Omgång 1: Färjestad BK - HV71

[size=150]Färjestad BK - HV71[/size]

[b]Första grundseriematchen för HV spelas i Karlstad mot FBK.

Skadeläget: David Gustafsson Fotled (10/8) Rehabilitering pågår Ca 8 veckor
Martin Thörnberg Underkroppsskada (18/8) Rehabilitering pågår Ca 8 veckor
Jonas Gunnarsson Eksem Rehabilitering pågår Ca 27/9
Nils Andersson Hjärnskakning Rehabilitering pågår inget datum.

Christoffer Törngren och Johan Johnsson som har varit skadade spelar i Karlstad.
Det står också klart att Martin Fehérváry missar premiären mot Färjestad. Backen
har nyligen avslutat en rookieturnering med Washington Capitals och kan nu komma
att stanna i USA ytterligare ett par dagar.
[/b]

Johan Lindbom inför matchen: hv71.se/artikel/1y77ajm1r-3 … en-mot-fbk

[size=150]FORZA HV71!![/size]

SOM MAN LÄNGTAT HELA SOMMAREN!

Gött det drar igång! Jävlig dålig känsla inför idag men ändå gött :smiley:

Så sjukt taggad. Säsongsstarten börjar extra fint med kross mot de sexfingrade banjospelarna.

Fågel fisk eller…någonstans mitt i, ikväll får vi veta. Sett till träningsmatcherna så har det sett ganska skapligt ut, förutom sist mot Rögle som var en lång mardröm. Nisse Andersson kommer saknas något oerhört ikväll, Lehtonen får ta ett väldigt stort ansvar. 2 riktigt svåra bortamatcher för HV inleder säsong 18/19, ikväll mot ett av de guldtippade lagen, och på torsdag mardrömsslaget silver. Bara hoppas på att inte ngt händer med Felix, då Hult sagt att det inte är aktuellt att plocka hem Åhman.

Snälla vinn ikväll så man kan reta jobbakompisarna på måndag…

Om någon i Karlstad vill ha en gratis sittplats till matchen så har vi en över.

Underbart med hockey igen, lite trist med skador redan innan ens premiären. Får hoppas vi gör en bra bortamatch. Många sk experter som favorittippat fbk så vore bra att bevisa med en gång vilka som är bäst!

Wännström uppsatt i en fjärdelina med Falk…

Ja. Han lär ju inte vara riktiga fit än.

Dödar hans uppsida med denna matchning.

Jag fattar inte heller hur det är tänkt att han ska användas alltså.

Bryt kontraktet med Wännström. Vill man inte satsa på honom ska man inte ha honom.
Vi dödar en potentiellt fin karriär genom att spela honom i en checkingline. Kommer säkert göra en kass match, just för att förutsättningarna är så fel de någonsin kan bli.

Kan bara instämma. Så jävla idiotiskt så jag saknar ord för det…så jävla märkligt.
I mina ögon är han lätt en topp 6 spelare ( topp två kedjor) men han placeras i en ren checkingline.
Sååååå fel och så jävla konstigt.

Helt jävla obegripligt! Förmodligen bara Lindbom som förstår detta.

Märkligt, som jag förstått det så är Wännström helt återställd. Varför inte sätta honom med Thuresson och Andersson?

Och Johan Johnsson är inte ens uppsatt som extra fw…

Orimligt. Han MÅSTE ha någon skavank

Var hittar ni laguppställningarna? På TV kanske, men finns de på webben någonstans?

Förstår inte vad alla gapar om? Dels så kan ju laget matchas annorlunda när det väl bär av, sedan har ju i ärlighetens namn inte Wännström levererat överhuvudtaget under försäsong, trots bra omgivning? Är det helt fel att ge Törngren en vettig chans i en offensiv kedja mot sina forna lagkamrater?

Nä, jag har inga större synpunkter på laguppställningen. Wännström lär väl få lira PP dessutom, där är han ju bra, men 5vs5 tycker jag han är medelmåttig.

Sen är Johan Johnsson visst uppsatt som extraforward.

m.stats.swehockey.se/Game/LineUps/393307

Tack! Får lägga upp den där sidan som en länk i fortsättningen.