Lagbygget 25/26

Önerud ska väl inte upp i taket för att det dröjer till nästa gång?

2 gillningar

Jag ville verkligen ha Georgsson i stället för Kent, jag tar på mig dumstruten.

Hoppas nästa vecka de kommer tillbaka folk, jävla synd att vi inte har luoto :frowning:

1 gillning

Jahopp

Hansson och Rindell va spelare man valde framför Laleggia och Day!

Laleggia gjorde för mycket poäng och Day va för stor! Måste varit Björns argument!

Goda nyheter. Anton kommer tillbaka. Och med sig har han sin iPad. :+1:

3 gillningar

Hur i helvete tänkte Björn och Anton med denna trupp!?

1 gillning

Det var väl just det de inte gjorde.

Med tanke på att de sa att denna trupp skulle till slutspel så trodde de nog på det!

Klart som fan att de säger det, blir ju lite konstigt om man redan innan säger att “det här laget siktar på en kvalplats till HA”

Blomman och BL har redan bevisat att de inte är trovärdiga.

1 gillning

Nä men han är väl värd att hyllas, det dröjer innan andra är aktuella. Last of a kind.

Då får han hyllas på annat sätt.

Ta in Önerud i laget! Någon som bryr sig om HV71 och kan kanske väcka någon i laget!

5 gillningar

Tryck in Önerud och Teden i en fjärde, där finns desperation och hjärta.

5 gillningar

I ett lagbygge gillar jag att se en “röd tråd”, dvs spelare som t.ex har spelat för klubben tidigare, spelat i samma lag som varandra tidigare, osv. Det innebär att man ofta behöver ha lite känsla, det har inte Liljander. I detta lagbygge ser jag ingen tråd, laget känns värvat av en robot, vilket det till viss del är.

Tack BL, med detta bygget lyckas du slå dig in i historieböckerna som sämre än Nubben, vilket är en enorm bedrift.

2 gillningar

Tycker också Önerud ska va med i laget. Speciellt med alla skador. Det behövs dyr bra center och en forward. Jag vet inte vad för rykten det gått om AP20 tills nästa säsong men redan denna vore drömmen. Svårt att para ihop Ang med några. Tycker 3:e femman är den som är svårast i nuläget att få ihop utan ännu en ny center. Räknar även bort Luoto.

Kloos - X - X (helst AP)
Woods - Rousek - Heppo
Ang - Lindström - Reber
Önerud - Eriksson - Tedenby/OSL/Pasic/HP

edit. Linus är glömd i vanlig ordning.

Har du redan skeppat iväg Linus?
En av få som faktiskt har en stigande formkurva. Från låga nivåer, jag vet, men ändå.

3 gillningar

Ni minns väl hur Moneyball slutar?

Är så oerhört trött på det årliga snacket om att marknaden är död i november.
Ja men gör som alla andra, värva ett slagkraftigt lag INNAN säsongen drar igång så slipper ni betala överpris nu.

4 gillningar

Ja, huvudkaraktärerna tar varandra i handen, trycker plattan i mattan och kör över stupet mot en säker död!? Eller var det en annan film? Hur som så verkar det slutet mera ligga i synk med HVs säsong…..

1 gillning