Lagbygget 25/26

17? Snarare 21? Eller om man ska vara positiv 24?

Ge Lassi en vecka ledigt och låt honom åka hem till familjen och må lite bra. Även om hans insatser har varit bedrövliga förtjänar han det.

Det är just det. Dichow är inte den stabila förstamålvakten som vi vill, och han är helt ur matchgängorna. Det kommer ta sin tid att komma tillbaka dit, och att då stå med Lehtinen som back up? Jag ryser vid tanken. Och då förutsätter jag ändå att Dichow kan mönstra upp som förstaslips. Kan han inte det….. Ja herrejösses. Pissigt läge, för att uttrycka det försiktigt. Ett riktigt HV-läge……

2 gillningar

Jag håller med men minns ändå mest hur jävla helt tokig bra Dicken kan vara när det gäller.

1 gillning

Fan.
Nu blev jag förbannad igen. Inte på dig.
Men vem i helvete kläckte ur sig:
”en småländska elitföreningen i världsklass”?
Blir fan provocerad på riktigt.
Tror de att man blir nåt bara för att man skriver “carpe diem” liknande strunt på ett papper och sen torgför dom?
Tror de det på riktigt.
Fan. Diggar inte vara arg.
De går över.
Kanske.
God natt.

4 gillningar

:nerd_face::index_pointing_up:En småländsk Ishockeyförening i världsklass sa de faktiskt

2 gillningar

Käften!
:wink:

1 gillning

2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om: SHL

Samtidigt skicka han nu och han briljerar i Finland höjer hans värde inför utköp nästa säsong.

1 gillning

Södertälje har Härenstam som första mv och en bra backup i Håkansson. När Härenstam var på J-vm, tog man in Niklas Westerholm på korttidskontrakt som, näst intill, spikat igen.

Vad gör Södertälje nu när Härenstam är tillbaka. Ett Södertälje utan pengar. Jo man förlänger med Westerholm så klart. Precis vad HV borde göra med Sandström.

HV: Se och lär av Södertälje hur man hanterar målvaktsfrågor och se och lär av Färjestad hur man hanterar tränarfrågor.

2 gillningar

Felix är nog i förhållande väldigt billig mv. Säkra upp honom för resten av säsongen. Dichow kommer ju åka på OS dessutom. Glifford 4 matcher kvar på uppgörelsen. Tror inte Oskarshamn vill släppa honom i sitt slutspel om hv vill ha honom i kvalet tex.

Signa Felix - NU!

och.. fixa namn på ryggen till honom och Laz

8 gillningar

Stör mig som fan på det där, hur svårt kan det vara att trycka upp några jävla tröjor?!?

3 gillningar

Ja, det känns så förbannat oproffsigt och framförallt orespektfullt..

2 gillningar

Tror inte Felix får förlängt. Allt logiskt är förbjudet i Hv71.

Jag börjar tro att HV skriver kontrakt med spelare som de lyckats skriva ut tröjnamn på.

Faller på Laz :wink:

Sen lehtinen första två matcherna i kvalet så vi börjar med att ligga under två matcher :+1:

Hur ser ni på lagbygget nu när konkurrensen ökar? Personligen ser jag gärna att Reber efter JVM får chansen högre upp i herrarkin, som ytterforward, inte som center. Och hur ska vi hantera Oscar Davidsson som är i målform, två mål senast mot Malmö? Den ökade konkurrensen gör att man kan känna en viss försiktig optimism.

1 gillning

Håller med om att Reber bör få chansen, där finns talang, men han måste spela med mer defensivt ansvar.

Det finns i alla fall ett djup vad gäller ersättare för skador - däremot är nog högstanivån inte särskilt mycket högre än tidigare men kanske man hittat någonting i spelet eftersom poängsnittet är högre nu.

När det gäller optimism så pekar ju prognoserna mot kval , hockeysiffror sade väl ca 75% för kval vilket inte låter orealistiskt - så jag laddar för kval men hoppas man hittar något - speciellt i matcherna mot Linköping och Örebro.
De matcherna blir antagligen kritiska om man inte tappar för mycket fram tills dess.

3 gillningar

Håller med ang. Reber.

De underliggande siffrorna visar att spelare som Reber och HP inte ska spela. Samtidigt förklarar siffrorna det i mitt tycke galna tålamod Blomman och Co har för OSL och Pasic.

Men, precis som Alsenfelt och Sylvegård sa till Expressen. De underliggande siffrorna är en fluga, likt Corsi (trist för Leise). Hockey går ut på att göra mål och ta poäng. Och här bidrar Reber och HP betydligt mer i till exempel PP.

10 gillningar