Omgång 1: AIK - HV71

3-2 till aik

3-2 AIK

Skulle kanske hoppats på 2-3 istället… Nu blev det ju 3-2

AIK var sex man på isen en kort stund innan man gör 3-2…

Fan… Skulle skrivit 2-3 istället för 3-2 ja :imp:

Hur har Wesslau sett ut?

Man ska inte dra för stora växlar efter två perioder.MEN det ser lika virrigt och dåligt målvaktsspel som förr säsongen :imp:

Ser inte matchen, men hur dåliga är Petrasek och Wesslan idag? Lika dåliga som under försäsongen?

Han har gjort en helt godkänd insats, 3-2 målet kan han inte göra så mycket åt, inte heller att AIK gjort 2 av sina 3 mål när man var en spelare för mycket på isen, har domaren bettat på AIK tro?

Vad har DIF med saken att göra? Det är AIK’s måldomare som brukar fuska och inte DIF’s.

Visst har det varit 2 domarskandaler, det bortdömda 2-2 målet är något av det mest pinsamma jag sett, MEN markeringen på AIK:s 3-2 mål är så ofantligt dåligt av HV,backspelet har mkt mer att önska.

Men HV får fan lära sig spela tills signalen går…

De har gjort de några matcher på försäsongen och nu…

SKÄRPNING!

Jag kommer att få en hjärnblödning

Vilket mål tycker du att Wesslau skulle tagit?

Kanske missuppfattade Pawhlens inlägg, men jag trodde han menade Torsdagens skandal under Djurgården-Troja.

Måste för en gång skull försvara wesslau… idag är han bra… däremot så är försvarspelet karastrof och även domarna… att släppa in mpl med nio sekunder kvar är oacceptabelt…

men va fan gör domarna. Maan får alltså inte längre skymma målvakten i svensk hockey. . Stor jävla skandal!

#87: Det gjorde jag och jag syftar då självklart på att domaren i den matchen överhuvudtaget dömde bort det första gången

Men så bra, då är vi ju på samma sida! :laughing:

Du vet inte vad du snackar om, han har spelat mycket bra idag och räddade oss i första period.

hahaha :wink: