Omgång 1: Färjestads BK - HV71

Det är visserligen fem dagar kvar men nu är det dags för premiären denna säsong, motstånd är det lag som slog ut oss i kvarten i våras Färjestad, med andra ord dags för revansch. Lär bli en målvaktskamp mellan Salak och Wesslau.

Sjukt roligt att det äntligen drar igång!
Har ju gått och väntat som ett barn på Julafton sen vi åkte ur slutspelet.

Ska bli otroligt intressant premiär mot FBK. Är vi så bra som jag tror
kan det bli en otroligt rolig vår. Men är ändå skillnad på serie och ET!

Gått o längtat efter detta hela sommaren och nu börjar det dra ihop sig. Antar att ni också längtat efter detta.
Hockey ska ses live och jag tycker det är tid att anmäla sig till NBS bussar som rullar upp. Priset ligger på ynka 250kr för resa och biljett. I nuläget är det 50 anmälda vilket är alldeles för lite egentligen , särskilt för en premiärmatch.

anmälan:0703-540171

Tror faktiskt Färjestad kommer vara numret större än HV i premiären. Om man ser på de senaste matcherna så har HV inte imponerat alls tycker jag.

Matchen slutar tyvärr 3-1 i Färjestads favör.

Hvs målskytt blir Jesper Fasth

Du kan räkna med att HV är rejält taggade inför torsdag, jag tror det blir målsnålt men att HV vinner med 2-1 efter full tid, Salak och Wesslau håller ner siffrorna

Gött att säsongen snart drar igång igen! Bara 4 dar kvar! :smiley:
Tror det kommer vara en riktigt rolig match på torsdag där båda lagen glänser. Tror matchen slutar 4-3 till Hv efter full tid.
Wesslau storspelar och bär Hv till en 3 poängare!

Målskyttar HV:
Fälth, Nilson, Rakhshani samt Fasth.

Jag kan berätta för er att CMore kommer att sända både denna och hemmapremiären mot BIF som huvudmatch :slight_smile:

Tv4a sport kommer sända denna match med, bra för de som inte har canal + (Cmore).

Vad underbart att det börjar igen! Man har ju längtat så himla mycket!

Tror första matchen blir jämn, första mactehn för året och lagen vill nog börja känna på varandra lite först.
Även att det är 2st duktiga målvakter i vardera lag, Gustaf Wesslau och Alexsander Salak.

Nä HV tar och vinner med 3-1 i första matchen!

Rakhshani
Fälth
Ledin (tom kasse)

Glöm inte att matchen sänds i TV4sport!

Jag undrar om Fernholm (som det snackas om är klar på ett 2-års kontrakt) i sådana fall verkligen hinner bli spelklar inför premiären om det stämmer

Fan va gött… Då är lördagen räddad vid tv,n då.

Matchen mot Färjestad sänds på Cmore HD och även Tv4 sport.
Ska bli mycket intressant och se var Hv står någonstans för tuffare match får man leta efter. Tror ändå att vi får med oss minst 2 pinnar då väggen Wesslau håller tätt.

Till Admin, går det inte att lösa att ni fixar en matchklocka som räknar ner inför varje match. Vore en kul grej.
Ser framför mig en Stor blå klocka som tom pratar sista timmarna innan nedsläpp :sunglasses: :sunglasses:

Vore jäkligt kul faktiskt! Bra idé :slight_smile:

Spännande med ny sessong!

Matchen tror jag kommer bli väldigt jämn,men att HV kommer vinnande ur striden!

Hv vinner med 3-2

*Krog
*liket
*snöret

Gör våra mål.

FORZA HV!

Nu är det inte många dagar kvar tills säsongen drar igång på riktigt.
Att Färjestad (HV’s värsta rival om du frågar mig) står för motståndet gör ju inte det sämre direkt.
Jag tror att det kommer att bli en riktigt fart fylld match med mycket fysiskt spel och många heta dueller.
Det finns även en “match i matchen” mellan Rhett Rakhshani och Jack Connolly.
Jag tror som sagt att det kommer att bli en väldigt fysisk match som HV71 kommer att vinna med 4-2.
Matchens stjärna blir William Karlsson (vill gärna säga Krog men det burkar ju gå åt skogen när jag gör det).

Jag tror på HV vinst (självklart och alltid!)

0-4

Transatlant-kedjan gör 3 mål. Louma gör det fjärde efter en uppåkning från bakom egen kasse i spel 4-5.

Annars hoppas jag på en mindre trög start än förra året.
Vill minnas att folk kallade förra årets första match mot FBK (i omgång 4) för en glimt på hur SM-finalen skulle se ut… så blev det inte… det blev norrlandslag.
Dessutom så finns det ett gäng snorisar i kvällspressen som deklarerat att all kvalitet i elitserien numera finns i norra sverige så det är nog dax att slipa grillorna och ta tag i taktpinnen från start. Helst vill jag att det blir pyspunka på det ofantligt uppblåsta laget Luleå. Mest för att de spelat en sån tråkig hockey och sånt skall inte uppmuntras.

10 raka segrar och sedan max 4 förluster innan jul. Det borde täppa till alla förståsigpåare.

Själv tror jag på målsnålt med 2-1 vinst, med ett mål av varje transatlantisk forward (d.v.s. Krog, Rakshani och Connolly!)

Då är premiärveckan här…! Äntligen! Revanshens säsong! Hv ska återuppta befälet över hockeysverige igen. Serieplaceringen de senaste två åren har ju vart bra, men slutspelen har vart misslyckade. Matchen på Torsdag ser jag verkligen fram emot. Äckel-Färjestad borta i en premiär, minns inte när de var så senast. Försäsongen har nu ingen som helst betydelse, självförtroende kan man skapa med månag segrar på försäsongen säger en del, självförtroende är en färskvara tror jag. Matchen på Torsdag kan gå hursom. Men jag åker till Karlstad på Torsdag med längtan efter att de ska dra igång igen på riktigt och med stora förhoppningar på seger i matchen och en bra säsong. Sätt igång säsongen, släpp pucken domarjävel! KÄMPA HV! KÄMPA!

Den här gången har inte laget drabbats av ett mentalt bakslag en vecka innan premiär heller så det ska bli riktigt intressant :wink:

Känns väl ändå ganska fel att avsluta ett sånt inlägg med en smiley?!