Det slutade väl med att varenda lag använder metoden?
Han glöms av hela tiden
Men kommer han va skadefri resten av säsongen. Tveksamt, men hoppas innerligt han kan ta en roll i 3:e
Är hugo petersson me på jvm eller spelar nästa vecka
Han är inte junior längre.
Nixx. Han är seniorspelare. De HV-spelarna som är aktuella för JVM är Jamiro Reber, Vashek Blanár, Karl Annborn, Viggo Gustafsson och William Bundgaard. Så främst bortfallet av Reber som berör A-laget.
Stille är inne på finska ligan som är stängd nu att hv jobbar stenhårt för att få loss en center.
“En spelare som kan ligan och känner klubben väl”
Hoppas man får in en någo sån där center så man kan få igång kloos på riktigt.
Det kommer bli huggsexa om de Centers som är nåt att hänga i Julgranen.
En “leftovers" från en bantad finsk liga, då kan det lika gärna kvitta. Inget där som tar en topp 2 Center plats i SHL.
kom tillbaka!
OT - här diskuterar vi det faktiska lagbygget samt seriösa rykten som är på väg in, vilket är zipp, just nu.
Tar diskussionen vidare här eftersom det passar lagbygget.
Jag har skrivit det förr och skriver det igen. En sak HV inte testat de senaste åren är att faktiskt satsa på sina egna talanger. Den sportsliga ledningen har bestämt sig för att våra egna mår bättre av att spela i allsvenskan, vilket somliga supportrar svalt med hull och hår. Detta utan att vi faktiskt fått se nåt form av resultat för att alla dessa utlåningar faktiskt gynnat HV på sikt.
Nån säger Hugo Fransson. Till och med Liljander menade att det var ett misstag att låna ut honom ifjol från start och tog tillbaka honom så snart han blivit sportchef.
Annars. Vad har HV vunnit på att låna ut sina egna? Absolut, jag köper att man som förr kunde låna ut talanger på kortare kontrakt för att få speltid. Men som nu. Att redan inför säsong bestämma sig för att JVM-spelare som Viggo Gustafsson och Wilhelm Hallquisth inte ska få en chans att konkurrera om en tröja, och istället ta in Lagerberg. Vad skickar det för signaler?
HV har konskevent de senaste åren valt att spela med ett sämre lag på pappret. Även om juniorer gör oss bättre så har man hellre gått på allsvenska spelare. HV blir inte ett bättre lag av att ha spelare som Stakke, Hansson, WIN och Eriksson i truppen.
Däremot blir man bättre om man har HP, Reber och Träff.
Det visade om inte annat Reber förra året. Och HP i år. Har man spelare med uppsida i en fjärdekedja så har man också möjlighet att laborera.
Som exempel. Vilket hade varit bäst? Att ha WIN eller HP på isen i en fjärde förra matchen för att sen låta honom spela i en förstakedja mot Skellefteå. Vem har bäst möjlighet att kunna prestera i PP, WIN eller HP?
HV måste ge utrymme för våra egna talanger. Alla andra lag gör det. Det är så vi skapar nya stjärnor, det är så vi skapar en kärna, dessutom för en billig peng. Det måste bli slut på att spela sämre spelare, det måste bli slut på utlåningar.
A-talanger (Träff, Gustafsson, HP, Reber som exempel) ska ha samma villkor som seniorer. B-talanger som Davidsson. Dem kan vi däremot låna ut över en säsong.
Med den lilla passusen att en offensiv spelare som HP mycket väl kannutvecklas mer av ett gäng matcher som stjärna i HA än att harva i fjärde brunkargänget i SHL.
Men det är långt ifrån säkert och det bär nog inte vara för många matcher.
Jag tror precis som jag skrev. En kortare period på säg en handfull matcher. Men att som i fallet HP ge honom som säsongslån till AIK. Tanken var aldrig att gå med HP. Man ville satsa på en inköpt Johnsen från allsvenskan istället.
Håller med i det mesta du skriver. Unga spelare måste få ta plats. Det krävs en fingertoppskänsla hos tränare och sportchef för att veta vem som mår bäst av att lånas ut eller vara kvar. Den fingertoppskänslan finns inte i HV idag tyvärr. Här hoppades jag på Montén när han fick chansen, men det sket ju sig å det grövsta.
Eriksson tycker jag är lite tidigt att fastslå saker om, annars håller jag fullständigt med dig
Tankar från gårdagen är att vi kan faktiskt spela någon typ av hockey med fart och aggressivitet. Hade vi haft mer storlek och pondus hade jag nog kallat gårdagens spel för ”HV-hockeyLight”. Det finns fortfarande potential, vilket smärtar mig mer än nuvarande tabellplacering. Vi kommer gå med Anton, vilket kommer resultera i hybris och ”vila med puck 1.2” och med det kommer intervjuer med ”- vi gör det bra men det räcker inte riktigt ikväll”. Sen är det kval och förändring är för sent.
De konstigaste med Hv de senaste åren och så även i år är att grundproblemet är ju att man har “hyffsade” lag, men de stämplar lixom inte in, om det beror på att hela laget har brutalt dåliga psyken eller att de bara är lata vet jag inte…men som igår, man såg det direkt, att de var påslagna och ville något, då spelar dom också helt okej. Men de flesta andra matcherna denna säsongen så känner dom bara för det 1 period, eller om det nu är något psykiskt. Oavsett så är det märkligt att vi år efter år har samma problem, man pratar om kravställan osv men spelarna går på 40% som max fortfarande, alternativt då har helt sinnesjukt dåliga psyken men det vore väl lustigt ?
Tycker det mesta av de du beskriver kan placeras in i facket: dåliga coacher.
Jag tror inte det är så komplicerat. Vi har dåliga personer på fel platser. Numera på alla platser. Med få undantag.