Varför ens tänka Lehtinen? Tänker lika mycket för hans egen skull.
Nej, nu visar Sandström att han kan rädda oss och vinna matcher, då ska han banne mig ha cred och få tävla med Glifford om spaden nästa säsong.
Varför ens tänka Lehtinen? Tänker lika mycket för hans egen skull.
Nej, nu visar Sandström att han kan rädda oss och vinna matcher, då ska han banne mig ha cred och få tävla med Glifford om spaden nästa säsong.
Sa inte att vi skulle skita i Sandström?
Tror inte man bestämt något om nästa säsong än utan lämnar de öppet, man har liv och Glifford på kontrakt o säkrat två målvakter för HA och en back up.
Är man kvar i SHL så kanske Sandström eller annan blir etta men de beslutet tar man inte förrän senare när Sandström bevisat sig mer.
Jo de måste man lösa. Nu har man ju förlängt med Glifford (fint kritat Hult!). Så jag ser Glifford som andraspade nästa säsong. Och då tänker jag i det scenariot att man återigen försöker hitta en förstamålvakt utifrån. Sandström är tyvärr inte rätt namn där, är jag rädd.
Det blir en chansning, som vanligt. Man har inte direkt lyckats des senaste åren, det är ju därför man har både Alnefelt och Lehtinen som man behöver bryta med.
Så: NY - Glifford - (Liv, utlånad till HA).
Nej, men du skrev att du hade kört med Sandström och Lehtinen.
Något jag ifrågasätter då Lehtinens vara i HV som back-up med ännu mindre chans att spela upp sitt självförtroende knappast kan vara rätt för vare sig honom eller HV.
Skulle gissa att man skeppar Lehtinen redan innan fönstret stänger. Iaf på lån resten av säsongen. Win win höja marknadsvärdet förhoppningsvis
Tyvärr har man lärt sig att försäsongen inte säger så mycket om hur det blir i säsongen.
Det tror jag inte. Jag kan tänka mig att HV säkrar upp ordentligt inför ett ev kval, samt ifall Dichow får ytterligare ett bakslag så vore det klokt att hålla Lehtinen säsongen ut.
Alnefelt va nästan bättre än Lehtinen kan jag tycka. Han vann liksom aldrig en match för HV utan det satt alltid väldigt långt inne när han stod i mål och utespelarna kunde inte spela med några marginaler alls. Hoppas man lånar in Glifford om de behövs isåfall.
Precis, Alnefelt kunde ju faktiskt vinna matcher åt oss på egen hand. Men han kunde också förlora matcher på egen hand.
Isf kan vi ta in Gliffen några matcher med. Ser låg risk o skeppa Lehtinen om Dichow är frisk
Sandström tycker jag är tillräckligt bra och i linje med vart vi befinner oss just nu. Vi är inte bättre och Sandström erbjuder bra grundspel utan att vara särskilt flashig. Vi är inte i en sits att värva en klassmålvakt utan vi får ta smulorna när andra ätit klart. Att gå med Sandström/Glifford nästa säsong ser ja som ett bra val utifrån förutsättningarna. Om vi åker ner så är det inte omöjligt att Sandström ändå kan bli kvar, är ju svårt att sia i hur han tänker och vad hans ambitioner är framåt. Han är 29 år och hans utomlandsäventyr har ju inte varit direkt lyckade så tveksamt om han får kontrakt i nån större liga förutom SHL/Liiga/Allsvenskan.
Glifford känns ju som en väldigt bra backup om vi behåller Sandström. Om den ena inte funkar fungerar nog den andra. Man älskar ju Gliffens stabilitet och storlek.
eeeeehhhhh…..
Konstigt att han inte nämner Alnefelt, och inte heller får frågor om honom.
Typiskt Hult-svar. Lär nog jobbas på att lösa Lehtinen
Säger endast de han bör och ska säga.
såklart, finns ju inte mycket annat han kan säga. Men det låter alltid så hemskt.
" Jag tycker dessutom att det är viktigt att vi har ”egna killar” i laget." han har lärt sig något den dära Hult ![]()
ja de lär ju tänka om när Sandström räddar kvar HV i SHL