De spelare som Hult nämner ang rehab en bit in på säsongen, Glifford och Heppo?
Jag drömde värsta mardrömmen Jönsson tar över HV , de var på alla löpsedlar o sociala medier.. måtte de inte bli sant![]()
Om så blir fallet har HV totalt tappat kontakten med sina supportar och JJ har i sin tur helt tappat kontakten med FBK motsvarighet. Det är en sak att stå i Växjös bås, en helt annan att stå i HV. Vi hade inte reagerat lika kraftigt om Davidsson ställt sig i Rögles bås som om han hade ställt sig i båset i Linköping exempelvis.
Ser inte problemet. Våra moderna rivaler är Björklöven, Modo, Linköping och Örebro. Dvs. totalt bottenskrap.
Färjestad är på en helt annan nivå än HV71. Jörgen Jönsson kommer få kämpa för play in med HV medan Färjestad går för sm-guld.
Om 2-3 år kanske läget är annorlunda men nu pekar det mesta mot hockeyallsvenskan.
Jag ser problemet. AIK och DIF är i olika ligor. Jag kan ändå inte se Wikegård i AIK eller Kovacs i DIF. Vissa övergångar gör man inte. Ex Figo som fick ett grishuvud kastat efter sig.
JJ är en Röglekille som haft framgång som spelare i FBK. Några månader tränare i FBK.
Varit som tränare i Örebro och Växjö.
Var JJ tidigare jobbat utgör inte ett hinder för HV71.
Men han är RÖDHÅRIG.
Han ska inte hit!
Det faktum att han är rödhårig är ju den enda anledningen till att jag isåfall skulle kunna tänka mig att få hit honom. ![]()
![]()
DG och Lettieri känner jag igen, har ingen aning om vilka de övriga är. Chansar vilt på att snubben uppe till vänster är Alex Barre-Boulet.
I studion för Aftonbladet sitter Jonathan Knekta. Att han är ära vän med Anton, har han tidigare berättat. Han intervjuar Hult tillsammans med Hans Abrahamsson. Ser nu.
En typisk Hult-intervju där inte så mycket nytt smaskigt kommer ut. Bekräftar väl mer eller mindre att man är intresserade av både Wilmer Skoog och Nils Åman likt många andra SHL-klubbar är. Låter lite som att nyförvärv kan vara klart i närtid. Lehtinen kan bli kvar beroende på Gliffords status. Tränare på plats om 10-14 dagar om allt klaffar, ska nog inte uteslutas utländsk tränare/någon utan SHL-erfarenhet.
Klarar inte av Anna Lydén. Fruktansvärt jobbigt när hon ska göra sitt sportjournalist stuk så jäkla övertydligt. Dålig förklaring möjligt, men ni som lyssnat på avsnittet fattar nog. Whops, OT.
Jag drömde att Rindell var med i Brynäs lagbygge 26/27 ![]()
Mods har lite info angående Magnertoft.
Enligt JP så verkar inte Glifford vara redo till säsongsstart, så Lehtinen stannar kanske kvar ..ett tag ..
Men snälla kör Liv då för helvete…Gud hjälp.
Tolkar de mer som man vill ha möjligheten att förhandla så han inte ska kunna tvinga sig bort med full lön. Tror att han är gone under sommaren
Nja, Hult säger ju att de inte räknar med Glifford till seriestarten så det skulle inte förvåna mig alls om de kör Sandström/Lehtinen men Liv som en joker. 2 målvakter måste de ju ha.
Han säger ju också att Liv ska va kvar i HV i början.
Ja, sålänge Glifford är borta så lär nog ingen försvinna om jag tolkar Hult rätt.
Jag har väl inte högst tankar om Hult men inte haft lägst heller. Men om NE inte ens kontaktats… nee… det är otänkbart. Jag måste hoppas att det är en vit medielögn för att inte störa förhandlingar.
Han presenteras 14e maj
Snälla