Omgång 1: Linköping HC - HV71


[size=200]Linköping HC - HV71[/size]

Dax för SHL premiär mot ärkerivalerna Linköping HC. LHC spelade sin första match redan
i lördags mot Luleå och förlorade med 4-0. HV71 vill nog ha en bra start på säsongen och
verkar vara skadefria enligt Lindbom, bara Niklas Hansson som inte finns med upp till
Linköping. Han spelar några matcher med Dallas just nu. hv71.se/artikel/s93eaita1-3iaijd/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Som man väntat!

Håller helt med dig. :slight_smile:

Äntligen !
Ser verkligen fram mot att SHL startar
Känns som HV i år verkligen kan vara med ifrån start även om matchschemat knappast kunde varit tuffare första omgångarna
Att börja med att spöa LHC vore ju trevligt …
Men det faktum att truppen är skadefri är ju verkligen glädjande och inger ju extra hopp så nu j…lar

Släpp pucken !

Tuffast möjliga motstånd. LHC såg inte Bra ut mot Luleå och kommer garanterat att steppa upp ikväll.

Tror det blir en rätt komfortabel hemmaseger.

Kom igen HV!

En svår bortamatch mot ett lag vi haft svårt för rent generellt.
Tror dock det kommer bli en riktigt jämn match.
Utan Hansson och EC uppskattar jag vinstchansen till 45%.

Forza Hv!

vad är vinstchansen, enligt dig, med dem i laget då? 46%?

Jag tror vinstchansen är 100%

Gött mos!

Nej, dom betyder mer än 1%, vet inte vad du tycker, men det är två jävligt bra hockeyspelare enligt min mening iaf. Skulle säga 55%-60%.
Tror inte att du tror att vinstchansen är 100%, utan att du hoppas på att den är det -Och så gör även jag. :slight_smile:

Svår bortamatch mot ett lag som redan hunnit spelat en shl match. Hoppas på att vi kan visa upp ett bra spel iallafall.

hehhee, jag är lite dum, jag tror alltid 100% på hv :wink:

svårt att uppskatta hur mkt bättre lagt blir med dessa två spelare, det räcker ju med ett mål framåt, alt ett räddat så kan en match vinnas

På plats!
NU KÖR VI

va fan Önerud i fjärde femman?

Jaaaaaaaasaaaaaaaaaaaaaaa Önerud

jaaaaaaa

det var snabbt :smiley: :smiley:

Önerud king! Så underskattad

Lite oroande spel nu de senaste 5-6minuterna nu när LHC har stäppat upp spel en del, de stressar HV spelarna hårt nu

Onödig utvisning…LHC har grym offensiv

Grymt BP!
Underbart med säsong igen. Heja håve

inget vidare PP