskt rätt nyttig stundtals i sin roll. Några byten per match för att “investera” långsiktigt och bygga irritation. Även för att laget blir betydligt lättare att formera i kedja 1-3, men jösses vad mycket hellre jag hade sett Måns…
Jag skulle formerat laget:
AP20-Kero-Borgy
Luoto-OFM-Ang
Lenc-Reber-OSL
Brännström-Tikka-Träff
Teden/WIN
Alsing-Fransson
Laleggia-Day
Engsund-Hallquisth/Kaski
Seppälä
Dichow-Glifford
x-OFM-Ang
Den där stör mig av olika anledningar, vet inte hur många byten jag studsat på att Ang mer eller mindre tar Center rollen och Ofm inte riktigt vet var han ska ta vägen i offensiven/uppspelen, detsamma händer defensivt ibland med.
Tycker de två tar ut varandra.
Blommans vägran att ens testa Ang som Center på träning är knepigt.
Men han kanske lirar på ett sätt som inte passar in i Blomman-hockey, vad det nu är.
Får han mot förmodan fegisfingern ur röfen, testar och det faller väl ut så ska jag hånskratta varje gång han pladdrar i tv-rutan.
Köper att Tikka kan få lira C i 4de linan, men då ner på rätt istid, 6-8 min.
Hade gärna sett dessa 4 centrar tidigare under avslutningen av säsongen:
- Ang, Borgström, OFM, Kero.
Tikka långt upp på bänken.
Yttrar:
- AP20, Lenc, OSL, Luoto, Tedenby, Brännström, Träff, Pettersson
Reber och WIN får stå över, Reber som extra kanske. Han har mest potential.
Hur de formeras återstår då, det hade jag lämnat till ledningen.
Men om man vågar flytta Ang till center i detta läge, tveksamt, det är för sent tyvärr.
Tycker Reber spelat ur sig ur laget sedan jul och att Olofsson spelade in sig i går. (Visst göra en bra match kan alla) Men why not…
Spaning från Maj.
Jag har inte bytt åsikt.
Skit upp till knäna nu, minst sagt.
Forumet vet alltid bäst, ALLTID!